HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2013

Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

Miksi juuri sinun käyttämällesi linjalle pitäisi laittaa uusimmat autot? Ja noissa Säffleissä on vielä useita todella miellyttäviä, hiljaisia ja pehmeästi kulkevia yksilöitä. Mieluummin ajelen niillä kuin muutamalla Man telillä jotka nykivät ja kolisevat jne.. :lol:

Milestäni HelB 222, 224, 226, ja 227 ei ole hyvässä kunnossa. Jossain noista kun takana istuu niin jarrutus tuntuu ilkelälle kuin penkki olisi irti.
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

Milestäni HelB 222, 224, 226, ja 227 ei ole hyvässä kunnossa. Jossain noista kun takana istuu niin jarrutus tuntuu ilkelälle kuin penkki olisi irti.

Eikös kaasusäfflejen pitänyt poistua vuodenvaihteessa?
Menin muutama viikko sitten h39:llä tuolla pitkällä kakkosella ja mielestäni se oli hyvässä kunnossa ollakseen ylipäätänsä säffle. Naiskuski vielä ajeli sillä todella jouheasti, kuitenkaan liikaa kaasua säästämättä ja sehän kulkikin aika iloisesti :) Ja se äänimaailma siellä takana <3
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

Eikös kaasusäfflejen pitänyt poistua vuodenvaihteessa?

Laitetaan tähän nyt vielä kertaalleen linjojen 39,B ja 45 kalusto 1/2013 alkaen:

39,B : Helb 1, 316, 702, 802, 1001, 1206, 1207, 1217, 4 x uusi

45 : Helb 252-255, 810-814
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

39,B : Helb 1, 316, 702, 802, 1001, 1206, 1207, 1217, 4 x uusi

39/B: HelB 1, 316, 702, 802, 1001, 1206, 1207, 1217, 1301, 1302, 1303, 1304. ;)

Mutta pakko sanoa että ainut 39:n auto mistä en pidä on 316, esim ykkösellä on erittäin mukava matkustaa ainakin silloinkun se oli 510:llä.
 
Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 29/2012

Laitetaan tähän nyt vielä kertaalleen linjojen 39,B ja 45 kalusto 1/2013 alkaen:

39,B : Helb 1, 316, 702, 802, 1001, 1206, 1207, 1217, 4 x uusi

45 : Helb 252-255, 810-814
Hmm... tuo 702 hieman ihmetyttää tuossa listassa; on kuitenkin lentokentän vakio, matkalaukkutelineellä. :eek:

---------- Viestit yhdistetty klo 18:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:13 ----------

Eikös kaasusäfflejen pitänyt poistua vuodenvaihteessa?
Menin muutama viikko sitten h39:llä tuolla pitkällä kakkosella ja mielestäni se oli hyvässä kunnossa ollakseen ylipäätänsä säffle. Naiskuski vielä ajeli sillä todella jouheasti, kuitenkaan liikaa kaasua säästämättä ja sehän kulkikin aika iloisesti :) Ja se äänimaailma siellä takana <3
Ja myöskin 226 on todella mukava ajaa, hihnat nyt välillä huutaa mutta se on pientä.. :cool:

---------- Viestit yhdistetty klo 18:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:13 ----------

Milestäni HelB 222, 224, 226, ja 227 ei ole hyvässä kunnossa. Jossain noista kun takana istuu niin jarrutus tuntuu ilkelälle kuin penkki olisi irti.
Tuo jarrutuksen ilkeys johtunee ajotavasta, ei autosta? :mad:
 
Laitanpa tulosveikkausta tästäkin kilpailusta:

Kohde 167 (105): Åbergin Linja - Åberg on liikennöinyt linjalla 105 jo pitkään, joten pitävät sen. Ja nyt kun ostivat WL:ltä kaksi Scalaa, on sopivia autojakin jo riittävästi valmiina, vaikka linjalle ei vaaditakaan kuin A1-tyyppisiä.
Kohde 168 (109/N/T): Veolia Transport/Andersson - Jos Andersson ei osallistu kilpailuun, on Veolialla hyvä tilaisuus ottaa oma linja takaisin. Jos Andersson taas osallistuu kilpailuun, on kohde helppo voittaa, koska heillä on kaikki linjalle tarvittava kalusto jo valmiina.
Kohde 169 (206/A, 212, 213/N): Nobina Finland - Nobinalla on linjoille sopivia autoja ja Klovin sijainti on hyvä, joten jatkavat liikennöintiä näillä linjoilla.
 
Lottolappusta rustaamaan..
Kohde 167 (105): Nobina Finland, hyvän varikkosijainnin perusteella.
Kohde 168 (109/N/T): Veolia Transport/Andersson - Jos Andersson ei osallistu kilpailuun, on Veolialla hyvä tilaisuus ottaa oma linja takaisin. Jos Andersson taas osallistuu kilpailuun, on kohde helppo voittaa, koska heillä on kaikki linjalle tarvittava kalusto jo valmiina.
Kohde 169 (206/A, 212, 213/N): Nobina Finland, tarjotkoon vaikka Jokeri-telit sinne.
 
Lottolappusta rustaamaan..
Kohde 167 (105): Nobina Finland, hyvän varikkosijainnin perusteella.
Kohde 168 (109/N/T): Veolia Transport/Andersson - Jos Andersson ei osallistu kilpailuun, on Veolialla hyvä tilaisuus ottaa oma linja takaisin. Jos Andersson taas osallistuu kilpailuun, on kohde helppo voittaa, koska heillä on kaikki linjalle tarvittava kalusto jo valmiina.
Kohde 169 (206/A, 212, 213/N): Nobina Finland, tarjotkoon vaikka Jokeri-telit sinne.

Mistä lähtien tuo 109 on ollut Veolian linja. Itse kyseisen linjan varrella asuvana pidän ko linjaa Espoon Auton linjana alunperin. Onhan toki Veolia sitä muutaman vuoden ajannut joskus. Mutta niin on Helb ja muutama muukin.
 
Aika turhaa menneisyyden muistelujen keskustelua näissä viimeisimmissä viesteissämme, mutta ainakin meidzi jo 1960-luvulta alkaen niin Tapiolan kuin Koivumankkaan seuduilla asuneena ja 9/109-linjan kokeneena matkustajana muistaa ennen muuta silloisen Espoon Auton hyvän ystävällisen ja luotettavan palvelun, jollainen Westendin Linjan hoitamana vielä kerran palautui, eikä Anderssoninkaan toiminnasta ole vielä mitään moitittavaa (sen sijaan Veolia- tai HKL-[vai-oliko-jo-HelB?-]aikoina 109-liikennöinti oli lähinnä vain hieman ala-arvoista tyydyttävämpää).
 
Viimeksi muokattu:
Jaa miten niin HelB ei tarjoa uutta kalustoa? Tarjosihan se 550:lle sarjan uusia Scaloja, ja nyt kun se otettiin halvalla niin rahat on loppu ja saamme nähdä uuden karheita Ikaruksia ja Manneja linjalla vielä pitkään.. :)
 
Takaisin
Ylös