Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2012

Palomaa

Suljettu tunnus
Liittynyt
4 Tammikuu 2012
Viestit
1,178
1. Joulukuuta.

h78: HelB 824

h99M:
HelB: 3, 7, 1219, 1301, 1302, 1303, 1304

h99V:
PL: 801, 806, 807, 808, 809

h99:
PL: 802
 
Viimeksi muokattu:
La 1.12. Espoo & Helsinki

VDL:ien talviominaisuuksista kertoo se, että jopa lauantailiikenteessä on jouduttu runsaasti korvaamaan muulla kalustolla:

NF #53 / 23N
NF #92 / 345
NF #103 / 21
NF #346 / 27
NF #442 / 26
 
1.12.2012 klo 14.25
H99/ PL 829 hätävilkut päällä pysäkillä Herttoniemi matkalla länteen (eli pysäkki "moottoritien" liittymis rampissa). Jonossa kyseiselle pysäkille länteen päin odottamassa ainakin 6 bussia niin että jonoa oli koko matkan mootoritielle asti (Herttoniemen tulevan kaistan rampissa). Itse matkustin bussilla 99M länteen matka Rautatientori-Myllypuro kesti 35 min (14.08-14.42) koska ruuhkaa Herttoniemen lisäksi Itäkeskuksess itään päin ajattaessa välillä Tallinnanaukio-Kehä I.
 
1.12.

h99/HelB 57, 66

h99M/HelB 1, 6, 67

h99V/PL 802, 804, 798, 831, 812, 832, 783

Matka-ajat venyivät koko päivän ajan pitkiksi huonokuntoisten teiden ja matkustajamäärien takia. Kuljettajat eivät jostain syystä viitsineet opastaa matkustajia käyttämään myös keskiovea. Rautatientorilla oli kesän tapaan liikenteenohjaajia matkustajia neuvomassa.
 
1.12.

NF 123 / h16
NF 335 / h55
HelB 503 / h70T
HelB 904 / h70V
VT 570 / v69
VT 344 / 111
NF 294, 298 / 112
NF 489 / 158
NF 405 / 158, 160/K
NF 279 / 160/K
NF 604 / 165N
NF 654 / 315
NF 285 / 345
NF 733 / 474
HelB 920 / 512K
NF 699, 705 / 741/K
PL 778 / h67

PL 767 seisoi hätävilkut päällä Länsiväylällä, Haukilahdensolmun pysäkin kohdalla länteen päin n. klo 18.

HelB 49, 59, 1217, 1219, PL 794, 796 / 99
HelB 51, 102, 125 / 99M
PL 785, 795, 796, 805, 850 / 99V
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tämä on jo jonkin aikaa ajellut linjalla 70V ja 70T. Itse olen ainakin pitänyt vakiona, kun on niin usein näkynyt.

aivan. Olen havainnut syksyn mittaan jatkuvasti linjalla 70V. Joskus tilalla #903 ja #904 esiintynyt linjalla h43, mutta sieltä vain yksittäisiä havaintoja.
 
Kuljettajat eivät jostain syystä viitsineet opastaa matkustajia käyttämään myös keskiovea. Rautatientorilla oli kesän tapaan liikenteenohjaajia matkustajia neuvomassa.
Ja mitenköhän sen kuljettajan olisi tuo asia pitänyt matkustajille joka pysäkillä opastaa? Käydä ulkona sanomassa että myös keskiovesta saa mennä sisään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ja mitenköhän sen kuljettajan olisi tuo asia pitänyt matkustajille joka pysäkillä opastaa? Käydä ulkona sanomassa että myös keskiovesta saa mennä sisään?

Eikö busseissa ole kuulutuslaitteita? Ratikkalinjalla 11 kuljettaja kuulutti kaikilla vilkkailla pysäkeillä ulkokuulutuksena ratikan reitin ja Sörnäistä lähestyttäessä kertoi kuulutuksella pariinkin otteeseen, että vaunu jatkaa vielä kolmen pysäkin verran Sörnäisistä eteenpäin. Tosin niistä neljästä vaunusta, joilla mä matkustin, vain yhden kuljettaja toimi ko. tavalla. Mikrofonit kaikissa ratikoissa silti on.

Minkä verran 99:ssa oli matkustajia? Ne pari bussia, jotka näin Kaisaniemessä ja Siltasaarenkadulla, olivat aika lailla tyhjillään alkuiltapäivästä.
 
Bussikuskihan voi toki huutaa etuovella parveilevalle ihmismassalle että takaakin saa mennä. Yleensä toinen seuraa toista takaovesta sisään ja sana alkaa jonossa kiertämään matkustajien kesken :)
Alkuiltapäivästä itäkeskuksessa 99/m/v autot ajoivat noin muutaman auton ryppäissä ja sitten taas pidempi väli mutta hyvin näytti sujuvan. Jonkun verran sivukorvalla kuuntelin, että kontulan h94:ää odottavat mummelit eivät olleet olleet tietoisia metrokatkoksesta saati 99:n busseista vaikka niitä vähän väliä 94:n laiturin ohi ajoikin :D
 
Takaisin
Ylös