Keravan linjojen kilpailutus 2006

Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007

Kiitos asiantuntevista vastauksista. Jos ymmärsin oikein, linjalla 738 ajettaneen edelleenkin korkealattiaisilla autoilla.

Ei ole ihan yksiselitteistä, että 738:lla tarvitaan vain korkeata kalustoa. Käytän sitä usein aamuruuhkassa Helsinkiin, jolloin matkustajakapasiteetti onkin todellinen ja tärkein kriteeri autotyyppiä valitessa. Kuitenkin linjan paluuvuorot nykyisin palvelevat merkittävää osaa Itä-Keravan syöttöliikenteestä junaan ja Keravan keskustaan, ja näillä vuoroilla taas matalalattiaisuudesta olisi etua. Ns. puolimatala kalusto lienee parasta, tai ainakin korkealattiaisista sellaiset, joissa on kunnon ovet (min. 1+2+1 tai 1+2+0). Tästä tuli paasattua vissiin toisessa ketjussa eilen aikalailla.
 
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007

Ns. puolimatala kalusto lienee parasta, tai ainakin korkealattiaisista sellaiset, joissa on kunnon ovet (min. 1+2+1 tai 1+2+0). Tästä tuli paasattua vissiin toisessa ketjussa eilen aikalailla.

Nuo Keravalle tarjotut Carrus City M:t ovat juuri puolimatalia, eli etu- ja keskiovella on yksi porras ja takaovella normaalit kaksi porrasta. Nämä ovat siis perinteisen korkealattiabussin ja matalalattiabussin välimuotoja. Uskoisin, että näillä autoilla liityntämatkatkin sujuvat ihan mukavasti.
 
Takaisin
Ylös