Havaintoja HSL-alueelta - helmikuu 2013

Millä linjoilla nämä Vantaan oranssit nykyään ajelevat?
http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/vt158-161.html

158 ja 160 on Tuupakan vara-autoja joita näkee kuitenkin lähes päivittäin (ma-pe) ruuhka-aikaan, enimmäkseen ajelevat linjoilla v52-54 ja 56 mutta voi niitä bongata lähes miltä tahansa Tuupakan varikon linjalta. VT 161 taas on Suomenojalla, taitaa sekin olla aika aktiivinen vara-auto?

---------- Viestit yhdistetty klo 12:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:57 ----------

La 9.2

v55 / 168, 339
Linjalla v53 tarjottiin ilmaista kyytiä kun VT 502:n kortinlukija ja myyntipääte oli epäkunnossa.
 
VT 160 on vakio ruuhka-aikana linjoilla V52:lla ja V53:lla. VT 158 on vara-auto, mutta ajelee säännöllisesti kaikilla mahdollisilla linjoilla autopulasta johtuen.

Vähän ajattelinkin että 160 on ihan vakkarina koska se tulee aina arkiaamuisin vastaan kehällä linjalla v53, lähtee ilmeisesti Peijaksesta joskus seitsemän jälkeen. Onko muuten yhdelläkään Vantaan Cty L-telistä enää vakiosijoitusta vai ovatko kokonaan varalla? Enimmäkseen niitä on näkynyt nykyisin linjalla v62, autoja 372, 375, 376, 384 ja 385 bongaa usein juuri 62:lla, nämä taitavat kaikki olla Hakunilan autoja? Onko 382 Tuupakassa kun välillä sitä näkee linjoilla v53 ja v55 tuuraamassa? Mikäs on auton 374 tilanne? Siinähän oli jonkinasteinen tulipalo jokin aika sitten.

Olisiko mahdollista että nämä mukavat pehmeäpenkkiset city L-telit saisivat jatkoaikaa kehäradan ja länsimetron valmistumiseen asti? Suurin osa Veolian sopimuksista päättyy ensi vuoden elokuussa, mutta koska kehärata ja länsimetro valmistuu jo 2015/2016, niin onko todennäköistä että veolia jatkaa nykyisiä linjoja 2 vuoden optioiden turvin ratahankkeiden valmistumiseen asti? Tällöinhän linjoilla saisi käyttää nykyisten sopimusten mukaista kalustoa vaikka yläikäraja tulisikin vastaan.
 
City L telejä liikkuu vakiona ruuhkassa 147/150:lla :)

Eikös niitä voi nähdä periaatteessa kaikilla Länsiväylän telilinjoilla, eli 132, 143/145, 147/150 ja 154/156? Vai onko ne keskitetty nykyään kokonaan linjoille 147/150? City L-telejähän on nyttemmin Espoossa enää viisi kappaletta kun 380 paloi ja 372 siirrettiin Vantaalle.
 
Eikös niitä voi nähdä periaatteessa kaikilla Länsiväylän telilinjoilla, eli 132, 143/145, 147/150 ja 154/156? Vai onko ne keskitetty nykyään kokonaan linjoille 147/150? .

Periaatteessa joo, kaikilla näistä näkee, mutta varmin on kyllä 147/150 :)
 
Olisiko mahdollista että nämä mukavat pehmeäpenkkiset city L-telit saisivat jatkoaikaa kehäradan ja länsimetron valmistumiseen asti? Suurin osa Veolian sopimuksista päättyy ensi vuoden elokuussa, mutta koska kehärata ja länsimetro valmistuu jo 2015/2016, niin onko todennäköistä että veolia jatkaa nykyisiä linjoja 2 vuoden optioiden turvin ratahankkeiden valmistumiseen asti? Tällöinhän linjoilla saisi käyttää nykyisten sopimusten mukaista kalustoa vaikka yläikäraja tulisikin vastaan.

VT 152-161 tulevat 16:sta vuoden ikään tämän vuoden lopussa ja VT 363-385 8/2014. Onko näin tosiaan, että optiossa on sallittu yli 16:sta vuoden ikäiset bussit? Ilman tätä sarjaa VT tuskin pystyy optiota käyttämään.
V62:lla on vakiona joku teleistä ja VT 374:sta ei ole ainakaan vielä korjattu pikkupalon jäljiltä.
 
hana sanoi:
Onko näin tosiaan, että optiossa on sallittu yli 16:sta vuoden ikäiset bussit? Ilman tätä sarjaa VT tuskin pystyy optiota käyttämään.

Olihan esim. Vt 272, 277 ja 279 (City M) 109:llä vielä 18 vuoden ikäisenä option turvin ;)
 
10.2

Helb 908 / h45
Helb 909 / h42
Helb 911 / h42
Helb 942 / 362
Helb 943 / 362
Helb 945 / 362
Helb 1128 / h45
Helb 1217 / h45
Helb 1301 / h45
 
Takaisin
Ylös