Kaasubussit

Turha mainita aina tuota Ruotsia uutisissaan. Se tiedetään että siellä ajatellaan tätä asiaa erinäkökulmista. mm. auton ikärajat ym.
 
Erään lähteen mukaan kaikkia helbin maakaasubusseja ei ole pystytty myymään(vielä) vuodenvaihteeksi, vaikka neuvotteluja käytiin jo aika pitkällekin. Itseasiassa mistään ei ole sovittu mitään kauppoja. Vuodenvaihteessa jatketaan siis vielä n. 20:n maakaasuauton voimin. Spekuloisin, että kaikki mantelit 601-609, 801-803, 901-904 ja pätkät 930-937 voisivat olla käyttöön jääviä sarjoja (24kpl) :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Spekuloisin, että kaikki mantelit 601-609, 801-803, 901-904 ja pätkät 930-937 voisivat olla käyttöön jääviä sarjoja (24kpl) :cool:

HelB saa vuodenvaihteessa Nobinalta takaisin kuusi vuokraamansa teliä (näin olen ainakin kuullut), joilla varmaankin korvataan huonokuntoisimpia yksilöitä sarjoista 601-609, 801-803 ja 901-904.
 
HelB saa vuodenvaihteessa Nobinalta takaisin kuusi vuokraamansa teliä (näin olen ainakin kuullut), joilla varmaankin korvataan huonokuntoisimpia yksilöitä sarjoista 601-609, 801-803 ja 901-904.

Helbillä ei telien tarve vähene kuitenkaan lainkaan(?) vuodenvaihteessa ja 98-telit tulevat täyteen ikään jo maalis-huhtikuussa. Säfflet+98:t = 8
 
Helbillä ei telien tarve vähene kuitenkaan lainkaan(?) vuodenvaihteessa ja 98-telit tulevat täyteen ikään jo maalis-huhtikuussa. Säfflet+98:t = 8

Itse asiassa yksi ruuhka-aikaan ajava teli vähenee, koska 552 siirtyy PL:lle. Joten HelB saanee korvattua Säfflet ja 98-malliset Nobinalta palautuvilla sekä tuolla 552:lta vapautuvalla telillä.
 
Jos kerran pidetään omassa teltassa autot niin taisi neuvotteluissa maksaja maksaa liian vähän.
 
HelB:llä onkin nyt päätetty, että kaikki 40 MAN-kaasubussia jäävät ajoon ainakin elokuuhun 2015 asti.

Mikäs sai pään yht äkkiä kääntymään? Eikö niille romuille ole löytynyt sitten yhtään ostajaa? No, oli miten oli niin ainakin 1,5 vuotta annetaan lentokenttälinjoilla "laadukasta" kuvaa pääkaupunkiseudun bussiliikenteestä, jos edes kestävät sinne asti.
 
Mikäs sai pään yht äkkiä kääntymään?

Noin 20 Ikarusta on vielä remontoimatta ja on kannattavampaa jatkaa kaasumanneilla ajamista, kun rempata vanhaa kalustoa, jolla ei kuitenkaan saa enää ajaa, kuin pari vuotta :frown:
 
Eikö niille romuille ole löytynyt sitten yhtään ostajaa? No, oli miten oli niin ainakin 1,5 vuotta annetaan lentokenttälinjoilla "laadukasta" kuvaa pääkaupunkiseudun bussiliikenteestä, jos edes kestävät sinne asti.

Mikä niissä mättää? Ainakin matkustajan ominaisuudessa Lion's City -teleillä on mukava kulkea. Tilava, avara ja tyylikäs.
 
Mikä niissä mättää? Ainakin matkustajan ominaisuudessa Lion's City -teleillä on mukava kulkea. Tilava, avara ja tyylikäs.

Kaasunsyöttöhäiriöitä, nykimistä, kone ei anna kierroksia, summeri huutaa kuskin korvaan ovien ollessa auki, reunavalot pimenevät kaikki kerralla, näytössä palaa jatkuvasti EBS-, CNG/LPG-, ZFR- tai muu merkkivalo, usein pari kerrallaan... Kunnossa ollessaan ovat erittäin mukavia ajettavia ja hyviä kaupunkibusseja, mutta myös todella vikaherkkiä, eikä kaikkea saada kuntoon maahantuojallakaan.
 
Mikä niissä mättää? Ainakin matkustajan ominaisuudessa Lion's City -teleillä on mukava kulkea. Tilava, avara ja tyylikäs.

Niissä mättää kaikki. Tilaa toki riittää, mutta sitten kun sitä tilaa käytetään niin sen jälkeen ne hyytyy. Lisäksi se tila on ihan väärin käytetty ainakin Manneissa. Lisäksi Mannit ovat todella rumia vaikka kuinka posiitivisin silmin katsoisi. Kaasusäfflet on jo legendoja, mutta Mannit joutaa jokainen paalaimeen vaikka samantien. Lisäksi Lentokentän suuntaan ne eivät vain sovi millään lailla. Itse matkustin joulupäivänä HelB 903:n kyydissä ja epämukavin matka pitkään aikaan millään linja-autolla. Se nykiminen oli jotain ihan hirveetä, sitten kun ei tunnu löytävän jousiakaan niin hyvä ettei selkä niissä teiden montuissa murtunut..
 
Takaisin
Ylös