Sivu 3 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456713 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/259

Viestiketju: Westendin Linja Oy konkurssiin

  1. #31
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Oma ehdotukseni näistä linjoista

    105 - Åbergin Linja
    109 - Åbergin Linja - Joku yheistyössä.
    111 - Veolia Transport
    112 - Veolia Transport
    206 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    212 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    213 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    452 - Veolia Transport
    453 - Veolia Transport
    516 - Veolia Transport

    Lisänä KaP50 ( Kauniaisten palvelulinja) - Taksikuljetus / Korsisaari

  2. #32
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Tapahtuipa näille linjoille sitten mitä tahansa (siirto toiselle liikennöitsijälle tai uusi kilpailutus), niin luulenpa että kalustona tullaan näkemään aika pitkälle WL:n nykyisiä autoja.

  3. #33
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Oma ehdotukseni näistä linjoista

    105 - Åbergin Linja
    109 - Åbergin Linja - Joku yheistyössä.
    111 - Veolia Transport
    112 - Veolia Transport
    206 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    212 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    213 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    452 - Veolia Transport
    453 - Veolia Transport
    516 - Veolia Transport
    Linjojen 105, 111, 452, 453 ja 516 osalta kuvio voisi hyvinkin mennä näin koska Veolialla ja Åbergilla on jo liikennettä kyseisillä linjoilla. Lopuista en osaa sanoa mitään.

  4. #34

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Ajavat myös Helsingin ja Vantaan välisiä seutulinjoja (452, 453, 516), koululaiskuljetuksia sekä tilausajoja.
    Mutta suurin osa ajoista taitaa olla siis espoolaisten kuskaamista eli espoolaiset jäävät eniten kärsimään.

    Sinänsä hyvin ikävä juttu että iso bussifirma menee konkurrssiin. Jää paljon busseja ajamatta ainakin jonkin aikaa.

    Onko HSL:llä tarpeeksi keinoja tällaisten tapahtumien ehkäisemiseksi? Onko Espoon kaupungilla? Ainakin Helsingin kaupunki tukee tappiollista bussiyhtiötään HelB:iä joka aiemmin oli osa HKL:ää. Tätä on arvosteltu kovasti, eräät espoolaispolitikot ovat olleet sitä mieltä että niin ei saisi tehdä, on huonoa hallintokulttuuria. Tätä on käytetty nimenomaan argumenttina sitä vastaan että pk-seudun kaupungit yhdistettäisiin.

    Nyt siis Espoo joka on viisaudessaan jättänyt tappiollisen bussiyrityksensä oman onnensa noojaan saa tulla toimeen vähemmillä bussivuoroilla.

    t. Rainer

  5. #35
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Nyt siis Espoo joka on viisaudessaan jättänyt tappiollisen bussiyrityksensä oman onnensa noojaan saa tulla toimeen vähemmillä bussivuoroilla.
    Ei Espoon kaupungilla ole mitään tekemistä Westendin Linjan kanssa, joten miksi sen olisi tappiollinen bussiyhtiö pitänyt pelastaa?

  6. #36

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    246

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Mutta suurin osa ajoista taitaa olla siis espoolaisten kuskaamista eli espoolaiset jäävät eniten kärsimään.

    ...

    Nyt siis Espoo joka on viisaudessaan jättänyt tappiollisen bussiyrityksensä oman onnensa noojaan saa tulla toimeen vähemmillä bussivuoroilla.

    t. Rainer
    HSL:n uutisessa sanottiin että liikennöimistä pyritään jatkamaan saman aikataulun mukaan, ja kyllähän 3kk on riittävästi aikaa tällaisen järjestämiseen. En siis jää turhaan odottelemaan 206:ta Vaasan leipomon eteen vaan pääsen sillä edelleen keskustaan, oli liikennöitsijänä kuka tahansa

    ---------- Viestit yhdistetty klo 16:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:09 ----------

    Westendin Linjan konkurssipesä jatkaa bussiliikennettä normaalisti 16.10. saakka. Yhtiön 1.10. jättämä konkurssihakemus ei ainakaan toistaiseksi vaikuta yhtiön liikennöimiin vuoroihin, vaan ne pystytään ajamaan normaalisti.

    HSL pyrkii siihen, että bussiliikenne saadaan myös jatkossa hoidettua aikataulujen mukaisesti.
    Tuossahan se olikin

  7. #37
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Tuossahan se olikin
    Niin, kaupallisestihan on siten, että aikatauluihin merkittyjen bussilinjojen ajamisesta ja matkustajien palvelusta on vastuussa HSL, ei Westendin linja Oy. Kaikki bussiyhtiöt ovat sopimussuhteessa HSL:n kanssa, ei matkustajien kanssa. Matkustajat ovat sopimussuhteessa HSL:n kanssa.

    Jos joku yhtiö rikkoo sopimustaan mistä hyvänsä syystä, konkurssi mukaan lukien, sopimusrikkomus on yhtiön ja HSL:n välinen ongelma. Jos HSL ei saa hankituksi ostamiaan vuoroja sopimuksen perusteella, sen on hankittava ne muualta, eikä muualta hankkiminen ole sopimusrikkomuksen tehneen yhtiön asia. Sopimuksessa on sanktioita rikkomuksien varalta, mutta konkurssiin mennyt yhtiö ei enää suorita sanktioita, ja sopimus käy muutenkin mitättömäksi.

    Käytännössä konkurssi ei tarkoita sitä, että liikenteeseen tarvittavat bussit posahtavat olemattomiin ja kuljettajat kuolevat. Kysymys on vain siitä, miten bussien ja kuljettajien käyttö voi jatkua, vaikka yrityksen toiminta lakkaa. Konkurssihallinto voi ja sillä lienee velvollisuuskin myydä hallinnassaan olevan kaluston kapasiteettia, sillä on konkurssiyhtiön velkojien etu, että konkurssipesällä on tuloja ja sen velanmaksukyky paranee.

    Minusta tilannetta on dramatisoitu aivan turhaan nimenomaan matkustajien näkökulmasta. On luonteva ratkaisu, että konkurssipesä sopii HSL:n kanssa yhtiön sopimuselvoitteiden jatkamisesta. Sopimushinta kattaa varmasti liikennöinnin jatkamisen välittömät kulut. Ellei, konkurssihallinto voi tehdä HSL:n kanssa uuden sopimuksen siihen asti, kunnes HSL saa hankituksi liikenteen muualta. Bussien seisottaminen ja kuljettajien istuttaminen kotona on täysin turhaa eikä kenenkään etu.

    Antero

  8. #38
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Eli Veolia täysin alihankkii tuota Westendin Linjalta niinkuin Westendin Linja 111:tä Veolialta.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Kyllä, kaikki kuusi lähtöä viikossa.
    Linjoilla 400N, 452, 453 ja 516 ei ole ollut mitään alihankintaa viime keväästä lähtien vaan HSL on maksanut Veolialle suoraan liikennöintikorvauksen. Linjoilla on siis kaksi vastuullista liikennöitsijää.

  9. #39
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Linjoilla 400N, 452, 453 ja 516 ei ole ollut mitään alihankintaa viime keväästä lähtien vaan HSL on maksanut Veolialle suoraan liikennöintikorvauksen. Linjoilla on siis kaksi vastuullista liikennöitsijää.
    Ai niin, olin jo ehtinyt unohtaa tämän muutoksen. No kuitenkin, Veolia ajaa kaikki 400N:n lähdöt.

  10. #40

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Oma ehdotukseni näistä linjoista

    105 - Åbergin Linja
    109 - Åbergin Linja - Joku yheistyössä.
    111 - Veolia Transport
    112 - Veolia Transport
    206 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    212 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    213 - Nobina Finland / Åbergin Linja
    452 - Veolia Transport
    453 - Veolia Transport
    516 - Veolia Transport

    Lisänä KaP50 ( Kauniaisten palvelulinja) - Taksikuljetus / Korsisaari
    En usko että Åbergin Linjalla on resursseja ajaa noin montaa linjaa kun ei nykyiselläkään aja kaikkia "omia" linjoja kokonaan esim. 530, jota Veolia ajaa kahdella bussilla.

  11. #41
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    En usko että Åbergin Linjalla on resursseja ajaa noin montaa linjaa kun ei nykyiselläkään aja kaikkia "omia" linjoja kokonaan esim. 530, jota Veolia ajaa kahdella bussilla.
    Ideana siis oli, että åberg saa linjojen mukana tarvittavat autot.

  12. #42
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Kyllä Wessun konkurssipesä voi jatkaa liikennettä vaikka miten pitkään. Eri juttu sitten kannattaako, kun se nähtävästi on ollut sille tappiollista.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #43

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kyllä Wessun konkurssipesä voi jatkaa liikennettä vaikka miten pitkään. Eri juttu sitten kannattaako, kun se nähtävästi on ollut sille tappiollista.
    2 viikkoa on sovittu että jatkaa. Länsiväylä lehden mukaan. http://www.lansivayla.fi/artikkeli/1...njan-reiteista

    Sen jälkeen väliaikaisilla sopimuksilla muiden kanssa kesään asti.

    t. Rainer

  14. #44

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tarkoitan siis sitä, että HSL:n liikennöintikorvaukset luonnollisesti maksettaisiin konkurssipesälle, mutta konkurssipesä ei saa maksaa niitä eteenpäin.

    Konkurssitilanteessa velkojia ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan. Jos niin tekisi, syyllistyisi velallisen epärehellisyyteen. Kun siis yhtiö tilaa alihankintaa, syntyy velka yhtiöltä alihankkijalle. Jos yhtiöön tulee rahaa, sitä ei saa maksaa vain yhdelle velalliselle, vaan se tulee käyttää kaikkien velallisten saatavien kattamiseen. Tällaiseen järjestelyyn luonnollisesti ei alihankkija edes suostuisi. Mutta konkurssipesällä ei ole mahdollisuutta tehdä mitään sellaista sopimusta, joka takaisi tuon yhden alihankkijan saatavat.
    Kyllä sillä on.

    Konkurssihallinto hoitaa yhtiön toimia yhtiön konkurssiin asettamisen jälkeen.
    Toimia hoitaessaan yhtiöllä syntyy välttämättä erilaisia kuluja ja joskus myös tuottoja. Kaikkea toimintaa ei lopeteta eikä yleensä kyetäkään lopettamaan sillä hetkellä kun konkurssiin asettaminen tapahtuu, vaan esim. työsuhteet jatkuvat kunnes ne tulevat irtisanotuksi. Konkurssi sinällään on erillinen työsopimuksen irtisanomisperuste ja siihen sovelletaan 14 pv irtisanomisaikaa. Siksi yleensä työvoimavaltaisilla aloilla toimintaa jatketaan vähintään tuo 14 pv jotta maksettavilla palkoilla saataisiin pesään jotain tulojakin, kuten vaikkapa liikennöintikorvauksia.
    Niiden saamiseksi on ostettava muutakin kuin työtä tekijöiltään esim. polttoaineita, huoltoa, renkaita ja kirjanpitoa. Pesä maksaa nämä korvaukset saajilleen niistä varoista mitä pesällä on ensin ja lopuilla varoilla maksetaan konkurssia edeltävältä ajalta kertyineitä velkoja. Siten mahdollinen alihankinta on samalla tavalla maksettavaa kuin joku muukin maksuvelvoite eikä sen kummempaa.

    Konkurssipesä voi jatkaa konkurssiin asetetun velallisen (liike-)toimintaa konkurssihallinnon hoitamana vuosienkin ajan. Harvemmin niin toki tapahtuu mutta se on täysin mahdollista. Linja-autot eivät siis muutu tomuksi, hallit tuhkaksi ja työntekijöitä lähetetä Marsiin vaikka yritys asetetaankin konkurssiin. Tässäkin nimenomaisessa pyrittänee tekemään niin että pesä myydään kokonaisuutena jonnekin jos vain ostaja löytyy ja siten saadaan yhtiön konkurssivelkojille paras maksu saataville.

  15. #45
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Westendin Linja Oy konkurssiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti
    Konkurssipesä voi jatkaa konkurssiin asetetun velallisen (liike-)toimintaa konkurssihallinnon hoitamana vuosienkin ajan.
    Olet aivan oikeassa, mutta tässä nyt on ilmoitettu että jatkuu 2 viikon ajan, sitten se on kaput.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Westendin Linjan kalustosta
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 157
    Viimeisin viesti: 12.07.2011, 11:09
  2. Westendin Linja 50 vuotta
    kirjoittanut Rasbelin foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 12.01.2009, 15:38
  3. Nivelbusseista ja Westendin linjasta
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 17:20
  4. Westendin Rellut
    kirjoittanut 23Ají Anárjiri foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 08.09.2005, 00:32
  5. Westendin Linja 9 Töölö Gym -mainosteipeissä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 08.08.2005, 09:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •