Näytetään tulokset 1-6/6

Viestiketju: Järjetöntä Helsingin ja Vantaan vastakkainasettelua

  1. #1
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Järjetöntä Helsingin ja Vantaan vastakkainasettelua

    Puistolasta ei ole kunnollista yhteyttä Itä-Helsinkiin. Bussi 75A menee Jakomäkeen. Sitä voitaisiin helposti jatkaa muutaman kilometrin Mellunmäkeen. Ongelma on vain se, että tämä vajaa kaksi kilometriä pitäisi ajaa Vantaan rajojen puolella. Nyt on suunnitelmissa rakentaa erillinen tie Kontulasta Jakomäkeen, jotta bussilinjan ei tarvitsisi mennä Vantaan puolelle. Kysymys kuuluu, miksi Vantaan 61 voi käydä Helsingin puolella niin paljon, mutta 75A ei voi mennä Vantaan puolelle?

  2. #2

    Liittynyt
    14.11.2005
    Viestejä
    190

    oletus

    Vantaan puolella ei siinä tapauksessa voi olla pysäkkejä.

    Kirkkonummen suunnalla liikennöitäessä ymmärtäisi historiallisista syistä että tämäkään ei riittäisi, vaan bussin ikkunat olisi sen lisäksi suljettava luukuilla ja eteiseen sijoitettava aseistettu vartija...

  3. #3

    Liittynyt
    15.02.2006
    Sijainti
    Töölö, Helsinki
    Viestejä
    152

    oletus

    Olisiko syynä se, että YTV liikennöi Vantaan linjoja ja HKL helsingin? YTV kun liikennöi noita seutulinjoja.

  4. #4
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1265

    oletus Re: Järjetöntä Helsingin ja Vantaan vastakkainasettelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim
    Puistolasta ei ole kunnollista yhteyttä Itä-Helsinkiin. Bussi 75A menee Jakomäkeen. Sitä voitaisiin helposti jatkaa muutaman kilometrin Mellunmäkeen. Ongelma on vain se, että tämä vajaa kaksi kilometriä pitäisi ajaa Vantaan rajojen puolella. Nyt on suunnitelmissa rakentaa erillinen tie Kontulasta Jakomäkeen, jotta bussilinjan ei tarvitsisi mennä Vantaan puolelle. Kysymys kuuluu, miksi Vantaan 61 voi käydä Helsingin puolella niin paljon, mutta 75A ei voi mennä Vantaan puolelle?
    Hyvä idea! Samalla voitaisiin rakentaa kokonaan uusi tie Hakuninmaalta Hämeenlinnaväylälle, jottei Helsingin sisäisen linjan 47 vain tarvitsisi ajaa Vantaan puolella - pysähtymättä.

    Vakavammin puhuen: Milloinkohan YTV:llä ja/tai HKL:llä myönnetään, ettei ihmisten liikkuminen Pääkaupunkiseudulla noudata niin orjallisesti kuntarajoja kuin joukkoliikennesuunnittelijat luulevat? Mutta ehkä jonain kauniina päivänä Pääkaupunkiseudulla on vain yksi joukkoliikenteen suunnitteluyksikkö, joka suunnittelee kaikki Pääkaupunkiseudun linjat. Eikä kaksi erillistä suunnitteluorganisaatiota...
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  5. #5

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Re: Järjetöntä Helsingin ja Vantaan vastakkainasettelua

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202
    Vakavammin puhuen: Milloinkohan YTV:llä ja/tai HKL:llä myönnetään, ettei ihmisten liikkuminen Pääkaupunkiseudulla noudata niin orjallisesti kuntarajoja kuin joukkoliikennesuunnittelijat luulevat? Mutta ehkä jonain kauniina päivänä Pääkaupunkiseudulla on vain yksi joukkoliikenteen suunnitteluyksikkö, joka suunnittelee kaikki Pääkaupunkiseudun linjat. Eikä kaksi erillistä suunnitteluorganisaatiota...
    Nythän ollaan jo paljon lähempänä; muutama vuosi sitten niitä oli vielä neljä... Eikös Helsingissäkin pohdittu bussiliikenteen suunnittelun siirtoa YTV:lle, mutta ajatus hylättiin koska HKL:n vaikutusvalta Helsingin politiikassa on suurempi kuin ytv:n voisi koskaan olla (tjsp.)

  6. #6
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus

    Kyllähän HKL voisi halutessaan vaikka yhdistää linjat 75A ja 94, mutta rahaa ja halua tämän yhteyden toteuttamiseen ei vain ole tainnut olla. Itse en kyllä missään nimessä johtaisi linjaa 75A Mellunmäkeen, koska Jakomäen ja Mellunmäen välillä on jo nykyisellään tiheästi ja ympäri vuorokauden kulkeva bussiyhteys.

    Toki asiassa voi olla yhteydessä esimerkiksi joukkoliikennelautakunnan jäseniin. HKL:n suunnitteluyksikkö on juuri uudistamassa Itä-Helsingin liityntälinjastoa, joten jos muutoksia haluaa vielä ensi syksyksi saada, alkaa olla kiire. Liityntälinjastoa käsitellään lautakunnan seuraavassa kokouksessa ensi viikon torstaina 2.3.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin linjanumerointi Espoon ja Vantaan liittämisen jälkeen
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 68
    Viimeisin viesti: 26.03.2013, 22:08
  2. Helsingin, Espoon ja Vantaan vanhoja aikatauluja
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 30.01.2013, 23:06
  3. Vantaan Liikenne Oy
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 05.10.2009, 17:42
  4. Järjetöntä tuhovimmaa
    kirjoittanut vristo foorumissa Junat
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 27.09.2007, 16:16
  5. Vantaan linjamuutokset 13.8.2006
    kirjoittanut bussijussivantaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 29.07.2006, 00:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •