Onkohan tästä DAB-kummajaisesta nykyisiä kuvia?
http://ander.nettisivu.org/hkl-bussi...eries-11-mk-3/
Tekstin mukaan toinen on Kittilässä ja toinen tv-studio
Viimeisin muokkaaja bussifriikki; 23.08.2012 kello 18:21.
Tuollainen pommikone http://www.facebook.com/media/set/?s...type=3&theater meillä oli vuoden verran, tai siis silloin kun se ei ollut rikki. Tuli Taksikuljetukselta samalla kun linja 16 tuli alihankintaan. Oli siitä mielenkiintoinen auto, että kulutti 38l/100km vaikka oli pieni autoja ja vielä olevinaan jonkin sortin hybridi.
Jäi toki ikuisiksi ajoiksi kuljettajien mieleen mielenkiintoisena ajokokemuksena. Eräiden pikkujoulujen lauluesityksestä: "...kupla otsassa kuljetan kummallista ajoneuvoa..."
//SS-ÅL//
Onko missään muuten kuvia VW-Kutsenitsista Jouko-väreissä? Muistan joskun nähneen sellaisen.
Tämä tyyppi oli sillä tavalla "mielenkiintoinen ajettava", että ohjauspyörä/kuljettajanpaikka oli käytännössä keskellä autoa.
Kuljettajat asemoivat itsensä rutiinilla samaan kohtaan suhteessa ajorataan/kaistaan. Muistan itsekin että oli todella hankalaa väistellä vasempaan kylkeen tulevia liikenteenjakajia
Ja kyllähän sen näki myös DAB:ien kyljistä, vasen kylki aivan ruvella, oikea kylki ehjä.
Sama asemointi-ilmiö oli silloin kun tuli 2,60 m. leveitä busseja. Ne pyrkivät usein pysäkkikorokkeelle ja jopa katokseen.
Eräs kuljettaja totesi sellaisella ajettuaan, että onhan hyvä, että käytävällä on 10 cm lisää tilaa, mutta miksi se kaikki 10 cm pitää sijoittaa sinne oikealle puolelle?
Viimeisin muokkaaja Samppa; 23.08.2012 kello 20:30.
Joo, ainakin toinen DAB oli jossain vaiheessa viikonloppuisin 94B:llä, jossa jouduin sillä kerran ajamaan. Kun edellisen rupeaman oli ajanut jollain muulla autolla, DABilla ajamiseen piti todella keskittyä. Varmaan jos olisi tehnyt kaikki työpäivänsä DABeilla, olisi vastaavasti todella vaikea ajaa muilla autoilla.![]()
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.
Ei Jouko väreissä mutta kuitenkin http://www.mystinenportaali.com/buss...nits_hkl01.jpg
Kiitokset. Sopii toi Jouko-väri aika hyvin tuohon malliin. Paremmin kuin Sprinteriin.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.09.2012 kello 20:45. Syy: poistettu pitkä lainaus
Noista Kutsenits-Volkswageneista ei ole kyllä yhtään enempää myönteistä sanottavaa kuin DABeista. Todella kankea, kolho ja huonosti liikkuva laitos. Tuntuu juuri siltä miltä näyttääkin - suurikokoista kaappia yritetään liikuttaa pienellä vieterimoottorilla. Onneksi ei ole osunut kuin pari ajokeikkaa kohdalle.
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.
Miksihän HP-korin pakettiautopohjaiset palvelubussit eivät ole yleistyneet pääkaupunkiseudulla? Paikkoja niissä kai on yhtä paljon kuin esim. Nobinan Sprinter-Joukoissa. HelB:llä on kai joskus ollut Citroen-HP.
Kori on suunniteltu ennemminkin tilausajona suoritettaviin palvelukyyteihin ja koulukyyteihin. Helbillä on ollut kolme #9933 #118 ja #270 (270 = nf 710) neljäs oli Helsingin palveluauton #12 ja myöhemmin helbin #82 (= nf 709). Vanhemmiten Hp-koria vaivaa ruosteongelmat, koritehtaan tekemissä kohdissa.
Viimeisin muokkaaja Nak; 28.04.2013 kello 21:20. Syy: korjauksia
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta