HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 26/2012

Suuret vie, en kyllä jaksa uskoa West Endin linjaan, Etelä-Suomen linjaliikenteeseen, Korsisaareen tai Åbergin linjaan. Esim. ESSL ei ole jättänyt tarjouksia ollenkaan pariin viime kilpailutukseen. Veolia ja Nobina vienee pitkälti kaikki kilpailutuksessa nyt olevat linjat:D
 
Nyt kun Andersson sai "jalan oven väliin" HSL-alueelle, voisin veikata että Andersson osallistuu aktiivisesti, jos ei vielä tähän kilpailuun, niin sitten tuleviin :) Tuntuma, että Wl:ltä virheistä oppineena siirtyy avainhenkilöitä Anderssonin palvelukseen Hsl-alueen toimipisteeseen. Näen Anderssonin tavallaan Westendin manttelinperijänä :D
 
Oma veikkaus on
Kohde 149 (e3, e5, 533, 553): Pohjolan Liikenne / Nobina
Kohde 150 (v44, v46): Veolia / Nobina
Kohde 151 (v43, v45, 474): Veolia / Nobina
Kohde 152 (v30, v35, 300N, 360, 361, 362, 363, 364): HelB / Veolia / Nobina
Kohde 153 (112): Åbergin Linja
Kohde 154 (v88): Veolia
Kohde 155 (v77): Nobina
 
Nyt kun Andersson sai "jalan oven väliin" HSL-alueelle, voisin veikata että Andersson osallistuu aktiivisesti, jos ei vielä tähän kilpailuun, niin sitten tuleviin :) Tuntuma, että Wl:ltä virheistä oppineena siirtyy avainhenkilöitä Anderssonin palvelukseen Hsl-alueen toimipisteeseen. Näen Anderssonin tavallaan Westendin manttelinperijänä :D

Ettei vain Andersson ollut pakko raossa GD-bussiensa kanssa, sopimus on muutenkin vain ensi kesään asti. Itsellä on tuntuma, että tulevissa kilpailuissa Veolia, Nobina ja PL kasvattaa markkinaosuutta, Helb pienenee. ÅL ja TL voittanevat sieltä täältä yksittäisiä linjoja ja seuraava HSL-alueelta poistuva firma lienee ESLL.
 
Mäkin luulen että Andersson vie nuo GD:t mieluummin Turkuun kun 109:n sopimus ensi kesänä päättyy.

Jotakin ajoa niille pitäisi vaan löytyä Turustakin, että niitä kannattaisi viedä sinne. Voihan niillä tietty korvata linjalla 12 nyt olevia Scaloja, mutta ei siitä kai mitään varsinaista hyötyä olisi, kun 12:n sopimus päättyy jo 2014.
 
Jotakin ajoa niille pitäisi vaan löytyä Turustakin, että niitä kannattaisi viedä sinne. Voihan niillä tietty korvata linjalla 12 nyt olevia Scaloja, mutta ei siitä kai mitään varsinaista hyötyä olisi, kun 12:n sopimus päättyy jo 2014.

Turun linja 12 kilpailutettaneen varsin pian, kun uusi sopimuskausi alkaa puolentoista vuoden päästä. Andersson voi toki tarjota nuo Golden Dragonit sinne seuraavalle sopimuskaudelle, kun autojen määräkin taitaa sopivasti täsmätä. Scaloista on varmasti helpompi hankkiutua eroon kuin noista kinkeistä.
 
Aivan, mulla olikin käsitys jostain että 109:n sopimus olisi siirtynyt samalla tavalla Anderssonille, kuin 452/453/516 siirtyi Veolialle. Silti luulen, että Anderssonin valloitukset eivät jää tähän, miksi olisivat nytkään lähteneet mitään tarjoamaan jos mitään intressejä muuten ei ole? Kai ne GD:t olisivat hetikin kelvanneet Turkuun ;) 109:llä kuin myös 112:lla jää tulevat sopimukset niin lyhyiksi, että jos kukaan ei tarjoa uusia, taitaa nämä GD:t saada parhaat kalustopisteet?
 
Viimeksi muokattu:
Turun linja 12 kilpailutettaneen varsin pian, kun uusi sopimuskausi alkaa puolentoista vuoden päästä. Andersson voi toki tarjota nuo Golden Dragonit sinne seuraavalle sopimuskaudelle, kun autojen määräkin taitaa sopivasti täsmätä. Scaloista on varmasti helpompi hankkiutua eroon kuin noista kinkeistä.

Anderssonilla on nyt myynnissä 6 kpl vm.2007 Teli-Scaloja http://oyanderssonab.fi/myytavat-autot Ettei juuri noiden tilalle tulisi ensi kesänä nämä 109:n GD:t?
 
Anderssonilla taitaa aina olla melkein koko kalusto myynnissä.
 
Esityslistalta kävi ilmi että tarjouskilpailuun on osallistunut yhdeksän liikennöitsijää, eli joko kaikki tämänhetkiset liikennöitsijät tai sitten joku uusi pyrkii seudulle ;)
 
Takaisin
Ylös