Uudet bussit, vuodenvaihde 2012/2013

Koneiden saatavuuden kuhunkin malliin voi tarkistaa valmistajan taulukosta http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Openbaar-vervoer/Citea/Technische-specificatie.aspx

Ja koska mallit ovat SLE 129.255 ja XLE 145.310, ovat ne DAF:n PR183 ja PR228 -koneilla.

Ok. En oo matkustanut näillä, siksi uteliaisuudesta kysyin. Taitavat olla Voithin askilla kaikki? Yhä enemmän vaikuttaisi olevan Voithia uudessa kalustossa, ainoastaan PL:n Volvot tais olla ZF:llä.
 
Monikaan ei ole vielä varmaan huomannut, että VDL:issä 1209, 1210, 1219 ja 1220 on tehdasasenteiset xenon-ajovalot ajovalopesureineen. Mielestäni tämäkin on askel oikeaan suuntaan, bussi näyttää huomattavasti paremmalta ja jopa kalliimmalta valkoisemmin valoin, ja kuskikin varmasti näkee paremmin 😊

Nobinan uudet (2016 eteenpäin tulleet) VDL:t ja Scaniat ovat LED-ajovaloilla. Toivottavasti villitys laajenee muihinkin firmoihin.
 
Monikaan ei ole vielä varmaan huomannut, että VDL:issä 1209, 1210, 1219 ja 1220 on tehdasasenteiset xenon-ajovalot ajovalopesureineen. Mielestäni tämäkin on askel oikeaan suuntaan, bussi näyttää huomattavasti paremmalta ja jopa kalliimmalta valkoisemmin valoin, ja kuskikin varmasti näkee paremmin

Nobinan uudet (2016 eteenpäin tulleet) VDL:t ja Scaniat ovat LED-ajovaloilla. Toivottavasti villitys laajenee muihinkin firmoihin.

Entä VDL:n surkeasti näkyvät vilkut? Onko niihin lopultakin tullut parannusta?
 
Mitä tarkoitat? VDL:n vilkkuhan on niin kirkas ledi, että se valaisee liikennemerkit paremmin kuin vieressä palava halogeeniajovalo. Samoin takana ja sivuilla.

Koskahan he tekevät koreista vankempia? Pienikin sorakivi tiellä saa bussin melkein leviämään pitkin katua. :lol:
 
Koskahan he tekevät koreista vankempia? Pienikin sorakivi tiellä saa bussin melkein leviämään pitkin katua. :lol:

En voi allekirjoittaa tätä väitettä. Sipoon Nikkilästä on tehty melkoinen perunapelto: samoilla linjoilla liikennöi 14-mallisia Volvoja ja VDL:iä, tuulenviemiä ja "raskasrakenteisia" telejä. Volvot kitisevät ja natisevat joka ikisessä heitossa, VDL menee todella pehmeästi ja suurilta osin äänettömästi. Tosin, liukuovet välillä kitisevät kiskoissaan, mutta tämä ongelma koskettaa molempia merkkejä.
 
Mitä tarkoitat? VDL:n vilkkuhan on niin kirkas ledi, että se valaisee liikennemerkit paremmin kuin vieressä palava halogeeniajovalo. Samoin takana ja sivuilla.

Oma optinen havaintoni VDL:n HSL-liikenteessä olevien bussien vilkuista: surkeat, etenkin takavilkku kirkkaalla ilmalla on hengenvaarallinen.
 
En voi allekirjoittaa tätä väitettä. Sipoon Nikkilästä on tehty melkoinen perunapelto: samoilla linjoilla liikennöi 14-mallisia Volvoja ja VDL:iä, tuulenviemiä ja "raskasrakenteisia" telejä. Volvot kitisevät ja natisevat joka ikisessä heitossa, VDL menee todella pehmeästi ja suurilta osin äänettömästi. Tosin, liukuovet välillä kitisevät kiskoissaan, mutta tämä ongelma koskettaa molempia merkkejä.

Jos tarkoitat Pohjolan liikenteen teli-VDL:iä, ne eivät ole ollenkaan pahoja matkustaa, vaikka eivät kyllä mukaviakaan. Midi-VDL:t sen sijaan voisi paiskata kierrätykseen, jos edes kelpaavat sinnekään. :lol:
 
Jos tarkoitat Pohjolan liikenteen teli-VDL:iä, ne eivät ole ollenkaan pahoja matkustaa, vaikka eivät kyllä mukaviakaan. Midi-VDL:t sen sijaan voisi paiskata kierrätykseen, jos edes kelpaavat sinnekään. :lol:

Samaa voi sanoa OmniExpress autoista! Pelkkiä muovilaatikoita renkain varustettuna :mad:
 
Takaisin
Ylös