Westendin Linja Oy konkurssiin

Kunpa Nobina olisi hankkinut niitä Ivecoja itselleen, eikä yrittäisi pärjätä moneen kertaan loppuunajetuilla city ällillä..

Åbergin lärvikirja sivuilla puhuttiin että numeroile 3 ja 17 on ilmaantunut jotain uutta ja ihmeellistä, tarkkaa tietoa mistä on kyse, siellä ei ole :D

NAK: Aamulla voi olla nobinan poistettu #4 ajossa tai vaikka #18.. no kuitenkin klovin " romut ". Jokerilla linjalla 213? -Miksi ei ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että Åberg ei ottanut yhtään Ivecoa itselleen. Miksi Andersson otti noita Ivecoita 109:lle vai tulivatko vara-autoiksi ?

109:llä on ruuhka-aikaan liikenteessä 6 teliä ja 3 lyhyttä autoa, ivecot 78, 79 ja 99 tulevat varmaan ihan vakioiksi, #1 ja #10 sitten vara-autoiksi.
 
Ilmeisesti noilla linjoilla kaluston osalta vanhoja ehtoja sitten lievennetään.

Katselinkin että esim. WL:t 47 ja 49 tulevat olemaan ajossa vakiona myös viikonloppuisin. Yhtään Ivecoa ei siis Veolialle tullut. Nyt kun WL on laitettu pakettiin niin katsotaan mitä Helbin osalta tapahtuu loppuvuoden aikana. Niin ja onhan se Veoliakin etsinyt omalle osuudelleen ostajaa jo yli vuoden päivät.
 
Viimeksi muokattu:
Käytän linjoja 452 ja 453 päivittäin. Veolian kaluston taso meni kyllä näillä linjoilla alaspäin kun Westendiltä saadut Ikarukset tulivat linjoille. Veolian omat Ikaurukset ovat olleet hyvässä kunnossa ainakin matkustajan näkökulmasta. Bussien siisteydessä oli iso ero kun Veolia ja WL liikennöivät yhdessä. WL:n bussit olivat likaisia sisältä kun taas Veolian bussit ovat olleet lähes järjestään siistejä.
 
Käytän linjoja 452 ja 453 päivittäin. Veolian kaluston taso meni kyllä näillä linjoilla alaspäin kun Westendiltä saadut Ikarukset tulivat linjoille. Veolian omat Ikaurukset ovat olleet hyvässä kunnossa ainakin matkustajan näkökulmasta. Bussien siisteydessä oli iso ero kun Veolia ja WL liikennöivät yhdessä. WL:n bussit olivat likaisia sisältä kun taas Veolian bussit ovat olleet lähes järjestään siistejä.

Nythän nämä ex-westendin ikarukset ja scalat ovat siirtyneet Tuupakan varikolle joten eiköhän ne jatkossa ole siistimpiä ja paremmin huollettuja kuin WL:n aikana.
 
Yksi tuttu olisi halunnut hieroa kauppaa yhdestä Westendin bussista ja soitti jollekin konkurssipesän viskaalille, niin oli käsketty odottaa puolitoista viikkoa, niin kaikki jäljellejääneet myydään huutokaupalla. Sinne varmaan itsekin menen.
 
Yksi tuttu olisi halunnut hieroa kauppaa yhdestä Westendin bussista ja soitti jollekin konkurssipesän viskaalille, niin oli käsketty odottaa puolitoista viikkoa, niin kaikki jäljellejääneet myydään huutokaupalla. Sinne varmaan itsekin menen.

Mitkähän sitten oikeasti ovatkaan olleet Wl:n? Rellun pippanat, Wiimat, ex. Helb Ikarukset ja ehkä -02 Scania Ikarukset..?
 
Huutokauppauutiseen sen verran lisättävää, että uudemmat autot ovat rahoitusyhtiöiden omistuksessa, eli niitä ehkä lähiaikoina näkyy a.o. merkkiliikkeiden tonteilla. Vanhempia busseja voi käydä arvioimassa Matinkylän varikolla, siinä joukossa on mukana Anderssonin ostamat ( tai takaisinottamat ) bussit jotka eivät nyt ole myytävänä.
 
Mitkähän sitten oikeasti ovatkaan olleet Wl:n? Rellun pippanat, Wiimat, ex. Helb Ikarukset ja ehkä -02 Scania Ikarukset..?

Noiden lisäksi ainakin ex. helbin -07 scalat 16, 17, 19 ja Wiima N353 #80(ex askaisten auto, exex juhanilan linja)

Olisi hienoa jos nivelet 80 (wiima N353) ja 96 (wiima N202) päätyisivät jollekin kotimaiselle liikennöitsijälle tai vaikka harrastajalle.
 
Noiden lisäksi ainakin ex. helbin -07 scalat 16, 17, 19 ja Wiima N353 #80(ex askaisten auto, exex juhanilan linja)

Mistä nämä tiedot ovat peräisin? Konkurssipesän mukaan WL ei omistanut itse oikein muuta kuin Wiimoja ja HelB:n entisiä Ikaruksia.
 
Noiden lisäksi ainakin ex. helbin -07 scalat 16, 17, 19 ja Wiima N353 #80(ex askaisten auto, exex juhanilan linja)

Olisi hienoa jos nivelet 80 (wiima N353) ja 96 (wiima N202) päätyisivät jollekin kotimaiselle liikennöitsijälle tai vaikka harrastajalle.

Slhs ei taida omistaa yhtään peruskaturi k202:sta saati niveltä
 
Takaisin
Ylös