Yhtenäinen väritys

Autot teipataan, vaikka ei sekään "ilmaista" ole, mutta kuitenkin paljon halvempaa ja nopeampaa kuin maalaus. Jos linja-auto maalattaisiin, niin kustannus lienee 6000-10000€, riippuen väristä.

Tähän tilaajaväritykseen liittyen on tietääkseni kyselty tarjouksia erilaisista ratkaisuista ja maalaaminen on teippauksen kanssa samoissa hinnoissa, jos maalausurakkaan ei sisällytetä pohjatöitä (esim. lommojen oikomista). Jos ennestään valkoiseen bussiin maalataan tai teipataan etuosa HSL-siniseksi, on hintahaarukka 2000 - 3000 € (ja tuolla hintahaarukan alapäässä on maalaaminen Lahden Autokori -nimisessä yrityksessä).
 
Mukavaa huomata, että Nobina on viimeinkin teipannut Ruotsista tuodut telibussit asianmukaisiin tilaajaväreihin. Nyt viimeksihän niihin lisättiin nuo HSL-logot sekä oikenlaiset numerot:

http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=2752

Ja em. näköisenä HSL-bussin keula ulkoasu on, keulaa myöten, parhaimmillaan kun taas tämä Tammelundin Liikenteen bussi näyttää vähän hassulta kun HSL-logo sekä sama "Kallion kukka" tariffikylttinä erikseen:

http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=2740

Onhan tämä tietysti hieman "pilkujen viilaamista", mutta minusta tariffikyltti on nykyisellään tarpeeton, sillä itse HSL-logo bussin keulilla viestii kyllä erinomaisesti, mistä on kyse. Samalla bussin keula säilyy yksinkertaisena ja selkeälinjaisena.
 
Millos nuo Nobinan uudet Volvot saavat tilaajavärityksen vai jäävätkö yhtiön "uuteen" väritykseen?
 
Jostain luin (en muista, mistä) että Nobinan uudet Volvot maalataan mahdollisesti myöhemmin HSL-väreihin.

Joo, Nobinan Lauttasaari-tiedotteessa sanottiin näin, mutta se tiedote nyt oli muutenkin vähän niin ja näin että ota siitä sitten selvää.
 
Kovin montaa E94-mallin Ikarusta ei taida olla vielä HSL-värityksessä?

Lavian Autokorin Kauhajoen toimipisteellä valmistui VT #216.
IMG_0405edit.jpg
Kuva: Arto Luhtala
 
Olkoonkin vanha aihe, niin sopinee jutun jatkoksi oheinen kuva:

http://galerii.ytra.eu/displayimage.php?pos=-6915

Tiedä sitten, kuka matki ketä, mutta tämä modernisoitu väritys näyttää oikeastaan paljon paremmalta.
Joka tapauksessa, jatkossa kun loppuunajetut "HSL-väriset" bussit kun toimitetaan Viroon, ne jatkanevat ympäristöön sopivina siellä.
 
Looginen ja järkevä numerointi.

Nyt olisi tilaisuus aloittaa uusi käytäntö jo elokuussa antamalla muuttuville linjoille 14 ja 18 tunnukset 36 ja 35. Olisivat linjassa 39:n kanssa, vastaisivat postinumerointia eivätkä veisi tilaa tulevilta raitiolinjoilta. Samoin uusi 15 tarvitsisi uuden numeron, vaikkapa 25.

Ja näyttää sitten Helsinkikin saavan omat "metrobussinsa". Enemmän noista oransseista autoista tulee kyllä mieleen metron liityntälinja.
 
Miten ois runko- (ja raitiolinjoille) Flirt-junien väritys tai sitten toisinpäin: loput Flirt-junat vielä ehtii oransseina, erottuisi "massasta", köyhän miehen metro. :lol: Ps. ei tarvitse ottaa vakavissaan.
 
Miten ois runko- (ja raitiolinjoille) Flirt-junien väritys tai sitten toisinpäin: loput Flirt-junat vielä ehtii oransseina, erottuisi "massasta", köyhän miehen metro. :lol: Ps. ei tarvitse ottaa vakavissaan.

Päin vastoin, sehän olisi rikkaan miehen metro, Flirtithän ovat paljon hienompia kuin esimerkiksi M200-kalusto.. :lol:
 
Niin no joo, onhan niissä sentään pehmeät penkit, kunnon infonäytöt pysäkkinäyttöjen lisäksi, wc, valvontakamerat, jne, mutta väritys on harvinaisen epäonnistunut, liian veeärrämäinen (vihreä), oranssi sopisi mainiosti. Aiheeseen liittyen: vihdoinkin yhtenäinen linjanumerointi! :redface:
 
Takaisin
Ylös