158 ja 160 on Tuupakan vara-autoja joita näkee kuitenkin lähes päivittäin (ma-pe) ruuhka-aikaan, enimmäkseen ajelevat linjoilla v52-54 ja 56 mutta voi niitä bongata lähes miltä tahansa Tuupakan varikon linjalta. VT 161 taas on Suomenojalla, taitaa sekin olla aika aktiivinen vara-auto?
---------- Viestit yhdistetty klo 12:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:57 ----------
La 9.2
v55 / 168, 339
Linjalla v53 tarjottiin ilmaista kyytiä kun VT 502:n kortinlukija ja myyntipääte oli epäkunnossa.
Vähän ajattelinkin että 160 on ihan vakkarina koska se tulee aina arkiaamuisin vastaan kehällä linjalla v53, lähtee ilmeisesti Peijaksesta joskus seitsemän jälkeen. Onko muuten yhdelläkään Vantaan Cty L-telistä enää vakiosijoitusta vai ovatko kokonaan varalla? Enimmäkseen niitä on näkynyt nykyisin linjalla v62, autoja 372, 375, 376, 384 ja 385 bongaa usein juuri 62:lla, nämä taitavat kaikki olla Hakunilan autoja? Onko 382 Tuupakassa kun välillä sitä näkee linjoilla v53 ja v55 tuuraamassa? Mikäs on auton 374 tilanne? Siinähän oli jonkinasteinen tulipalo jokin aika sitten.
Olisiko mahdollista että nämä mukavat pehmeäpenkkiset city L-telit saisivat jatkoaikaa kehäradan ja länsimetron valmistumiseen asti? Suurin osa Veolian sopimuksista päättyy ensi vuoden elokuussa, mutta koska kehärata ja länsimetro valmistuu jo 2015/2016, niin onko todennäköistä että veolia jatkaa nykyisiä linjoja 2 vuoden optioiden turvin ratahankkeiden valmistumiseen asti? Tällöinhän linjoilla saisi käyttää nykyisten sopimusten mukaista kalustoa vaikka yläikäraja tulisikin vastaan.
Vt 161 oli havaittu vähän aikaa sitten h74:llä
City L telejä liikkuu vakiona ruuhkassa 147/150:llaAlunperin kirjoittanut Prompter
![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Eikös niitä voi nähdä periaatteessa kaikilla Länsiväylän telilinjoilla, eli 132, 143/145, 147/150 ja 154/156? Vai onko ne keskitetty nykyään kokonaan linjoille 147/150? City L-telejähän on nyttemmin Espoossa enää viisi kappaletta kun 380 paloi ja 372 siirrettiin Vantaalle.
VT 152-161 tulevat 16:sta vuoden ikään tämän vuoden lopussa ja VT 363-385 8/2014. Onko näin tosiaan, että optiossa on sallittu yli 16:sta vuoden ikäiset bussit? Ilman tätä sarjaa VT tuskin pystyy optiota käyttämään.Olisiko mahdollista että nämä mukavat pehmeäpenkkiset city L-telit saisivat jatkoaikaa kehäradan ja länsimetron valmistumiseen asti? Suurin osa Veolian sopimuksista päättyy ensi vuoden elokuussa, mutta koska kehärata ja länsimetro valmistuu jo 2015/2016, niin onko todennäköistä että veolia jatkaa nykyisiä linjoja 2 vuoden optioiden turvin ratahankkeiden valmistumiseen asti? Tällöinhän linjoilla saisi käyttää nykyisten sopimusten mukaista kalustoa vaikka yläikäraja tulisikin vastaan.
V62:lla on vakiona joku teleistä ja VT 374:sta ei ole ainakaan vielä korjattu pikkupalon jäljiltä.
Olihan esim. Vt 272, 277 ja 279 (City M) 109:llä vielä 18 vuoden ikäisenä option turvinAlunperin kirjoittanut hana
![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
10.2
Helb 908 / h45
Helb 909 / h42
Helb 911 / h42
Helb 942 / 362
Helb 943 / 362
Helb 945 / 362
Helb 1128 / h45
Helb 1217 / h45
Helb 1301 / h45
11.2.2013
VT 161 / h69
NOF 609 / h72
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."
11.2.
Nobinan Volvo 8700LE, pakettiauto ja henkilöauto kolaroivat Espoon Mikkelässä.
Metron uutinen