HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013

Mitä tämä tarkoittanee?

Yleensä tarkoittaa että joku hävinnyt osapuoli vaatii päätöksen muuttamista jollain tavalla, muotovirheen tai väärän pisteytyksen tai muun sellaisen perusteella. Aika usein seurauksena on ensin täytäntöönpanokielto ja sitten voi tulla mitä vaan (valituksen hylkäys, uudelleen kilpailutus ja kaikkea siltä väliltä)
 
Yleensä tarkoittaa että joku hävinnyt osapuoli vaatii päätöksen muuttamista jollain tavalla, muotovirheen tai väärän pisteytyksen tai muun sellaisen perusteella. Aika usein seurauksena on ensin täytäntöönpanokielto ja sitten voi tulla mitä vaan (valituksen hylkäys, uudelleen kilpailutus ja kaikkea siltä väliltä)

Johan on, kukahohan ei ole ollut tyytyväinen, HelB vaiko Veolia vaiko V-S Bussipalvelut? :D
 
Nobinahan voitti myös kilpailussa?

Niin, itse vähän epäilen että Nobina olis ollut muka tyytymätön... Veikkaan jotain muuta yritystä kyllä. Enpä usko että HelBikään, koska HelB näyttää häviävän linjoja tarkotuksella, vaikka tuskin ne tarkoituksella häviääkään...
 
Niin, itse vähän epäilen että Nobina olis ollut muka tyytymätön... Veikkaan jotain muuta yritystä kyllä.

Tarkistin tuon toisen .pdf-tiedoston, ja kävi ilmi, että HelB oli kolmessa kohteessa 2 sijalla, joten voisikohan HelB olla valittaja, kakkossijalla olevahan eniten valituksesta hyötyy. :p
 
Voisikohan tämä valitus liittyä vaikkapa tähän?

"Tarjouskilpailuun osallistui 9 liikennöitsijää ja tarjouksia jätettiin yhteensä 27 kappaletta. Tarjousten jättöaika päättyi 04.03.2013 klo 14.00 ja tarjoukset avattiin HSL:ssä samana päivänä.V-S Bussipalvelut Oy:n tarjous kohteesta 170 jouduttiin hylkäämään, koska hybridibussien suoriteosuus alittui yli 4 % tarjouspyynnön vaatimuksesta. Muut tarjoajat ja jätetyt tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset."
 
V-S Bussipalvelut Oy:n tarjous kohteesta 170 jouduttiin hylkäämään, koska hybridibussien suoriteosuus alittui yli 4 % tarjouspyynnön vaatimuksesta.

Jo toka kerta, kun V-S Bussipalveluiden tarjous hylättiin, voihan se tuokin toki olla, ja ihan hyvin mahdollinen. Mutta minkä takia ne tarjoavat kokoajan ali vaaditun? :D
 
Aika mielenkiintoista, jos V-S Bussipalvelut valittaa tuloksesta, kun se on itse tehnyt tarjouspyynnön ehdot täyttämättömän tarjouksen.
 
Voisikohan tämä valitus liittyä vaikkapa tähän?

"Tarjouskilpailuun osallistui 9 liikennöitsijää ja tarjouksia jätettiin yhteensä 27 kappaletta. Tarjousten jättöaika päättyi 04.03.2013 klo 14.00 ja tarjoukset avattiin HSL:ssä samana päivänä.V-S Bussipalvelut Oy:n tarjous kohteesta 170 jouduttiin hylkäämään, koska hybridibussien suoriteosuus alittui yli 4 % tarjouspyynnön vaatimuksesta. Muut tarjoajat ja jätetyt tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset."
Vaikkei yllä mainittu valitus tähän taida liittyäkään, niin peili on hyvä varuste olla olemassa jokaisen päättävässä elimessä toimivan saatavilla. Jos ei osaa lukea tarjouspyyntöä ja tehdä tarjousta tarjouspyynnön ehdot täyttäväksi, niin missä vika? ;)
 
Helb kuulemma tehnyt valituksen siitä, että kilpailijat ovat tarjonneet autoja, joita ei vielä olisi mahdollista saada. eli euro 6. Tiettävästi näitä kuitenkin saa ja ensimmäisten pitäisi tulla ajoon jo syksyllä :shock:

Eikä tästä tarvitse mennä, kuin reipas kuusivuotinen taaksepäin, kun Helb (ja Veolia) tarjosi Euro 5 busseja ja kuitenkin aloitti sopimukset vain euro 4 autoilla, kun muutakaan ei saanut :lol:
 
Helb kuulemma tehnyt valituksen siitä, että kilpailijat ovat tarjonneet autoja, joita ei vielä olisi mahdollista saada. eli euro 6. Tiettävästi näitä kuitenkin saa ja ensimmäisten pitäisi tulla ajoon jo syksyllä :shock:

Kyllä Volvon omien sivujen mukaan 8900:aan saa nykyisin Euro6-moottorin.
 
Takaisin
Ylös