jos tämä olisi totta, kuka pystyisi jatkamaan westendin linjaliikenteen hoitamista?
Paitsi Suomi24:llä, myös muut hevosmiesten tietotoimistot tiedoittavat Westendin Linja Oy:n tänään jättäneen konkurssihakemuksen alioikeudelle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10954451
jos tämä olisi totta, kuka pystyisi jatkamaan westendin linjaliikenteen hoitamista?
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Taitaa olla ensimmäinen kerta jos bussiyhtiö tekee HSL-liikenteessä konkurssin kesken sopimuskauden, miten tällaisessa tilanteessa silloin toimitaan? Voidaanko konkurssiin ajautuneen yhtiön linjat antaa jollekin/joillekin yhtiöille hoidettavaksi sopimuskauden loppuun asti, vai joudutaanko ne kilpailuttamaan uudestaan? Veolia varmaankin voisi ottaa hoitaakseen Vantaan suunnan linjat 452, 453 ja 516 kun nyt jo hoitaa noin puolet liikenteestä. Miten sitten kalustonluovutus tapahtuu konkurssitilanteessa?
---------- Viestit yhdistetty klo 15:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:56 ----------
HS:n uutinen aiheesta http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...i_konkurssiin/
HSL:n tiedote aiheesta:
http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/liike...001041217.aspx
HSL:n hallitus käsittelee asiaa huomisessa kokouksessaan.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 01.10.2012 kello 18:29. Syy: lyhennetty lainausta
Veolia on ajanut koko nykyisen sopimuskauden kaikki 400N lähdöt nykyiselläänkin. Yllätyshän tämä ei ollut. Pohdin tuossa miltä liikennöitsijä tilanne näyttää esim. viiden vuoden päästä vuonna 2017. Veikkaisin että Etelä-Suomen Linjaliikenne ja Korsisaari on kadonnut HSL-alueelta ja ehkä myös Helb. Veolia-Transport ja Nobina tuskin kumpikaan on liikenteessä nykyisellä nimellään. Åbergin Linja ja Tammelundin Liikenne jatkanee toimintaansa pieni muotoisena. Pohjolan Liikenne lienee laajentanut toimintaansa ehkä Helbin oston myötä. Taksikuljetus lienee pikkubussi puolella voimissaan.
Liikennöinti Westendin Linjan linjoilla jatkuu normaalisti:
http://www.hsl.fi/fi/mikaonhsl/liike...001041217.aspx
Olihan tämä odotettavissa, aikataulu vaan puuttui. Osanottoni kaikkien niiden puolesta, joille on edessä taloudellisesti vaikeat ajat tämän johdosta. Henkilökohtaisten tragedioiden määrää en lähde veikkaamaan, sillä kukaan ei varmastikaan osaa vielä sanoa kuinka moni siirtyy suoraan muihin yrityksiin tai muille aloille.
Entisiä aikoja itsekin muistellen.
Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár
Kun Liikenne Oy lopetti viimeisten linjojensa ajamisen kesken sopimuskauden, ne siirrettiin jollain "lehmänkaupalla" mm. HKL-Bussiliikenteelle. Lieneeköhän tässäkin sama menettely?
Huomenna selviää WL:n liikennöimien linjojen tulevaisuus, kun konkurssipesä ja HSL keskustelevat asiasta keskenään.
Kun en konkurssi asioista mitään tiedä, niin mietin onko konkurssipesän mahdollista antaa liikenne alihankintaan?
111 kuitenkin varmaan siirtyy kokonaisuudessaan veolialle, onhan kyseessä kuitenkin alunperin veolian voittama linja. Muuthan taitavat olla wessun omia linjoja.
Harmi homma, ja jaksamista itse kullekin asianosaiselle
E: Olipa Wl:n omillakin sivuilla lyhyehkö tiedoite http://wl.fi/linja.html
Viimeisin muokkaaja Nak; 01.10.2012 kello 21:55. Syy: lisäys
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Oy Liikenne Ab:lla olisi ollut kesästä 2001 lähtien enää yksi linja (730). Käsittääkseni HKL-Bussiliikenne ajoi sopimuskauden lopun alihankintana. Sinänsä kai tuon liikenteen olisi voinut siirtää saman konsernin toiselle yritykselle eli Lähilinjoille, mutta jostain syystä näin ei toimittu.
Vastauksena herra Nak:lle: kun joukkoliikenneluvan haltija joutuu konkurssiin, on konkurssipesällä oikeus harjoittaa liikennettä kolmen kuukauden ajan konkurssiin joutumisesta. Näin sanoo joukkoliikennelaki 50 §. Siitä eteenpäin HSL päättää jatkosta ja tuskin kysyy Westendiltä mitään.
antti