Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2012

NF 829 / 345 - Elikkäs VDL bongattu Elielinaukiolla, noin kello seitsemän aikaan. Taitaapi jäädä vakioksi linjalle?
 
13.8.

NF 679 / h62
HelB 219 / h63
HelB 113 / h70T
NF 53 / e35
NF 480 / v46
NF 434, 477 / v60
NF 747 / v63
VT 193 / v70
NF 338, 352, 487 / 577
 
13.8

v45 / NF 426
v53 / VT 160
v55 / VT 375

---------- Viesti lisätty kello 13:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:59 ----------

NF 829 / 345 - Elikkäs VDL bongattu Elielinaukiolla, noin kello seitsemän aikaan. Taitaapi jäädä vakioksi linjalle?

Tästä päivästä lähtien kaikki kalusto linjoilla 315, 324 ja 345 pitäisi olla näitä uusia VDL-busseja, satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta.
 
Päteekö tämä sääntö Myös linjoihin e20-e29?

Ei, koska kilpailun ratkeamisen jälkeen päätettiin jatkaa linjan e20 liikennöintiä, jota varten kohteen automäärä kasvoi kahdella. Ne kaksi autoa on sovittu olevan kalustopisteiltään vähintään vm. 2000 Euro2-Carrusten veroisia.
 
Itse käytän linjoja e21, e29, e82 ja 324. Noihin oli tarjottu pelkkiä uusia, ellen väärin muista.
 
Helsinki 13.8.12

H24/HelB 504
H16/NF 686 (Korkeasaari-Säffle, linjanumero paperilapulla)
H93/HelB 133, 108
h18/HelB 806, 1105
 
Itse käytän linjoja e21, e29, e82 ja 324. Noihin oli tarjottu pelkkiä uusia, ellen väärin muista.

Juu, noihin on tarjottu pelkkiä uusia, voihan olla että ne e20:n vanhemmat autot saattaa kalustokierrätyksen takia eksyä ajoittain myös muille pohjois-Espoon liityntälinjoille.

---------- Viesti lisätty kello 14:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:25 ----------

Helsinki 13.8.12

H16/NF 686 (Korkeasaari-Säffle, linjanumero paperilapulla)

Tuo on vakiosijoitus koska linjalla h16 korvattiin linja h11, saa nähdä milloin linjakilpiin saadaan ohjelmoitua h16?
 
13.8.2012

NOF 298 / e21

Loppuunajettu City-ällä sieltä tuli, vaikka tuliterää VDL:ää odotin. :(

Älä huoli :) 165:lla oli Nof 291 samanmoinen city l.

---------- Viesti lisätty kello 16:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:34 ----------

13.8

Nof #291 @ 165 ( City L )
Nof 484 @165 ( 8700)
Nof 838 @ e27,e82 (VDL)
nof 831 @ e82 (VDL)
 
13.8

h17: NF 625 (Volvo 8700LE)
h40: HelB 217 (Volvo 8500LE teli)
h63: HelB 803 ja 901 (MAN Lions City teli), 215 (Volvo 8500LE teli) ja 1206 (Lahti Scala teli)
615: HelB 115 (Omni Scala)
 
13.8.2012

NOF 847 / e29

Eka matka VDL:ssä takana. Yllättävän pehmeää oli kyyti. Välistä sisätilan linjakilpi jäi ns "jumiin", mm. näytti stoppia vielä pysähtymisen jälkeen, vaikka kuskin kojelaudassa ei enää merkkivalo palanut. Lisäksi minkäänlaista merkkiääntä ei kuulunut stoppia painettaessa, liekö normaalia? Ilmastointi tuntui toimivan kohtalaisen hyvin. Melko rouheasti VOITHin loota laittoi koneeseen kierroksia ekalla, ns. DIWA-vaihteella. :lol: Matkustamon penkit olivat hieman kovan tuntuisia ja bussin ominaishaju vähän imelähkö.

Ennen tätä matkustin myös PL:n uudella Volvo 8900LE:llä numero 872 linjalla 510 ja ihmettelin, miten hiljainen se oli. Kierroksia ei kone ottanut melkein ollenkaan verrattuna vanhempiin 8700LE:ihin. Liekö tässä kevyemmeällä korirakenteella osansa, jaksaa vetää vähemmällä?
 
13.8.

NF 329 / h17
HelB 807 / h18
NF 122 / h65A
HelB 131 / h77
NF 439, 601 / e3
VT 163 / e13
NF 482 / e20
NF 650 / e28
NF 659 / e28KB
NF 347 / v63
VT 379 / 150K
NF 98 / 158
NF 287, 291, 294, 345 / 165
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös