Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2012

sinne voisi kohta suunnitella jotain aitoja tms. jotta ihmiset eivät poukkoilisi missä sattuu.
Göteborgin alueella ja sen ympäristössä on kunnolliset bussiterminaalit (tyyliin "Kamppi") kaikkialla, missä on vähänkin enemmän kulkijoita. Bussia odotetaan omassa tilassaan ja bussin tulo avaa aina kulloinkin oikean lähtöportin. Bussien kulkuväylille ei jalankulkijoita päästetä.

Tässä pari esimerkkiä:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/309134_10151121704093320_312513030_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/303613_10151121705453320_710239605_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/225155_10151121701873320_1748831479_n.jpg
 
Noita pitäisi ja olisi hyvä tehdä seuraaville asemille joita olisi kumminkin vain muutama; Elielinaukio, Rautatientori, Tikkurila ja Leppävaara.

No Tikkurilan asemakeskuksen rakennustyöt ovat alkaneet jo. Saa nähä mitä silloin tulee. En nyt muista minkälainen bussiterminaali suunnitelmiin kuului.
 
Liikennevalo-ohjaus olisi hyvä noille suojateille, jos ne kaksi suojatietä muunnettaisiin yhdeksi leveämmäksi siihen päähän ja aidataan ne kulmat umpeen. Liikennevalotkaan ei poista riskejä täysin, sillä ihmiset valitettavan usein juoksevat punaista päin :/ Vartijoille sakotusoikeus punaista päin kävelystä voisi ehkäistä sitäkin ongelmaa :)
 
22.11.2012

HelB 39 (Scania L94UB Lahti 402) / h57
VT 158 (Volvo B10BLE Carrus City L) / s633
NOF 291 (Volvo B10BLE Carrus City L) / s612K
 
Nof 730 @ 165 ( tapiolan linjojen autoja, mm e10,e15,107,)

Tuo #730 on kyllä pääosin e10/K, välillä saattaa olla missä sattuu Nobinan jännien kiertojen ansiosta, mutta se on kyllä ihan e10/K vakio, ei minkään e15:n tai 107:an.
 
22.11.2012

Helb 227 / S39
Helb 1207 / S39
Helb 1217 / S39
Helb 1219 / S39
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös