Koneiden saatavuuden kuhunkin malliin voi tarkistaa valmistajan taulukosta http://www.vdlbuscoach.com/Producten...cificatie.aspx
Ja koska mallit ovat SLE 129.255 ja XLE 145.310, ovat ne DAF:n PR183 ja PR228 -koneilla.
Nobinan Citeoissa on Cumminsin kone ja Voithin vaihteisto, entäs näissä Veolian uusissa?
Koneiden saatavuuden kuhunkin malliin voi tarkistaa valmistajan taulukosta http://www.vdlbuscoach.com/Producten...cificatie.aspx
Ja koska mallit ovat SLE 129.255 ja XLE 145.310, ovat ne DAF:n PR183 ja PR228 -koneilla.
Monikaan ei ole vielä varmaan huomannut, että VDL:issä 1209, 1210, 1219 ja 1220 on tehdasasenteiset xenon-ajovalot ajovalopesureineen. Mielestäni tämäkin on askel oikeaan suuntaan, bussi näyttää huomattavasti paremmalta ja jopa kalliimmalta valkoisemmin valoin, ja kuskikin varmasti näkee paremmin 😊
Nobinan uudet (2016 eteenpäin tulleet) VDL:t ja Scaniat ovat LED-ajovaloilla. Toivottavasti villitys laajenee muihinkin firmoihin.
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."
Ei ainakaan Turussa liikkuvien Länsilinjat Oy:n VDL:en takavilkku mitenkään erityisen hyvin näy.
En voi allekirjoittaa tätä väitettä. Sipoon Nikkilästä on tehty melkoinen perunapelto: samoilla linjoilla liikennöi 14-mallisia Volvoja ja VDL:iä, tuulenviemiä ja "raskasrakenteisia" telejä. Volvot kitisevät ja natisevat joka ikisessä heitossa, VDL menee todella pehmeästi ja suurilta osin äänettömästi. Tosin, liukuovet välillä kitisevät kiskoissaan, mutta tämä ongelma koskettaa molempia merkkejä.
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."