Sivu 1 / 13 1234511 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/182

Viestiketju: Kalustopoistot 2013

  1. #1
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    722

    oletus Kalustopoistot 2013

    NF 195 (Volvo B10BLE 6x2 Ikarus E94) ilmeisesti poistettu nyt tammikuussa.
    Lähde
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.01.2013 kello 22:53. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
    Kalustotietokanta Etelä-Suomen Bussit | Kuvagalleria Suomen teillä | Tykkää Facebookissa

  2. #2
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Eipä tuokaan Ikarus tainnut olla ajossa kuitenkaan enää kesän metrobusseilun jälkeen :/
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #3
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    722

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Eipä tuokaan Ikarus tainnut olla ajossa kuitenkaan enää kesän metrobusseilun jälkeen :/
    Vai olisikohan kuitenkin otettu vielä käyttöön Westendin konkurssin jälkeen? Kuukankorvessa näyttäisi olevan poistettujen listalla myös NF 183, vaikka Mbnetissä se näyttäisi olevan käytössä. Kumpi nyt on oikeaa tietoa?
    Kalustotietokanta Etelä-Suomen Bussit | Kuvagalleria Suomen teillä | Tykkää Facebookissa

  4. #4
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    3220

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Kuukankorvessa näyttäisi olevan poistettujen listalla myös NF 183, vaikka Mbnetissä se näyttäisi olevan käytössä. Kumpi nyt on oikeaa tietoa?
    Hakunilan varikon pihasta NF 183 on ainakin hävinnyt, joten eiköhän se ole poistettu.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1662

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Hakunilan varikon pihasta NF 183 on ainakin hävinnyt, joten eiköhän se ole poistettu.
    Ilmeisesti kumpikin noista viimeisistä "Vantaan Ikaruksista" lähti tällä viikolla uuden omistajan matkaan. Linjallahan nuo eivät tosiaan liene olleet sitten viime kesän.

  6. #6
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    4261

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Oliko nuo nobinan teli-ikarukset 183-196 todella niin huonossa kunnossa että niistä haluttiin eroon jo paljon ennen normaalia 16v poistoikää? Vastaavat helbin ja veolian teli-ikarukset ovat kuitenkin edelleen lähes kaikki käytössä.

  7. #7

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Oliko nuo nobinan teli-ikarukset 183-196 todella niin huonossa kunnossa että niistä haluttiin eroon jo paljon ennen normaalia 16v poistoikää? Vastaavat helbin ja veolian teli-ikarukset ovat kuitenkin edelleen lähes kaikki käytössä.
    Olihan ne kamalassa kunnossa (muutenkin kamalia autoja Ikarukset). Ja kalustoa taitaa muutenkin olla Nobinalla ylimääräistä, joten tuskin noita tarvittiin. Ja ei niistä hyötyä varmaan tuleviin kilpailutuksiin pahemmin ole.

  8. #8
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Oliko nuo nobinan teli-ikarukset 183-196 todella niin huonossa kunnossa että niistä haluttiin eroon jo paljon ennen normaalia 16v poistoikää? Vastaavat helbin ja veolian teli-ikarukset ovat kuitenkin edelleen lähes kaikki käytössä.
    Osa oli osa ei, etenkin #196:ta muistan lämmöllä jäivät kuitenkin yli ja ensi syksynä nobinalla on tilanne että telejä on enemmän kun riittävästi yli ja halutessaan voisi poistaa jo rupuisimmat Scalatkin (478-480)

    Kyllä saman yrityksen city l:t on myös aika karmivia. Esimerkiksi #346 josta jouduin yksi päivä kärsimään, perä huusi niin lujaa, että korvissa soi vieläkin miten lie matkustajilla jotka istuvat siellä takana :S
    Viimeisin muokkaaja Nak; 04.01.2013 kello 22:09.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  9. #9
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    3220

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ja kalustoa taitaa muutenkin olla Nobinalla ylimääräistä, joten tuskin noita tarvittiin.
    Nobinalla alkaa olla ylimääräistä kalustoa jo liikaakin. Uusia on tullut nyt niin paljon, että kaikkien varikoiden pihat ovat melko täynnä. Etenkin, kun vanhoja autoja ei ole poistettu samassa tahdissa. Oikeastaan niitä ei ole myyty lähes ollenkaan. Ensi kesänä ja syksynä vanhempia autoja taas poistunee paljon, kun Nobinalla vähenee tarvittava automäärä n. 40:llä. Tai riippuu tietysti kahdesta seuraavasta tarjouskilpailusta, mutta en usko noihin tarjottavan mitään alle 2003 vuosimallin autoja.

  10. #10

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    930

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Oliko nuo nobinan teli-ikarukset 183-196 todella niin huonossa kunnossa että niistä haluttiin eroon jo paljon ennen normaalia 16v poistoikää? Vastaavat helbin ja veolian teli-ikarukset ovat kuitenkin edelleen lähes kaikki käytössä.
    Onhan Veoliallakin mennyt jo useampikin kaksiakselinen Ikarus poistoon ja parhaimmat taisi juuri ja juuri ehtiä kymmenen vuoden ikään. Carrukset poistuu 16:sta vuoden iässä vain siksi, että HSL ei salli ajaa niillä pitempään

  11. #11

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Onhan Veoliallakin mennyt jo useampikin kaksiakselinen Ikarus poistoon ja parhaimmat taisi juuri ja juuri ehtiä kymmenen vuoden ikään. Carrukset poistuu 16:sta vuoden iässä vain siksi, että HSL ei salli ajaa niillä pitempään
    Carruksia pidetäänkin se 16vuotta sen takia että ovat ylivoimaisesti parempia autoja kuin Ikarukset

  12. #12
    Amatööri avatar
    Liittynyt
    09.12.2010
    Viestejä
    48

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Oliko nuo nobinan teli-ikarukset 183-196 todella niin huonossa kunnossa että niistä haluttiin eroon jo paljon ennen normaalia 16v poistoikää? Vastaavat helbin ja veolian teli-ikarukset ovat kuitenkin edelleen lähes kaikki käytössä.
    Itse autolla 183 1.1.2000 noin klo 5.00 Tuupakan varikolta ensimmäisenä Concordian Ikaruksena Vantaan linjalle 53 lähteneenä, voin sanoa että auton korissa ainoa hyvä asia oli tupakansytytin. Sekin siitä syystä, että se oli normaalikokoisella liittimellä varustettu. Vakaa auto ajaa johtuen jäykästä telistä, mutta Ikaruksen kori ei kestänyt Suomen olosuhteita.

    Siitä syystä niitä ei olisi koskaan pitänyt tuoda Suomen talveen. Sateen alkaminenkin piti arvata puoli tuntia aikaisemmin, jotta voi laittaa etupuhaltimen täysille. Muuten makasi penkillä melkein selällään, jotta olisi edes tuulilasin alakulmasta nähnyt ulos. Lopullisesti autot tuhottiin jo ensimmäisen puolen vuoden aikana Tuupakan varikolla puutteelliseen huoltoon. Vaikka sopimus oli huollosta, niin se jäi puuttumaan lainatiloissa lainahenkilökunnalla. Minäkin kuljettelin autoja Saloon ruostesuojaukseen muutaman vuoden vanhoina. Mutta vahinko oli jo tapahtunut.

    Suurin syy oli kuitenkin korin rakenteet. Lattiat mätäni muutamassa vuodessa ja sitä kautta koko kori. RIP

  13. #13
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Ikaruksen halvempi hinta johtui pitkälti siitä, että koria ei valmistettu RST-materiaalista kuten esim. Carrus. 2000/2001 Ikaruskin alkoi vääntämään päällipellit rosterista, mutta runko oli edelleen mustaa rautaa. E94F taitaa olla sitten jo läpeensä rosteria ja hintakin oli taas kalliimpi.

    Lattioiden hoidossa en ymmärrä nykybussienkaan kohdalla sitä, että kun mattoon tulee halkeama, sen annetaan ensin kerätä riittävästi kosteutta sinne ja sen jälkeen ruuvataan turkkipellin pala päälle "aromipesäksi"
    Olen nähnyt useassakin Scalassa takapyöräkotelon päältä mattojen revenneen ja podesterien kulmista halkeilee. Näissä on sama juttu edessä vielä :S Tiettävästi Helbin 2xx-4xx Scaloihin on aika pitkälti jouduttu jo tekemään uutta lattiaa jo aika aikaisessa vaiheessa, mutta muistaakseni Lak tuli remonteissa vastaan aika hyvin Myös 8700LE:ssä saumat vetäytyy ja puutteellisen lattialämmityksen takia jäitä poistettaessa etuoven seutu on hakattu ihan romuksi

    Minä pidän Ikaruksessa juurikin ajotuntumasta, Scaniakin menee kohtuu pehmeästi. Ja jos ruuveja on edes joskus kiristelty jne on kyytikin melko äänetöntä. Tällä hetkellä Nobinan 141 on juuri tämmöinen ja lukeutuu meikäläisen mieli työkaluihin.
    Tuulilasin huuruuntumistakin pystyy ehkäisemään vaihtamalla raitisilmasuodattimen joskus (siitä kuljettajan selän takaa). Yksi päivä juuri heitin autosta 345 sen mäelle ja se oli semmoinen musta ja tahmainen klöntti (liekö koskaan vaihdettu) ja koko ohjaamossa leijaili pöly hetken aikaa, kun nakkasin sen ovesta ulos Etupuhallin alkoi jostain kumman syystä kuulostamaan pirteämmältä

    Minä väittäisin, että Ikarusten kohtalo johtui siitä että niissä oli uutena kaikkia pikkuongelmia enemmän, kuin perus Carruksessa (mm. Ovivikoja enemmän) ja puutteellisen ylläpidon takia ongelmat vain kasaantuivat ja sitten niitä paikkailtiin jälkeenpäin "jesse-teipillä ja rautalangalla" asenteella. Nyt kun Carrukset vikailevat vanhuuttaan, niihin sovelletaan samaa rautalanka taktiikkaa ja se alkaa jo näkymään.

    RIP Ikarukset

    puoli tuntia sai vääntää tätä tänne, kun foorumi herjasi mulle että viesti sisältää liikaa kuvia, vaikka minä en kyllä näe yhtään kuvaa
    Viimeisin muokkaaja Nak; 05.01.2013 kello 12:17.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  14. #14
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2874

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    puoli tuntia sai vääntää tätä tänne, kun foorumi herjasi mulle että viesti sisältää liikaa kuvia, vaikka minä en kyllä näe yhtään kuvaa
    Tarkoittanee hymiöitä, onhan nekin kuvatiedostoja.

  15. #15
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Kalustopoistot 2013

    Ei niitä kyllä mielestäni ollut sen enempää kuin tuossa on nytkään
    Mutta nyt kun kokeilin niin olihan niitä ollut kaksi liikaa alunperin. 5 hymiötä näköjään rajoituksena, viestin pituudesta riippumatta
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

Sivu 1 / 13 1234511 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kalustopoistot 2011
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 110
    Viimeisin viesti: 30.05.2014, 10:58
  2. Kalustopoistot 2012
    kirjoittanut Elias foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 14.01.2013, 19:34
  3. Kalustopoistot 2009
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 168
    Viimeisin viesti: 01.01.2013, 12:30
  4. Kalustopoistot 2011
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 11.12.2011, 23:37
  5. Kalustopoistot 2010
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 06.10.2010, 00:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •