Aikeet myydä HelB Pohjolan Liikenteelle

Jep, kyllä näin on, pääsin kuljettajan kyydissä sillon sinne varikolle kun kysyin että miten on varikolla kuvaamisen laita niin hän sanoi että tuu vaikka kyydillä ja mee puhumaan sinne niin saat asiasi läpi, ja näin kävi. Mukavaa porukkaa siellä olikin joten nostan hattua.
Tosi jees; *Tykkään*! :)
 
HSL:hän yrittää kovasti pitää pienten perheyritysten puolta kilpailuttamalla nuo "paketit" aivan naurettavan pienikokoisina. Kallista ja tehotonta liikennettä, jonka HSL:n jäsenkunnat joutuvat maksamaan ja kaiken kukkuraksi keino ei edes toimi, isot toimijat voittavat nuo pienetkin paketit. Eikä jäsenkunnista taida löytyä asiantuntemusta tai kiinnostusta pistää HSL ojennukseen.

Miksi pakettien pieni koko aiheuttaisi tehottomuutta, paitsi että työllistää tarjouslaskijoita vähän enemmän? Luulisi sen olevan isollekin toimijalle hyvä, kun riskit tulevat pienikokoisempina paketteina, niin ne tasaavat toisiaan nopeammin.
 
Ilmalan varikko (erinomaisine henkilöstöruokaloineen)
En kyllä ole löytänyt enkä löydä nykyäänkään minkäänlaista puutetta Ruhan henkilöstöravintolasta. Päinvastoin erittäin paljon hyviä puolia.
 
En kyllä ole löytänyt enkä löydä nykyäänkään minkäänlaista puutetta Ruhan henkilöstöravintolasta. Päinvastoin erittäin paljon hyviä puolia.
En epäile yhtään. Onkin hienoa huomata, että nykyään panostetaan meidänkin työpaikkaruokailun laatuun. "Armeija marssiin vatsallaan", kuuluu vanha sanonta, se pätee meidänkin ammatissamme.
 
Kova väite ilman perustelun puolikastakaan?

---------- Viestit yhdistetty klo 3:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 3:11 ----------



Käy sääliksi HelBin työntekijöitä jos tuon putkan leipiin joutuvat.

Totesin asian yleisluontoisesti. Vantaan ja Espoon joukkoliikenteen yksityistämisen eduista löytyy kyllä faktaa, mutta itse osallistun keskusteluihin lyhyillä yleisluontoisilla viesteillä. Toiseen kohtaan kommentoisin, että paljon liikkuvana mielipiteeni on, että HSL-alueen bussiyrityksistä missään ei hoideta asioita erityisen huonosti työntekijöitten osalta. Toki yrityskohtaisia eroja on, mutta ne eivät ole niin suuria kuin voisi kuvitella.
 
Toiseen kohtaan kommentoisin, että paljon liikkuvana mielipiteeni on, että HSL-alueen bussiyrityksistä missään ei hoideta asioita erityisen huonosti työntekijöitten osalta.

Tämä virke on ihan hassu. "Paljon liikkuva" antaa käsityksen, että havainnoit asiaa matkustajana. Ja matkustaja ei kyllä tiedä tuon taivaallista siitä, miten bussiyritys hoitaa henkilöstöasioitaan. Minä matkustan ratikalla vaikka kuinka paljon, mutta jos en tuntisi useita raitiovaununkuljettajia, ei minulla olisi aavistustakaan ko. ammattiryhmän työoloista, eduista, työpaikan hengestä ym.
 
Tämä virke on ihan hassu. "Paljon liikkuva" antaa käsityksen, että havainnoit asiaa matkustajana. Ja matkustaja ei kyllä tiedä tuon taivaallista siitä, miten bussiyritys hoitaa henkilöstöasioitaan. Minä matkustan ratikalla vaikka kuinka paljon, mutta jos en tuntisi useita raitiovaununkuljettajia, ei minulla olisi aavistustakaan ko. ammattiryhmän työoloista, eduista, työpaikan hengestä ym.

Muualla täällä hana on sanonut olevansa Veolialla töissä, niin mulle tuli mieleen tuosta paljon liikkuvasta ensin, että on ollut monella työnantajalla :p
 
Muualla täällä hana on sanonut olevansa Veolialla töissä, niin mulle tuli mieleen tuosta paljon liikkuvasta ensin, että on ollut monella työnantajalla :p

No niin, sitten jos näin on niin perun puheeni! Ja lisään, että monella eri työnantajalla oltuaan pystyykin luotettavasti vertailemaan sitä, millainen työntekijän asema on ja miten häntä kohdellaan. Usein tapaa ihmisiä, jotka ovat olleet vuosikymmeniä samassa työpaikassa ja narisevat ties mistä ymmärtämättä sitä, että omassa duunissa asiat ovat sittenkin aika hyvin naapureihin verrattuna.
 
Muualla täällä hana on sanonut olevansa Veolialla töissä, niin mulle tuli mieleen tuosta paljon liikkuvasta ensin, että on ollut monella työnantajalla :p

Näinhän se on. Olen ollut töissä myös Helbillä ja suvussa on kuski myös Nobinalla Klovin varikolla. Taukotiloissa ja tien päällä on kyllä tuttuja joitten kanssa tulee rupateltua melkein jokaisesta HSL-alueen yrityksestä, jopa Korsisaari mukaanlukien:D
 
Voi hyvänen aika, mitä puhetta ihmisiltä, jotka näistä asioista päättävät:

Helsingin Uutiset sanoi:
"– Myynnin seurauksena olisi joko liikenteen karsiminen, lippuhintojen merkittävä nousu tai kuntien suoran tuen vastaava korotus, sanoo kaupunginvaltuutettu Tuomas Rantanen (vihr)."
 
Onko tästä HelBin myynnistä Pohjolalle tullut mitään uutta tietoa? Kuulin nimittäin eilen huhun jonka mukaan Pohjola olisi ostanut jo HelBin, mutta kun en täällä ollut asiasta mitään lukenut niin tätä vähän epäilin. Mikä on tilanne tällä hetkellä? Tuttu bussikuskini oli siis kuullut joltain kaveriltaan, joka on Pohjolan Liikenteen varikkopäällikkö tms. vastaava.
 
Onko tästä HelBin myynnistä Pohjolalle tullut mitään uutta tietoa? Kuulin nimittäin eilen huhun jonka mukaan Pohjola olisi ostanut jo HelBin, mutta kun en täällä ollut asiasta mitään lukenut niin tätä vähän epäilin. Mikä on tilanne tällä hetkellä? Tuttu bussikuskini oli siis kuullut joltain kaveriltaan, joka on Pohjolan Liikenteen varikkopäällikkö tms. vastaava.

Eihän valtuusto ole tehnyt vielä mitään päätöstä Helbin myynnin suhteen, niinkuin tuossa aiemmassa Helsingin uutisten jutussakin kerrotaan, niin todennäköisesti nykyinen valtuusto tekee asiasta päätöksen vielä tämän vuoden puolella.
 
Eihän valtuusto ole tehnyt vielä mitään päätöstä Helbin myynnin suhteen, niinkuin tuossa aiemmassa Helsingin uutisten jutussakin kerrotaan, niin todennäköisesti nykyinen valtuusto tekee asiasta päätöksen vielä tämän vuoden puolella.

Jees, näin vähän arvelinkin ja epäilinkin hänen kuulemiaan juttuja, jonka vuoksi nimesikin ne huhuiksi.
 
Takaisin
Ylös