Kalustopoistot 2013

Nobinat 50, 53, 111, 123, 230, 267, 284, 286, 288, 289, 295, 297, 300, 332, 333, 335, 351, 354, 686 ja 700 ovat ilman buscomeja klovissa
 
HelB:n Ruskeasuon varikolla on ilman Buscomeja HelB:t 9801, 9908, 9910 ja 226.

Yläpihalla oli seisomassa mm. 9811, 9901, 9909, 9938, 9941, 9943, 9948, 74, 110, 229, 230 ja 232, mutta niistä ei nähnyt aidan taakse, onko niissä enää Buscomia. Teli-kaasusäfflejä sielä oli yhteensä 8 kappaletta, numerot näin vain 221:stä ja 227:stä (joiden poistumisesta onkin jo kerrottu tällä foorumilla) (tuo aiemmin mainittu 226 oli alapihalla Hakamäentien varressa).
 
HelB:n Ruskeasuon varikolla on ilman Buscomeja HelB:t 9801, 9908, 9910 ja 226.

Yläpihalla oli seisomassa mm. 9811, 9901, 9909, 9938, 9941, 9943, 9948, 74, 110, 229, 230 ja 232, mutta niistä ei nähnyt aidan taakse, onko niissä enää Buscomia. Teli-kaasusäfflejä sielä oli yhteensä 8 kappaletta, numerot näin vain 221:stä ja 227:stä (joiden poistumisesta onkin jo kerrottu tällä foorumilla) (tuo aiemmin mainittu 226 oli alapihalla Hakamäentien varressa).
Sen verran voin tähän kertoa että kaikista yläpihalla seisovista on buscomit purettu ja autot poistettu käytöstä. Samoin Hakamäentien varressa olevat, ne pidempään seisoneet, on poistettu. Samoin jo pihalta hävinneet Mersut jotka lienevät jo Puolassa :lol:
 
Nyt kun Helb poisti viimeisetkin Carrus City U:t hävisi koko bussimalli Hsl-alueelta :( Mielestäni City U on todella hyvän näköinen bussimalli ja muutenkin toimiva kokonaisuus. Tykkäsin joskus silloin tehdä töitä niillä ja Kaasubussien lisäksi varsinkin 96xx sarjassa oli hieno äänimaailma :)

RIP Carrus City U
 
Nyt kun Helb poisti viimeisetkin Carrus City U:t hävisi koko bussimalli Hsl-alueelta :( Mielestäni City U on todella hyvän näköinen bussimalli ja muutenkin toimiva kokonaisuus. Tykkäsin joskus silloin tehdä töitä niillä ja Kaasubussien lisäksi varsinkin 96xx sarjassa oli hieno äänimaailma :)

RIP Carrus City U
Näitä kyllä oikeasti tulee ikävä, mukavimpia ajettavia minun urani aikana. Vuonna -95 kun ensimmäiset STA:lle tulivat, numerot 1-5, ja vuonna -97 autot 6-9, silloin jo niitä aneltiin omaan vuoroon ;)
 
Tykkäsin matkustaa varsinkin tuolla 9908:lla 363:n ruuhkavuoroissa, ikävä tulee myös mersuja 23-31, ne olivat ihan mukavia autoja matkustaa vaikka ovet toisinaan temppuilivat, autojen sisustus miellytti myös silmää ja penkit olivat todella hyvin muotoillut. Esimerkiksi nämä 07-pätkämannit häviävät kyllä mennentullen noille 00-mersuille.
 
Vaikka mersut olivat vähän omalaatuisia örisijöitä, olivat ne ymmärtääkseni kaikista luotettavimpia autoja Helbillä. Ne eivät paljoa vaatineet "turhia" korjaamokäyntejä :)
Sen vähän mitä itse niillä joskus ajoin, tykkäsin niiden tyylistä, mutta outoja juttuja oli ihan liiaksi, kuten vaikka se nappuloiden määrä ohjaamossa. Esim. etupuhaltimella on kolme nopeutta ja jokaiselle nopeudelle piti olla oma nappi :lol: Mersu oli myös lämmin, kunhan vaan löysi oikeat napit joista lämpöä alkoi tulemaan
 
Vaikka mersut olivat vähän omalaatuisia örisijöitä, olivat ne ymmärtääkseni kaikista luotettavimpia autoja Helbillä. Ne eivät paljoa vaatineet "turhia" korjaamokäyntejä :)
Sen vähän mitä itse niillä joskus ajoin, tykkäsin niiden tyylistä, mutta outoja juttuja oli ihan liiaksi, kuten vaikka se nappuloiden määrä ohjaamossa. Esim. etupuhaltimella on kolme nopeutta ja jokaiselle nopeudelle piti olla oma nappi :lol: Mersu oli myös lämmin, kunhan vaan löysi oikeat napit joista lämpöä alkoi tulemaan
Juu, jos käynnistettäessä vesihanan kuvalla varustettu katkaisija oli ON-asennossa,lämmintä ei tullut mihinkään :lol: Se piti aina käyttää nollalla ja takaisin päälle, niin johan lämpeni. Tosin matkustamon lämmitykselle vielä oma katkaisija, ja puhaltimille vielä omansa ;) Mutta näitä ei kyllä tule ikävä, ajoasentoa ei minun vaatimuksille saanut kohdilleen vaikka mitä teit :lol:
 
Ajoneuvoliikennerekisterin mukaan Tammelundin (ja samalla koko HSL-liikenteen) viimeiset O405N:t 9 ja 14 on poistettu liikenteestä.

Volvolla Kaivokselassa on varastoitu pihan nurkkaan Pohjolan Liikenteen 824 - 827, 841, 859, 862, 867, 869 ja 874. Kaikissa on vielä PL:n teipit, Buscomien keskusyksiköt ja Helmit. 825:stä, 826:sta, 841:stä, 867:stä ja 869:stä on riisuttu Buscomin etälukijat ja lipunmyyntipäätteet pois. Odottavat ehkä siellä tulevia kilpailuja ja niiden tuloksia?
 
Volvolla Kaivokselassa on varastoitu pihan nurkkaan Pohjolan Liikenteen 824 - 827, 841, 859, 862, 867, 869 ja 874. Kaikissa on vielä PL:n teipit, Buscomien keskusyksiköt ja Helmit. 825:stä, 826:sta, 841:stä, 867:stä ja 869:stä on riisuttu Buscomin etälukijat ja lipunmyyntipäätteet pois. Odottavat ehkä siellä tulevia kilpailuja ja niiden tuloksia?

Kuulin näin että nämä ovat poistettuja, eli ne on siis kans poistettu, eivät lienee takaisin tulossa, yksi jätettiin vara-autoksi.
 
Luulin jotenkin aina, että PL:n omnicityt saisivat lähdöt "etuajassa", mutta niiden sijasta poistettiin/siirrettiin sivuun uudempia autoja. :O
En ole ikinä ajanut omnicityllä tai B10L Lahti 402:lla (jälkimmäisen kyydissäkään en ole koskaan ollut), mutta pelkästään kuvista päättelisin 824-827 autojen olevan paremmassa hapessa, kuin nuo lego-scaniat :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Näitä kyllä oikeasti tulee ikävä, mukavimpia ajettavia minun urani aikana. Vuonna -95 kun ensimmäiset STA:lle tulivat, numerot 1-5, ja vuonna -97 autot 6-9, silloin jo niitä aneltiin omaan vuoroon ;)
Minäkin ajelin heinäkuussa 1997 lähes päivittäin 85:tä 9501:llä, joka oli siihen aikaan vielä hienossa kunnossa. Tuohon aikaanhan oli käytössä vuoroparijärjestelmä eli joka toinen päivä auto oli pitkässä vuorossa ja joka toinen ruuhkavuorossa, jolloin ne myös kaiketi tankattiin ja siivottiin päivätauon aikana. 85:n matalat olivat joka toinen päivä 58:n ruuhkassa. Yleensä toinen auto oli MaxCi-Scania, parempi sekin sentään kuin 94-sarjan räminälaatikot. Autosarja 9701-9706 oli uutena suorastaan erinomainen. Niillä oli ilo tehdä töitä.
 
Takaisin
Ylös