Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

  1. #1
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Istun parhaillaan linjan 58B bussissa, kerrankin matkustajana, matkalla poikani kouluun vanhempainiltaan. Meno on ajoittain todella tukkoista. Aleksis Kivenkatu on erityisesti välillä Junatie-Sturenkatu kaikkea muutakuin hyvä bussikatu. Väli Flemari-Sturenkatu on jotain aivan käsitämättömän huonoa toteutusta ja Sturenkadun risteyksen liikennevaloista tuhrautui neljä valokiertoa.

    Mä haluaisin kovasti ajatella ja ideoida bussien käyttämiä väyliä uusiksi. Sujuva bussiliikenne patsi houkuttelee lisää joukkoliikenteen käyttäjiä, myös säästää kalusto- ja liikennöintikuluissa.

    Nyt ideoita, olkaa hyvät.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 06.09.2012 kello 18:22. Syy: hieman liikaa toistoa-korjaus
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #2
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Erityisesti väli Flemari-Sturenkatu on jotain aivan käsitämättömän huonoa toteutusta
    Itse matkustin AKK:ta pitkin ysillä eilen Keskiviikkona ja en voi kuin ihmetellä miksi ratikan ja bussien pitää jumittaa muun liikenteen seassa kun kaistojen keskelle on jätetty puurivein reunustettu kevyenliikenteenväylä jolla ei ollut yhtään käyttäjää! Järkevästi toteutettuna tuo väylä olisi otettu alunperin joukkoliikenteen käyttöön, näin ysille ja 58:n busseille olisi saatu omat yhteiset kaistat Flemarin ja Sturenkadun välille.

  3. #3

    Liittynyt
    02.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    50

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Itse matkustin AKK:ta pitkin ysillä eilen Keskiviikkona ja en voi kuin ihmetellä miksi ratikan ja bussien pitää jumittaa muun liikenteen seassa kun kaistojen keskelle on jätetty puurivein reunustettu kevyenliikenteenväylä jolla ei ollut yhtään käyttäjää! Järkevästi toteutettuna tuo väylä olisi otettu alunperin joukkoliikenteen käyttöön, näin ysille ja 58:n busseille olisi saatu omat yhteiset kaistat Flemarin ja Sturenkadun välille.
    Olen monesti miettinyt asiaa itsekin.
    Tuo pyörätiehän ei näytä olevan hirveän korkealla käyttökapasiteetilla ainakaan koko aikaa päivästä, joten pyöräilijäthän voisi helposti siirtää ajoradan reunaan omalle (kapeammalle) kaistalleen, näinhän käsittääkseni suurkaupungeissakin toimitaan, mikäli sieltä ylipäätänsä pyörätietä edes löytyy?

  4. #4

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    AKK:n outo järjestys Sture-Flemari on perua siitä, että vanhaa puuriviä ei saanut kaataa raitiotien rakentamisen aikana. Puurivi kuitenkin kaadettiin huonokuntoisena rakennusvaiheeseen päästyä.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Itse matkustin AKK:ta pitkin ysillä eilen Keskiviikkona ja en voi kuin ihmetellä miksi ratikan ja bussien pitää jumittaa muun liikenteen seassa kun kaistojen keskelle on jätetty puurivein reunustettu kevyenliikenteenväylä jolla ei ollut yhtään käyttäjää!
    Tämä on nyt kerrankin sellainen asia, että voidaan osoittaa ihan syyllinenkin. Terveiset Kimmo Helistölle (vihr).

    Ilman Helistön väliintuloa tuo olisi toteutettu siten, että puiden välissä olisi ollut Pasilan suunnan ratikkakaista, Pasilasta päin sitten sekakaista.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #6

    Liittynyt
    20.06.2012
    Sijainti
    Hässlsinki
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    No ensinnäkin tuo Helmi-laitteiden vaikutus liikenne valoihin pitäisi miettiä uusiksi ihan alusta asti. Hyvä esimerkki kuinka järjettömästi tuo toimii on Arabiankadun ja Hämeentien risteys. Kun raitiovaunu lähestyy ko. risteystä matkalla keskustan suuntaan (on siis kääntymässä Arabiankadulta Hämeentielle) vaihtaa Helmi laite Hämeentietä pohjoiseen meneville punaiset valot. Ja punaiset valot palavat niin kauan kuin kyseinen ratikka on risteyksestä mennyt. Tähän saakka kaikki on ok. Mutta jostakin käsittämättömästä syystä tuossa on ratikkapysäkki juuri ennen risteystä. Ja kun ratikka seisoo pysäkillä, niin punaiset valot palavat pohjoiseen menijöille. EI LUULISI OLEVAN VAIKETA SUUNNITELLA järjestelmää sellaiseksi että tiedetään milloin ratikka seisoo pysäkillä (vihje: ovet ovat auki) ja muu liikenne pysäytetään vasta kun se ratikka on OIKEASTI jatkamassa matkaa.

  7. #7

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rovasti Näytä viesti
    No ensinnäkin tuo Helmi-laitteiden vaikutus liikenne valoihin pitäisi miettiä uusiksi ihan alusta asti. Hyvä esimerkki kuinka järjettömästi tuo toimii on Arabiankadun ja Hämeentien risteys. Kun raitiovaunu lähestyy ko. risteystä matkalla keskustan suuntaan (on siis kääntymässä Arabiankadulta Hämeentielle) vaihtaa Helmi laite Hämeentietä pohjoiseen meneville punaiset valot. Ja punaiset valot palavat niin kauan kuin kyseinen ratikka on risteyksestä mennyt. Tähän saakka kaikki on ok. Mutta jostakin käsittämättömästä syystä tuossa on ratikkapysäkki juuri ennen risteystä. Ja kun ratikka seisoo pysäkillä, niin punaiset valot palavat pohjoiseen menijöille. EI LUULISI OLEVAN VAIKETA SUUNNITELLA järjestelmää sellaiseksi että tiedetään milloin ratikka seisoo pysäkillä (vihje: ovet ovat auki) ja muu liikenne pysäytetään vasta kun se ratikka on OIKEASTI jatkamassa matkaa.
    Sama ongelma vaikkapa linjalla 78 Länsimäentien ja Kontulantien risteyksessä: bussi seisoo Mellunmäen metroaseman pysäkillä matkallaan Malmille ja risteyksen liikennevalot loistavat punaista Länsimäentietä ajaville koko sen ajan. Ja liikenne seisoo. Ja pakokaasupäästöjä tulee. Turhaan. Parhaassa tapauksessa valot vieläpä vaihtuvat Kontulantien ylittävälle risteävälle liikenteelle vihreiksi juuri kun bussi on lähtenyt pysäkiltä ja ihan aikuisten oikeesti saapuu risteykseen ja tarvitsisi ne valoetuudet. Mutta ei saa, vaan seisoo siinä risteyksessä.

  8. #8

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Istun parhaillaan linjan 58B bussissa, kerrankin matkustajana, matkalla poikani kouluun vanhempainiltaan. Meno on ajoittain todella tukkoista. Aleksis Kivenkatu on erityisesti välillä Junatie-Sturenkatu kaikkea muutakuin hyvä bussikatu. Väli Flemari-Sturenkatu on jotain aivan käsitämättömän huonoa toteutusta ja Sturenkadun risteyksen liikennevaloista tuhrautui neljä valokiertoa.

    Mä haluaisin kovasti ajatella ja ideoida bussien käyttämiä väyliä uusiksi. Sujuva bussiliikenne patsi houkuttelee lisää joukkoliikenteen käyttäjiä, myös säästää kalusto- ja liikennöintikuluissa.

    Nyt ideoita, olkaa hyvät.
    Semmoinen minkä voi tehdä nopeasti, AKK:lta kielletään kääntyminen vasemmalle Sturenkadulle, jolloin ysille ja 58:lle saadaan oma kaista risteykseen. Samalla risteyksen valo-ohjaus luultavasti helpottuu. Kartta ja korvaavat yhteydet, varsinkin toi Porvoonkadun kautta kulkeva on taksikuskien suosiossa koska se on kirkkaasti nopein. http://goo.gl/maps/M11cR

  9. #9
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Semmoinen minkä voi tehdä nopeasti, AKK:lta kielletään kääntyminen vasemmalle Sturenkadulle, jolloin ysille ja 58:lle saadaan oma kaista risteykseen.
    Hyvä idea, mutta mites Itäväylän suunnalta tulevat kaukoliikenteen bussit sitten?
    Viimeisin muokkaaja vristo; 21.09.2012 kello 14:15.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #10

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Hyvä idea, mutta mites Itäväylän suunnalta tulevat kaukoliikenteen bussit sitten?
    Unohdin, äsh. No kaukoliikennebusseille vaan se kääntyminen?

  11. #11

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Bussiliikenteen nopeuttamistoimet HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Hyvä idea, mutta mites Itäväylän suunnalta tulevat kaukoliikenteen bussit sitten?
    Jos menisivät Teollisuuskadun kautta?

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:07 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    No kaukoliikennebusseille vaan se kääntyminen?
    Toki tämäkin varmaan toimisi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Työssäoppimisesta YTV-alueella
    kirjoittanut perttusalmisaari foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 02.12.2013, 01:35
  2. Taksibussiliikenne Helsingin alueella
    kirjoittanut Fransiscus foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 28.08.2013, 17:48
  3. Kannattamattomia linjoja HSL-alueella
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 40
    Viimeisin viesti: 06.08.2012, 22:41
  4. Paras bussiyhtiö YTV-alueella?
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 10.01.2009, 03:40
  5. Bussiliikenteen kriisi YTV-alueella
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 10.09.2008, 09:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •