- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,437
Tässä on muutama suuri yhteysväli, jotka ovat arkena yöaikaan saarroksissa, eli täysin saavuttamattomissa*:
Helsingin keskusta-Tapiola
04:10 keskustasta lähtevää reittiä ei lasketa, sillä siinä ei säästä perilletuloajassa verrattuna seuraavaan
Ei yhteyksiä välillä 02:03-05:10
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 01:39-04:52
Tikkurila-Malmi (koskee myös muita radan väliasemia)
Ei yhteyksiä välillä 00:39-04:03
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 01:46-04:11
Tikkurila-Itäkeskus
Ei yhteyksiä välillä 01:09-04:07
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 01:44-04:32
Itäkeskus-Malmi (ei keskustan kautta = palvellen myös välipysäkkejä, joilta yölähdöilläkin tulee ja menee paljon väkeä)
Ajat otettu talviaikatauluista 2012-2013, sillä niistä löytyy hieman enemmän vuoroja
Ei yhteyksiä välillä 23:51-05:01
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 00:52-05:14
Itäkeskuksesta pois minne tahansa, kiertäen mitä tahansa reittiä
Ei yhteyksiä välillä 01:47-04:34
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 02:09-05:18
Vuosaaren tilanne paranee luultavasti Jokeri-2:n myötä, mutta tällä hetkellä tilanne vastaa Itäkeskusta.
*)Kävelymaksimiksi asetettu 2 km
Ainakin Vantaalla 61:sellä tehdään kohtalaisesti sisäisiä matkoja ympäri vuorokauden, seurasin yhden yön linjan matkustajavirtaa ja en yhtään tyhjää lähtöä bongannut. Suurin osa matkustajista ei edes mene lentoasemalle/lentoasemalta. Eikö mukamas vastaavaa potentiaalia löydy sitten kirjaamiltani Helsingin suurkeskusten välisiltä yhteyksiltä, joiden alueilla asuu moninkertaisia määriä asukkaita verrattuna v61:n reittiin? Itse olen ainakin kokenut hankalaksi sen, että jos Tikkurilasta ei ennätä 00:31 junaan niin seuraavia ei tule ennen aamuneljää - ja Itäkeskuksen lähellä asuvana 3 tunnin jl-saarto harmittaa. Tähän mennessä saarron aikana olen käyttänyt polkupyörää, mutta uskon, että moni harkitsee oman auton ostamista/käyttämistä sekä taksia vastaavassa tilanteessa. Itseasiassa Itäväylä on joukkoliikennepalvelun päätyttyä hyvinkin vilkasliikenteinen, näin reunasta seuranneena.
Helsingin keskusta-Tapiola
04:10 keskustasta lähtevää reittiä ei lasketa, sillä siinä ei säästä perilletuloajassa verrattuna seuraavaan
Ei yhteyksiä välillä 02:03-05:10
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 01:39-04:52
Tikkurila-Malmi (koskee myös muita radan väliasemia)
Ei yhteyksiä välillä 00:39-04:03
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 01:46-04:11
Tikkurila-Itäkeskus
Ei yhteyksiä välillä 01:09-04:07
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 01:44-04:32
Itäkeskus-Malmi (ei keskustan kautta = palvellen myös välipysäkkejä, joilta yölähdöilläkin tulee ja menee paljon väkeä)
Ajat otettu talviaikatauluista 2012-2013, sillä niistä löytyy hieman enemmän vuoroja
Ei yhteyksiä välillä 23:51-05:01
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 00:52-05:14
Itäkeskuksesta pois minne tahansa, kiertäen mitä tahansa reittiä
Ei yhteyksiä välillä 01:47-04:34
Vastasuuntaan ei yhteyksiä välillä 02:09-05:18
Vuosaaren tilanne paranee luultavasti Jokeri-2:n myötä, mutta tällä hetkellä tilanne vastaa Itäkeskusta.
*)Kävelymaksimiksi asetettu 2 km
Ainakin Vantaalla 61:sellä tehdään kohtalaisesti sisäisiä matkoja ympäri vuorokauden, seurasin yhden yön linjan matkustajavirtaa ja en yhtään tyhjää lähtöä bongannut. Suurin osa matkustajista ei edes mene lentoasemalle/lentoasemalta. Eikö mukamas vastaavaa potentiaalia löydy sitten kirjaamiltani Helsingin suurkeskusten välisiltä yhteyksiltä, joiden alueilla asuu moninkertaisia määriä asukkaita verrattuna v61:n reittiin? Itse olen ainakin kokenut hankalaksi sen, että jos Tikkurilasta ei ennätä 00:31 junaan niin seuraavia ei tule ennen aamuneljää - ja Itäkeskuksen lähellä asuvana 3 tunnin jl-saarto harmittaa. Tähän mennessä saarron aikana olen käyttänyt polkupyörää, mutta uskon, että moni harkitsee oman auton ostamista/käyttämistä sekä taksia vastaavassa tilanteessa. Itseasiassa Itäväylä on joukkoliikennepalvelun päätyttyä hyvinkin vilkasliikenteinen, näin reunasta seuranneena.