Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/57

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013

  1. #1
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013

    HSL-alueen bussiliikenteen tarjouskilpailun 29/2013 järjestäminen on esillä HSL:n hallituksen 13.11.2012 kokouksessa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut HSL:n hallituksen 13.11.2012 kokouksen esityslista
    HSL:n talvella 2012-2013 järjestämään bussiliikenteen tarjouskilpailuun 29 tulevat ne linjat, joille on tehty kesäliikennekauden 2013 alussa päättyvät väliaikaiset liikennöintisopimukset Westendin Linja Oy:n konkurssin vuoksi järjestetyn tarjouskilpailukierroksen 28/2012 perusteella.

    Kilpailutettavan bussiliikenteen laajuus on noin 1,8 milj. linjakilometriä vuodessa. Liikenteen hoitoon tarvitaan arkisin 26 linja-autoa.

    Tarjouskilpailuun 29/2013 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat

    Kohde 167:
    Linja 105
    (Kamppi - Mankkaa)

    Kohde 168:
    Linja 109/N/T
    (Kamppi - Jorvi)

    Kohde 169:
    Linja 206/A
    Elielinaukio - Etelä-Leppävaara - Karamalmi)

    Linja 212
    (Elielinaukio - Laajalahti - Kauniainen

    Linja 213/N
    (Elielinaukio - Suvela - Espoon keskus - Mikkelä - Kauklahti)

    Kaikkien kohteiden liikennöinti alkaa kesäliikennekauden alkaessa 17.6.2013.

    Kohteiden 167 ja 168 linjat ovat sidoksissa Länsimetron liikenteen aloittamiseen ja siihen liittyvän liityntälinjaston perustamiseen. Tämän hetkisen arvion mukaan Länsimetron liityntäliikenne alkaa aikaisintaan vuonna 2016. Sopimuskausi jatkuu Länsimetron ja sen liityntäliikenteen alkamiseen saakka, kuitenkin vähintään vuoden kesäliikennekauden 2016 loppuun ja enintään kesäliikennekauden loppuun vuonna 2020. Näin ollen kohteiden 167 ja 168 sopimuskausi olisi vähintään 3 vuotta ja 2 kuukautta.

    Kohteen 169 linjoilla 206, 212 ja 213 sopimuskausi päättyy kesäliikennekauden 2019 päättyessä. Sopimuskausi päättyy samaan aikaan kuin Turuntietä Espooseen liikennöivillä seutulinjoilla sekä Leppävaaran terminaalin liityntälinjoilla. Yhtenäisellä sopimuskaudella ennakoidaan mahdollista kaupunkiradan jatkamista Leppävaarasta Espoon keskukseen ja liityntäliikenteen järjestämistä Espoon keskuksessa. Kohteen sopimuskausi on 6 vuotta ja 2 kuukautta.

    Liikennöintisopimuksiin sisältyy mahdollisuus enintään 3 vuoden jatko-optioon. Option käyttäminen edellyttää hyvin hoidettua liikennettä sopimuskaudella ja molempien osapuolten hyväksyntää. Optiolla voidaan myös sovittaa sopimuksen jatkaminen linjaston ja kilpailukohteiden tuleviin muutoksiin.

    Länsimetron valmistumisen myötä siirrytään liityntälinjastoon. Siirtymisen yhteydessä kohteissa 167 ja 168 voidaan tehdä liikenteeseen ja suoritemääriin yleisiä sopimusehtoja suurempia muutoksia, jos kohteiden sopimusta jatketaan optiolla.

    Käytettävän linja-autokaluston tulee olla A1- tyyppiä (vähintään 32-paikkainen matalalattiainen kaupunkilinja-auto), A2-tyyppiä (vähintään 40-paikkainen matalalattiainen kaupunkilinja-auto) ja C-tyyppiä (3-akselinen matalalattiainen kaupunkilinja-auto, jossa on vähintään 49 istumapaikkaa).
    Kalustotyyppivaatimukset on määritelty tarkemmin kohteittain.

    Kilpailukohteiden tiedot on esitetty liitteessä.

    Ehdotus (SR)

    Hallitus päättää
    a)
    järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun esittelyosassa mainituista kohteista 167-169 siten, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista hallituksessa helmikuussa 2013.

    b)
    että kohteiden sopimuskaudet ovat seuraavat:

    -kohteissa 167 ja 168 Länsimetron liikenteen aloitukseen saakka, vähintään kesäliikennekauden 2016 loppuun (3 vuotta ja 2 kuukautta) ja enintään kesäliikenteen loppuun vuonna 2020 (7 vuotta ja 2 kuukautta)

    - kohteessa 169 kesäliikennekauden loppuun saakka 2019 (6 vuotta ja 2 kuukautta)

    -lisäksi kaikkiin sopimuksiin sisältyy mahdollisuus enintään kolmen (3) vuoden jatko-optioon

    c)
    oikeuttaa toimitusjohtajan hyväksymään vähäisiä muutoksia kilpailukierroksen kohteiden määrittelyyn

    d)
    oikeuttaa liikennepalvelut -osaston johtajan hyväksymään tarjouskilpailusta esitettyjen tarkentavien kysymysten vastaukset
    Kohteiden tiedot
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 11.11.2012 kello 20:36. Syy: 29/2012 -> 29/2013

  2. #2
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Oliko missään puhetta päästötasoista tai mistään muustakaan, eli pitääkö olla "tuliteriä" autoja nyt noihin linjoihin?

  3. #3
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Tuolla on tietoa kaluston pisteytyksestä http://www.kuukankorpi.com/paikallis...-tuottaja.html
    Koskaanhan kaikkien autojen ei tarvitsisi olla uusia, vain pelko markkinaosuuksien pienenemisestä on ajanut siihen, että tarjotaan uusia kaikilla herkuilla
    Helb tekee nykyään tarjouksia, joihin ei montaa uutta kuulu esim h39:n ja h45:n uusi sopimus jossa vain neljä uutta
    Viimeisin muokkaaja Nak; 08.11.2012 kello 08:29.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  4. #4
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    joihin ei montaa uutta kuulu
    Tämäkö on sitten hyvä uutinen? Mielestäni esim. s39:lta löytyvät autot ovat ihan kamalia.

  5. #5
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2821

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Tämäkö on sitten hyvä uutinen? Mielestäni esim. s39:lta löytyvät autot ovat ihan kamalia.
    Säfflet ovat jo todella huonossa kunnossa. Esim HelB 1206, 1207 ja 1217 mitkä kulkevat usein H43 ja H63 voisi autot siirtää S39:lle.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 16:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:59 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Tuolla on tietoa kaluston pisteytyksestä http://www.kuukankorpi.com/paikallis...-tuottaja.html
    Koskaanhan kaikkien autojen ei tarvitsisi olla uusia, vain pelko markkinaosuuksien pienenemisestä on ajanut siihen, että tarjotaan uusia kaikilla herkuilla
    Helb tekee nykyään tarjouksia, joihin ei montaa uutta kuulu esim h39:n ja h45:n uusi sopimus jossa vain neljä uutta
    H45:lle ei tullut yhtään uutta. S39:lle tulee kolme uutta ja myöhemmin kai tulee lisää? Luulis että vanhat autot sitten laitetaan kunnon remppaan että näyttäisivät uusille. Tiedän jo kun nämä tulevat linjalle niin ovat sotkuisia kun mitkäkin!

  6. #6
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    592

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Helb tekee nykyään tarjouksia, joihin ei montaa uutta kuulu esim h39:n ja h45:n uusi sopimus jossa vain neljä uutta
    s39:lle tulee liikennöitsijäsopimuksen mukaan 3 kpl 11-teliscalaa, joka siis meinaa mitä luultavimmin autoja 1206, 1207 ja 1217 (1208-1216 h75:n ja h77:n vakkareita). Ja tietysti uudet 1301-1304 tulevat. Varmaankin maakaasu-volvoja veivaavat pois? Ovat aika hirvityksiä.

  7. #7
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Tämäkö on sitten hyvä uutinen?
    Toisaalta joo. 8700LE:tä, Carruksia, eikä Ikaruksia saa enää kaupasta ja niillä on kiva tehdä töitä
    Jos nykyaikana ei olisi menossa kertakäyttökulttuuri, että aina uudet autot uusiin sopimuksiin, voisi kaikkien liikennöitsijöiden autot olla tasoa Åbergin Linja tai maakuntien liikennöitsijät jotka ajavat 20-30v vanhoilla autoilla päivittäin
    Nykyään kuitenkin vanhempaakin kalustoa pystyy nykyaikaistamaan helpolla, tärkeimpänä päästöt mutta myös ilmastoinnit ja muut hömpötykset
    Viimeisin muokkaaja Nak; 08.11.2012 kello 16:22.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  8. #8
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    H45:lle ei tullut yhtään uutta. S39:lle tulee kolme uutta ja myöhemmin kai tulee lisää? Luulis että vanhat autot sitten laitetaan kunnon remppaan että näyttäisivät uusille. Tiedän jo kun nämä tulevat linjalle niin ovat sotkuisia kun mitkäkin!
    Sinne h45:lle on tulossa kokopäivävuoroihin vm. 08-volvoja, mun silmissä nuo ovat vielä ihan uutta vastaavassa kunnossa, sisätiloiltaankin ovat siistejä, mikä tässä siis on ongelma? Pitäisikö sun mielestä ruuhkavuorotkin ajaa uudella kalustolla, jotka sitten suurimman osan ajasta seisoisivat varikolla, eikös se ole aikamoista kaluston hukkakäyttöä? Kyllä vanhatkin autot näyttävät siisteiltä jos niistä pidetään huolta! Kun katseli ex-wessun vm-10 crossareita linjoilla 452/453 niin hurjassa kunnossa olivat sisätilat kun autojen siivous laiminlyötiin, mieluummin matkustan veolian vm-98 pehmeäpenkkisillä carruksilla kuin yhdellekään crossarilla.

  9. #9
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2821

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Sinne h45:lle on tulossa kokopäivävuoroihin vm. 08-volvoja, mun silmissä nuo ovat vielä ihan uutta vastaavassa kunnossa, sisätiloiltaankin ovat siistejä, mikä tässä siis on ongelma?
    Nämä ei kyllä ole siistejä sisältä. Penkitkin on rikottu niin joko selkänojassa jonkin näkönen polvella tekemä kuoppa tai penkistä rikottu levy jolloin istut "kuopassa"

  10. #10

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Nämä ei kyllä ole siistejä sisältä. Penkitkin on rikottu niin joko selkänojassa jonkin näkönen polvella tekemä kuoppa tai penkistä rikottu levy jolloin istut "kuopassa"
    Ne 800-sarjan Volvot millä olen mennyt niin ovat kyllä siistejä. Tänäänkin menin jollakin 800-Volvolla Elieliltä Koivuvaaraan 363A:lla, katselin oikein kunnollla ja rehellisesti sanottuna ei mitään moitteita löytynyt Ulkopuolella kylläkin oli maalia kulunut ja kolhuja jonkun verran (ei sentään Westendin tasoa läheskään), mutta sisätilat oli ihan priimaa.

  11. #11
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2821

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ne 800-sarjan Volvot millä olen mennyt niin ovat kyllä siistejä. Tänäänkin menin jollakin 800-Volvolla Elieliltä Koivuvaaraan 363A:lla, katselin oikein kunnollla ja rehellisesti sanottuna ei mitään moitteita löytynyt Ulkopuolella kylläkin oli maalia kulunut ja kolhuja jonkun verran (ei sentään Westendin tasoa läheskään), mutta sisätilat oli ihan priimaa.
    Näin voi olla. Toivon että HelB laittaa kuntoo nuo Volvot mitkä H45:lle tulee.

  12. #12
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    (ei sentään Westendin tasoa läheskään)
    En ymmärrä miksi kaikki nyt parjaavat Westendin autojen siisteyden tasoa? Muutamia vuosia sitten Westendin autot olivat tunnetusti seudun puhtaimmat, niin sisältä kuin päältä ja tämä pysyi mielestäni tosiasiana ihan loppuun saakka ainakin 213:lla ajaneet autot (1, 2, 3, [14, 15 N-lähtöjä], 16, 17, 44, 69 ja jotkut Citelikset) olivat sisältä todella siistejä. Yhdenmukaiset penkin verhoilut jotka olivat ehjät, sisätilat olivat puhtaat, ei pölyä ja hiekkaa joka paikassa, ikkunoista näki läpi, eivätkä olleet täynnä rasvaisia sormenjälkiä ja yms eritteitä jne. Töhryjäkin oli hyvin minimaalinen määrä.
    Jos haluatte nähdä oikeasti kuvottavan likaisia ja töhryisiä busseja niin sisältä kuin päältä, kehotan heittämään Nobina-lasit päästä ja katsomaan niitä autoja oikeasti..
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  13. #13

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Jos haluatte nähdä oikeasti kuvottavan likaisia ja töhryisiä busseja niin sisältä kuin päältä, kehotan heittämään Nobina-lasit päästä ja katsomaan niitä autoja oikeasti..
    Viime kesänä jouduin jonkun kerran käyttämään linjaa 109 ja Lohikäärmeet ainakin olivat likaisia: heti aamusta lattia oli töhryinen, autoa ei selvästikään oltu pesty sisältä. Lisäksi ilmastoinnin kattokanavat olivat aivan hirveässä nöyhtässä.

  14. #14

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Jos haluatte nähdä oikeasti kuvottavan likaisia ja töhryisiä busseja niin sisältä kuin päältä, kehotan heittämään Nobina-lasit päästä ja katsomaan niitä autoja oikeasti..
    Komps. Veikkaan että uudenkarheat VDL:tkin ovat jo muutaman vuoden päästä hirvittävässä kunnossa, Nobinan tahdilla mikään ei kestä.

  15. #15

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Näin voi olla. Toivon että HelB laittaa kuntoo nuo Volvot mitkä H45:lle tulee.
    H45:lle tullee 800-sarjan volvot Suomenojan varikolta vuoden vaihteessa, samalla Suomenojalle menee Scaloja H68:lta... Ja nuo volvot kyllä ovat siistejä niin sisältä kuin päältäkin

    ---------- Viestit yhdistetty klo 15:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:09 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Säfflet ovat jo todella huonossa kunnossa. Esim HelB 1206, 1207 ja 1217 mitkä kulkevat usein H43 ja H63 voisi autot siirtää S39:lle.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 16:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:59 ----------



    H45:lle ei tullut yhtään uutta. S39:lle tulee kolme uutta ja myöhemmin kai tulee lisää? Luulis että vanhat autot sitten laitetaan kunnon remppaan että näyttäisivät uusille. Tiedän jo kun nämä tulevat linjalle niin ovat sotkuisia kun mitkäkin!
    Miksi juuri sinun käyttämällesi linjalle pitäisi laittaa uusimmat autot? Ja noissa Säffleissä on vielä useita todella miellyttäviä, hiljaisia ja pehmeästi kulkevia yksilöitä. Mieluummin ajelen niillä kuin muutamalla Man telillä jotka nykivät ja kolisevat jne..

Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 21/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 20:46
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 137
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 17:54
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 247
    Viimeisin viesti: 17.07.2013, 00:05
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 23/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 01.02.2013, 09:23
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 26/2012
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 30.12.2012, 18:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •