Kuljettajien toiminta

Ja tämä yhden pysäkin matkustaja käyttää aina juuri sellaisia pysäkkejä joilla ei kukaan muu samalla tule kyytiin jää pois? Aika vaikea on todistettavasti mennä väittämään että tämä yhden pysäkinvälin matkustaja hidastaa mitään. Toisaalta voidaan taas ajatella vanhalla kunnon tavalla: Jätetään kaikki matkustajat pysäkeille niin on taatusti nopea bussi.

Pitikin sattua, esim. tänään ajaessani seutulinjaa Tuusulanväylältä Rautatientorille päin ennen kello kymmentä kyytiin tuli Helsingin puoleisilta pysäkeiltä matkustajia kahdeksalta eri pysäkiltä, joissa yhdessäkään ei poistunut seutumatkustaja. Tämä on ihan normaalia ja kuuluu työnkuvaan, ei siinä mitään:D Tosiaan liikennevaloista puhuen niillä on tietty perusrytmi, joka on arkena ja viikonloppuina omanlaisensa, toki siihen vaikuttaa mm. ratikat. Itse ainakin 99% tiedän kannattaako tiettyihin valoihin tehdä ripeä kiihdytys vai rullata hiljaa kun liikennevalot vaihtuvat pääsääntöisesti tietyn kaavan mukaan.
 
Siinä on ajettu kirjaimellisesti metsähallituksen puolelle. On vain saanut olla melkoisen paljon vauhtia tai yhtä olutta enemmän otettu, että on moiseen suoritukseen pystynyt..

Samaa mieltä, kyllä tuohon tarvitaan muutakin lisäksi kuin huonoa ajotaitoa.. :lol:
 
Yllä olevassa tapauksessa satuin silminnäkijäksi onnettomuudelle, sillä ajoin ko. bussin takana noin 100 metrin päässä.

Tässä risteyksessä on Merivirralle vasemmalle kääntyville oma kaistansa, ja tällä kaistalla harmaa pakettiauto jarrutteli kääntyäkseen vasemmalle, vilkku päällä. Yhtäkkiä pakukuski päättikin jatkaa suoraan, ja vaihtoi äkisti kaistaa jo melkein kohdalle ehtineen bussin eteen. Olin varma, että paku menee rusinaksi ja vielä päin vastaantulijaa, mutta bussikuski onnistui väistämään osuman. Mielestäni bussikuskin ajosuoritus oli tilanteessa paras mahdollinen, kun selvittiin ilman henkilövahinkoja ja kohtuullisilla kalustovaurioilla. Bussissa ei ollut matkustajia, eikä kukaan ajanut ylinopeutta.

Pysähdyin toki paikalle tarkistamaan tilanteen ja annoin bussikuskille yhteystietoni. Harmaan pakun kuljettaja palasi myös paikalle, ja otti törttöilystään vastuun.
 
Yllä olevassa tapauksessa satuin silminnäkijäksi onnettomuudelle, sillä ajoin ko. bussin takana noin 100 metrin päässä.

Pysähdyin toki paikalle tarkistamaan tilanteen ja annoin bussikuskille yhteystietoni. Harmaan pakun kuljettaja palasi myös paikalle, ja otti törttöilystään vastuun.

Tässä nähdään ettei yhden kuvan perusteella pitäisi vetää johtopäätöksiä bussin ojaan suistumisen syystä:) Hyvä että satuit paikalle tilanteen todistajaksi ja pakukuskikin tajusi palata paikalle ottamaan vastuun tapahtuneesta.
 
HSL on tehnyt kyselyn kuljettajien mielipiteistä HSL:n toiminnasta. Lisäksi sieltä löytyy vastauksia mm. siitä, toimivatko kuljettajien mielestä kääntöpaikat ja voivatko he pysyä aikatauluissaan. Avaa siis myös vähän kuljettajien sielunelämää ja mahdollisesti syitä heidän toiminnalleen.
 
Olin tänään kuvaamassa ja sain ystävällisen tervehdyksen Nobinan ja Anderssonin kuljettajalta. Piristi mukavasti :smile:
 
Åbergin kuljettaja osoitti erityisen hyvää asiakaspalvelua äsken linjalla 105, kun Länsiväylällä on sattunut kolari aiheuttaen toista kilometriä pitkät ruuhka jonot. Tämä lähti ohittamaan ruuhkan Lauttasaaren kautta :)
Itsehän seison täällä ruuhkassa, mulla kun ei ole kiire niin kauan, kun tuntipalkkaa maksetaan :lol: ja helle, joka on hyvä asia, on kai sulattanut vähäisetkin osat aivoista kun en tullut edes ajatelleeksi lähteä laruun
 
Eilen Autotalon pysäköintialueella, joka on liikennemerkkien voimalla osoitettu vain Temppelinaukion kirkolla vieraileville turistibusseille, oli pysäköitynä Helb 302. Paikalla olleet liikenteenohjaajat olivat huomauttaneet ettei saisi siihen pysäköidä. Tähän kuljettaja oli todennut naispuoliselle ohjajalle "Haista sinä v...u!", ja mennyt menojaan.
Alkuviikosta oli ollut vastaava tilanne saman yhtiön auton kanssa. Tuolloin oli langetettu tappouhkaus liikenteen ohjaajalle.

Asiallisen oloinen henkilökunta tuolla.
 
Eilen Autotalon pysäköintialueella, joka on liikennemerkkien voimalla osoitettu vain Temppelinaukion kirkolla vieraileville turistibusseille, oli pysäköitynä Helb 302. Paikalla olleet liikenteenohjaajat olivat huomauttaneet ettei saisi siihen pysäköidä. Tähän kuljettaja oli todennut naispuoliselle ohjajalle "Haista sinä v...u!", ja mennyt menojaan.
Alkuviikosta oli ollut vastaava tilanne saman yhtiön auton kanssa. Tuolloin oli langetettu tappouhkaus liikenteen ohjaajalle.

Asiaan liittyen http://www.hs.fi/kaupunki/Asukkaita+harmittaa+että+turismin+varjolla+rikotaan+lakia/a1372737363429

Toivottavasti noista Helbin "ammattilaisista" on laitettu palautetta firmaan... Tappouhkauksesta voinee jo tehdä ilmoituksen poliisille.
 
Yleensä kuljettajien toimintaa moititaan, mutta nyt haluan kehua, sillä niin hienoa kyytiä tarjosivat Nobinan kuskit eilen kun ensin menin Konalasta Elielinaukiolle ja myöhemmin illalla palasin saman yhtiön bussilla. Ajokkeina heillä oli, täälläkin foorumilla ajoittain parjatut, VDL Citean "kevytbussit". Niin pehmeää ajoa, maltilliset kiihdytykset ja tarkoin harkitut jarrutukset sekä pysäytykset. Matkustajien kyytiin noustessa, molemmat, ilmeisesti ulkomaalaistaustaiset kuljettajat ottivat katsekontaktin asiakkaansa kanssa ja tervehtivät heitä. Oli ilo matkustaa tällaisten joukkoliikenteen rautaisten ammattilaiset kyydissä ja jotenkin aisti heidän nauttivan työstään.
 
Takaisin
Ylös