HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013

Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Niin, mutta puhuin tyypistä ylipäätänsä, en vain nimennyt lukumäärää. ;)
Mutta 5 hybridiä on jo paljon kerralla.

Onhan se. Mutta eivätkös HelB:n kaksi hybridi-Volvoa ole toimineet hyvin talvellakin? Jos ovat, tälloinhän on ihan perusteltua hankkia lisää hybridejä.
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Mutta eivätkös HelB:n kaksi hybridi-Volvoa ole toimineet hyvin talvellakin?

Joo, nehän toimii ihan hyvin talvellakin ainakin minun mielestäni, mutta parhaimman mielipiteen pystyy antamaan täältä HelBin kuskit esim. chauffer :smile:
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Joo, nehän toimii ihan hyvin talvellakin ainakin minun mielestäni, mutta parhaimman mielipiteen pystyy antamaan täältä HelBin kuskit esim. chauffer :smile:

Käsittääkseni niissä ei ole ollut merkittäviä ongelmia millään säällä.
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Käsittääkseni niissä ei ole ollut merkittäviä ongelmia millään säällä.

Anteeksi että unohdin sinut, Koala. :) Mutta hyvä ettei ole ollut ongelmia, aina parempi vaan.
Saas nähdä, mitä hybridejä kukin tarjoaa.. :D
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Joo, nehän toimii ihan hyvin talvellakin ainakin minun mielestäni, mutta parhaimman mielipiteen pystyy antamaan täältä HelBin kuskit esim. chauffer :smile:
Sään aiheuttamia ongelmia ei ole ollut, muuta pientä kylläkin ;)
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Anteeksi että unohdin sinut, Koala. :) Mutta hyvä ettei ole ollut ongelmia, aina parempi vaan.
Saas nähdä, mitä hybridejä kukin tarjoaa.. :D

Koala ei tosin ole suoraan missään tekemisissä HelBin kanssa muuta kuin matkustajana, miten sitten epäsuoraan, olkoon mysteeri.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2012

Lottolappunen:

Kohde 170 (h51, h56): Nobina Finland/Veolia Transport
Kohde 171 (h52, h57, 552): Nobina Finland/Helsingin Bussiliikenne/Veolia Transport
Kohde 172 (h72, h72N): Veolia Transport
Kohde 173 (h79, h84, h85, h85B, h85N, h86, h86B, h86N, h88, h89): Nobina Finland, samalla hoituisi kuten h80-h83kin.
Kohde 174 (Länsi-Helsingin pienkalustolinjat): Taksikuljetus
Kohde 175 (Itä-Helsingin pienkalustolinjat): Taksikuljetus/Nobina Finland
Kohde 176 (Pohjois-Helsingin pienkalustolinjat):Helsingin Bussiliikenne
 
Tässä oma tulosveikkaukseni. En ennusta järisyttäviä liikennemuutoksia tai suuria yllätyksiä tässä kilpailutuksessa.

Kohde 170 (h51, h56): Helsingin Bussiliikenne
-> HelBillä on tarpeeksi kalustoa ylimääräisenä linjojen jatkamiseen ja varikot tarpeeksi lähellä. Hybriditkin kyllä jostain kaivetaan.
Kohde 171 (h52, h57, 552): Helsingin Bussiliikenne / Veolia Transport
-> HelB jatkanee näillä linjoilla. Veolia tosin saattaa haluta ainakin h57:n itselleen, eikä varmaan pahastuisi jos saisi entisen oman linjan h52 takaisin.
Kohde 172 (h72, h72N): Helsingin Bussiliikenne / Veolia Transport
-> HelB voitti viime kilpailutuksessakin tämän, mutta Veolia voisi napata tämän pikkupaketin Helsingin varikkojensa edullisen sijainnin takia.
Kohde 173 (h79, h84, h85, h85B, h85N, h86, h86B, h86N, h88, h89): Helsingin Bussiliikenne
-> HelBin Vartiokylän varikko on kuin luotu näitä linjoja varten. Veikkaan, että Nobinalla ei riitä varikkotila näiden linjojen hoitoon edullisemmin.
Kohde 174 (Länsi-Helsingin pienkalustolinjat): Nobina
Kohde 175 (Itä-Helsingin pienkalustolinjat): Nobina / Helsingin Bussiliikenne
Kohde 176 (Pohjois-Helsingin pienkalustolinjat): Taksikuljetus
 
Tässä oma tulosveikkaukseni. En ennusta järisyttäviä liikennemuutoksia tai suuria yllätyksiä tässä kilpailutuksessa.

Kohde 170 (h51, h56): Helsingin Bussiliikenne
-> HelBillä on tarpeeksi kalustoa ylimääräisenä linjojen jatkamiseen ja varikot tarpeeksi lähellä. Hybriditkin kyllä jostain kaivetaan.
Kohde 171 (h52, h57, 552): Helsingin Bussiliikenne / Veolia Transport
-> HelB jatkanee näillä linjoilla. Veolia tosin saattaa haluta ainakin h57:n itselleen, eikä varmaan pahastuisi jos saisi entisen oman linjan h52 takaisin.
Kohde 172 (h72, h72N): Helsingin Bussiliikenne / Veolia Transport
-> HelB voitti viime kilpailutuksessakin tämän, mutta Veolia voisi napata tämän pikkupaketin Helsingin varikkojensa edullisen sijainnin takia.
Kohde 173 (h79, h84, h85, h85B, h85N, h86, h86B, h86N, h88, h89): Helsingin Bussiliikenne
-> HelBin Vartiokylän varikko on kuin luotu näitä linjoja varten. Veikkaan, että Nobinalla ei riitä varikkotila näiden linjojen hoitoon edullisemmin.
Kohde 174 (Länsi-Helsingin pienkalustolinjat): Nobina
Kohde 175 (Itä-Helsingin pienkalustolinjat): Nobina / Helsingin Bussiliikenne
Kohde 176 (Pohjois-Helsingin pienkalustolinjat): Taksikuljetus
Samaa veikkaan minäkin, paitsi kohdetta 174 jonka voittaa HelB, koska Länsi-Helsinki on vahvasti HelBin aluetta ;)
 
Näin veikkaan että menee

Kohde 170 (h51, h56): Helsingin Bussiliikenne, Helbillä jo kokemusta hybriditekniikasta ja linjat ovat hyvällä etäisyydellä varikosta, muutenkin a1 kaasukalustoa on vapaana
Kohde 171 (h52, h57, 552): Veolia Transport, Helsingin varikot sijaitsevat hyvinkin otollisella paikalla h52 ja h57:aa varten
Kohde 172 (h72, h72N): Veolia Transport, h72:n päättärihän on lähes tulkoon tattiksella, hiljaiseen aikaan pystyy sotkemaan h68:n ja h71:n kanssa ;)
Kohde 173 (h79, h84, h85, h85B, h85N, h86, h86B, h86N, h88, h89): Helsingin Bussiliikenne, Helbillä on tänne soveltuvaa kalustoa ennestäänkin jo ja Varhan varikon sijainti on mitä parhain
Kohde 174-176 (Pienkalustolinjat): Taksikuljetus, näille tuskin on muita kiinnostuneita tarjoajia
 
Takaisin
Ylös