HelBin mahdollinen työnseisaus 2.5.2012

Vs: HelBin ongelmia

Että oikein yhden päivän mittainen.. Mielestäni lakko on lakko kun pyörät alkavat pyöriä sitten vasta kun uusi sopimus on tehty.. Ja mikäli elielin taukotilaan leviteltyihin lappusiin on uskominen, ainakaan n. puolet henkilöstöstä ei ota tälläkään kertaa osaa lakkoon (akt jäsenet), mutta eivät myöskään aja yhtään ylimääräistä :p
 
Vs: HelBin ongelmia

Että oikein yhden päivän mittainen.. Mielestäni lakko on lakko kun pyörät alkavat pyöriä sitten vasta kun uusi sopimus on tehty.. Ja mikäli elielin taukotilaan leviteltyihin lappusiin on uskominen, ainakaan n. puolet henkilöstöstä ei ota tälläkään kertaa osaa lakkoon (akt jäsenet), mutta eivät myöskään aja yhtään ylimääräistä :p

Kuulemani mukaan JHL:ään kuuluu kyllä 2/3 osa HelBin kuskeista, joten aika vähättelyä tuo puolet ja loput sitten AKT:en. Ja 1päivän lakkokin keskellä arkipäivää on paha Helsingin alueella. Ehkei siellä Espoossa vaikutukset ole pahat, mutta Helsingin alueella on (onneksi ei omaan liikkumiseeni vaikuta).
 
Vs: HelBin ongelmia

Vantaalla ja Espoossa tuo Helbin mielenilmaus ei juurikaan haittaa kun se ajaa seutulinjoista vain murto-osan, Helsingissäkin suurimmalta osalta alueista pääsee liikkumaan jonkin muun firman busseilla ja varmasti Helbin hallinnoimmilla alueilla ajetaan silti vuoroja näiden akt-kuskien ja esimiesten toimesta. Taitaa aika vaatimattomaksi jäädä tämän mielenilmauksen vaikutus.
 
Vs: HelBin ongelmia

Kuulemani mukaan JHL:ään kuuluu kyllä 2/3 osa HelBin kuskeista

No 2/3 voi olla oikea määrä mutta siihen mahtuu jo sitten jhl, jyty ja olisikohan pam tms kolmas ammattiliitto. Loput sitten akt/ytk kansaa. Helb on siitä mielestäni kumma talo kun siellä noudatetaan joidenkin solmimaa tessiä ja kuljettajat kuuluvat "mihin sattuu" vähemmästäkin menee tavallinen tallaaja sekaisin

zige94 sanoi:
Ja 1päivän lakkokin keskellä arkipäivää on paha Helsingin alueella.

Osaan kuvitella pamput ajattelemassa "ei yhden päivän liikennekatkos tunnu missään, kunhan vaan leikkivät" ja lopuksi työnantaja sanoo mitä sopimukseen kirjataan. Paine sopimuksen tekoon on suurempi, ja työnantaja nöyrempi, kun autot ei liiku ennenkuin osapuolia tyydyttävä sopimus syntyy..
 
Vs: HelBin ongelmia

Ehkei siellä Espoossa vaikutukset ole pahat, mutta Helsingin alueella on (onneksi ei omaan liikkumiseeni vaikuta).
Silloinhan lakon vaikutukset kohdistuu tavallaan oikeaan osoitteeseen: omistajan eli Helsingin kaupungin toiminnan rahoittajiin eli Helsingin veronmaksajiin. Heillä tosin ei suurta vaikutusta ole yhtiön päätöksiin...
 
Vs: HelBin ongelmia

Mitkäköhän linjat jäävät ajamatta?

Eiköhän ajamatta jäävistä linjoista julkaista HSL:n ja Helbin toimesta tiedote sitten lähempänä kyseistä ajankohtaa.

Veikkaan että alueet, joilla on muutakin tarjontaa jäävät ajamatta, ja alueet joissa HelB on ainoana niin yritetään ajaa mahdollisimman normaalisti. Esimerkiksi Pohjois-Helsingin seudulla on myös paljon muuta tarjontaa, Jakomäessä saatetaan ajaa osa 77:n vuoroista (741 vie keskustaan, mutta ainoastaan Jakomäen laidalta). Puistolassa menee juna, Heikinlaaksossa 74 tai 75A, 76A/B +juna yhdistelmä. Malmilta pääsee junalla ja 73:lla. Länsi-Helsinki on se, missä varmasti tullaan ajamaan mahdollisimman moni vuoro ja varmasti h15/A/V tullaan 100%:sti ajamaan sekä 615.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: HelBin ongelmia

Kuulemani mukaan JHL:ään kuuluu kyllä 2/3 osa HelBin kuskeista, joten aika vähättelyä tuo puolet ja loput sitten AKT:en.
Ja faktaa: HelB:n kuljettajista n. 460 on järjestäytynyt AKT:en, JHL n. 400, Jyty n. 100 ja loput YTK/itsemaksava/järjestäytymättömiä
 
Takaisin
Ylös