Uudet bussit, syksy 2013

Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2012/2013

Jotain taas voisi olettaa tuosta Chaufferin jutusta että HelBille valmistus jatkuu vielä ensi vuonnakin. HelBillä kuitenkin erittäin hyvä kokemus Scaloista. Jos se on LE auto se on Scala, jos se on täysmatala niin en oikein tiedä mikä olisi vaihtoehtona.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2012/2013

vristo sanoi:
Onko Scalan tuotannon lopettamisesta jotain oikeaa, virallista tietoa? Ainakaan minä en ole nähnyt.

Itselläni ei mitään virallista tietoa ole mistään. Ainoat huhut olen kuullut "kentällä" ja Arktisilta busseilta. Jos asia olisi tosiaan niin että Scalaan pitäisi teettää kalliita testejä jotta tuotanto saisi jatkua niin Scalan hintahan vaan nousisi ja olisi oltava varmaa että on varma ostaja niille (=Helb) Mikäänhän ei tietysti estä korittamasta scalaa jollekin muulle alustalle :) Ehkäpä Scalastakin tulisi siedettävä Volvon alustalla :D
 
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2012/2013

Kuulemani mukaan Scalan tuotannon jatkuminen olisi ollut kiinni jonkin ruotsalaisen liikennöitsijän suuresta tilauksesta, joka nyt iilmeisesti on toteutunut :D; Ilman sitä ei Suomeen olisi alettu valmistamaan muutamaa kymmentä autoa... :mad:
 
Tarkoittaako tuo, että Jokerillekin tulee Scaloja?
HelB:llä käsittääkseni vaikka kuinka moni tietää tuon, mutta ei jostain syystä viitsi kertoa. Eiköhän niistä 41 hankittavasta teli-Scalasta tuollaiset 37 riitä 550:llekin.
 
HelB:llä käsittääkseni vaikka kuinka moni tietää tuon, mutta ei jostain syystä viitsi kertoa. Eiköhän niistä 41 hankittavasta teli-Scalasta tuollaiset 37 riitä 550:llekin.

Onneksi tulee Scaloja. Pehmeät penkit yms. Mutta huonoa on kun moottori on pystyssä.
 
Onneksi tulee Scaloja. Pehmeät penkit yms. Mutta huonoa on kun moottori on pystyssä.
Ja huonoa kun on ahdas bussi, muuten jees, pakko se on scalat hyväksyä kun niitä tulee, tavallisella tallaajalla kuten mulla, mitään sananvaltaa HelBin päätöksiin.. :lol:
 
Scalassa plussaa on pehmeät penkit ja hiljainen käyntiääni. Miinusta taas se hiton kyttyrä siellä takana, yleensä oon edestä täydessä Volvo 8700 LE:ssä voinu ihan hyvin mennä takaosaan istumaan, Scalassa se ei tule kysymykseen, koska kaali osuu kattoon ikkunapaikalla jo vähän keskiovien jälkeen ja siellä kyttyrässä ei näe ikkunasta. Mutta tämän taisin aiemmin jo kertoakin. :lol:
 
Lakatkaa jo hyvät ihmiset arvioimasta linja-autoja matkustamon istuinten perusteella. Sinne saa ihan mitä tilaaja haluaa. Toisaalta mitä enemmän pehmustetta on, sitä pahemmalta istuimet näyttää kun ne on revitty ja sotkettu. Hyvä juttu sinänsä, että Scalan valmistus jatkuu toistaiseksi.
 
Lakatkaa jo hyvät ihmiset arvioimasta linja-autoja matkustamon istuinten perusteella. Sinne saa ihan mitä tilaaja haluaa. Toisaalta mitä enemmän pehmustetta on, sitä pahemmalta istuimet näyttää kun ne on revitty ja sotkettu. Hyvä juttu sinänsä, että Scalan valmistus jatkuu toistaiseksi.

Scalathan on omasta mielestäni varsin mukavia pelejä ;) Mielummin näillä uudemmilla K230/K280 UB Scaloilla matkustan kuin Ivecon Crossway LE:llä tai Volvo 8900LE:llä (tai millä tahansa muulla Volvolla). Scalassa on kuitenkin tämän hetkisistä HSL-alueella liikennöivistä mukavimmat penkit, vaikka ovatkin vähän kallellaan (tarkoittaen nyt siis uusimpia busseja, Nobinan Carrus City L:t ja Wiima K202 vie voiton). Ei ainakaan takapuoli puudu eikä niskat tule kipeeksi niinkuin kahdessa muussa mainitussa tulee. Ainoa huono puoli Scalassa on ne takaosan katon mataluus ja ihme köntit johon lyö päänsä. Keskioven ja takaoven välissä olevilla penkeillä voi vielä istua kunnolla.
 
Helb JokeriScalat 1305-1341 tuotannossa, odottelevat Buscom tarvikkeita kahdella etälukijalla... :cool:
 
Takaisin
Ylös