Sivu 48 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 82838444546474849505152 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 706-720/867

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #706

    Liittynyt
    06.07.2010
    Viestejä
    226

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Näin ammattilaisena sanon tähän: "no problem!" Ainakin minä osaan "syödä purkaa ja puhua samalla puhelimessa". Kun säädöt kerran saa kohdalleen ei niihin sitten tarvitse enää koskea.
    No tämä kyseinen kuljettaja ei siis ollut ammattilainen, ajo oli jo ajoasennon säätämisen aikana huteraa, puhumattakaan puhelimen kanssa pelleillystä.

  2. #707

    Liittynyt
    12.10.2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Jos kuskia vaihdetaan kesken linjan – omassa tapauksessani siis lähinnä Ruskeasuon vaihtopysäkillä – pyrin pääsemään liikkeelle heti, kun jalat yltävät polkimille. Loput säädöt löytyvät kyllä ensimmäisen pysäkkivälin aikana, ja eipähän tarvitse seisottaa takana olevia autoja turhaan. Sen sijaan päätepysäkillä puikkoihin hypätessäni käytän enemmän aikaa hieromiseen – niin asennon kuin itsenikin.

  3. #708

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Pyörätuolilla matkustanutta ei päästetty ulos bussista: http://www.helsinginuutiset.fi/artik...-ulos-bussista

  4. #709

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Törkeää käytöstä. Jos kuljettaja menisi auttamaan, kuten kuuluu, matka jatkuisi noin puolessa minuutissa. Eikä tulisi tällaista julkisuutta. Todelliset matkan hidastajat löytyvät ihan muualta, ja tekevät kiusaa ihan tahallaan.

  5. #710

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    489

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Tänään h39 kuljettaja kieltäytyi ottamasta kolmansia lastenvaunuja kyytiin. Ilmoitti vanhemmille, kylläkin ystävällisesti, että vain kahdet otetaan kyytiin. Kyseessä oli 2012- mallinen Scala missä on paikat kolmelle vaunulle. Hieman matkustajat tuntuivat asiaa ihmettelevän.

  6. #711

    Liittynyt
    02.04.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    45

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Pyörätuolilla matkustanutta ei päästetty ulos bussista: http://www.helsinginuutiset.fi/artik...-ulos-bussista
    Mikä mahtaa olla näiden pyörätuoliramppien painorajoitus?
    Joskus kuljettajakurssilla muistan kouluttajan sanoneen moneen otteeseen, ettei moottorillisia pyörätuoleja tulisi ottaa kyytiin ollenkaan, kun rampit eivät niitä kuulemma kestä.
    Monesti olen niitä kuitenkin nähnyt busseissa matkustavan ja olenpa joskus itsekin (kenties määräyksiä rikkoen) näitä kyytiin ottanut.

  7. #712
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    693

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vainma Näytä viesti
    Mikä mahtaa olla näiden pyörätuoliramppien painorajoitus?
    Joskus kuljettajakurssilla muistan kouluttajan sanoneen moneen otteeseen, ettei moottorillisia pyörätuoleja tulisi ottaa kyytiin ollenkaan, kun rampit eivät niitä kuulemma kestä.
    Monesti olen niitä kuitenkin nähnyt busseissa matkustavan ja olenpa joskus itsekin (kenties määräyksiä rikkoen) näitä kyytiin ottanut.
    Ainakin viime vuosina työpaikalleni hankituissa eri mallisissa Low Entry -Volvoissa olevat Hübner -merkkiset rampit ovat muistaakseni 350kg kestäväksi mitoitettuja. Vanhemmissa (ennen vuotta 2009 hankituissa) Volvoissa ja Scaloissa olevien ramppien merkkiä en osaa sanoa, saattavat olla koritehtaiden omavalmisteita. Ne tuntuvat huomattavan paljon huterammilta, kuin nämä Hübnerin tekeleet.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  8. #713

    Liittynyt
    12.10.2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vainma Näytä viesti
    Mikä mahtaa olla näiden pyörätuoliramppien painorajoitus?
    Joskus kuljettajakurssilla muistan kouluttajan sanoneen moneen otteeseen, ettei moottorillisia pyörätuoleja tulisi ottaa kyytiin ollenkaan, kun rampit eivät niitä kuulemma kestä.
    Monesti olen niitä kuitenkin nähnyt busseissa matkustavan ja olenpa joskus itsekin (kenties määräyksiä rikkoen) näitä kyytiin ottanut.
    Mulle on opetettu, että jos kulkuvälineessä on ohjaustanko, sitä ei oteta kyytiin. Toisin sanoen moottoroidut tuolit olen ottanut autoon, invamopoja en (ei kyllä ole kukaan yrittänytkään).

  9. #714
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    550

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vainma Näytä viesti
    Mikä mahtaa olla näiden pyörätuoliramppien painorajoitus?
    Joskus kuljettajakurssilla muistan kouluttajan sanoneen moneen otteeseen, ettei moottorillisia pyörätuoleja tulisi ottaa kyytiin ollenkaan, kun rampit eivät niitä kuulemma kestä.
    Monesti olen niitä kuitenkin nähnyt busseissa matkustavan ja olenpa joskus itsekin (kenties määräyksiä rikkoen) näitä kyytiin ottanut.
    Matkustajien ohjeissa mm. HSL:n kotisivuilla kerrotaan, että (sähkö)pyörätuolin suurin sallittu paino käyttäjän kanssa on 300 kg.
    Onneksi pyörätuolien käyttäjät näyttävät tämän hyvin tietävän, milläs kuljettaja heitä punnitsisi.

  10. #715

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    245

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Joskus positiivistakin palautetta kuljettajalle:
    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...plodit/4983072
    Mutta vaikka tarkoitus onkin hyvä, niin saako kuljettaja tuolla tavalla jättää autonsa ja matkustajansa pariksi minuutiksi pysäkille ja häipyä näkymättömiin (sillä jos esim. auton moottori on koko ajan käynnissä, niin tällainen toiminta vaikuttaa aikamoiselta turvallisuusriskiltä)?

  11. #716

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3309

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Autoton espoolainen Näytä viesti
    Joskus positiivistakin palautetta kuljettajalle:
    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...plodit/4983072
    Mutta vaikka tarkoitus onkin hyvä, niin saako kuljettaja tuolla tavalla jättää autonsa ja matkustajansa pariksi minuutiksi pysäkille ja häipyä näkymättömiin (sillä jos esim. auton moottori on koko ajan käynnissä, niin tällainen toiminta vaikuttaa aikamoiselta turvallisuusriskiltä)?
    Jätetäänhän niitä autoja terminaaleissakin käyntiin ja mennään vessaan.

    Vihdoin muuten v53:n kuljettajat on oppinu olla ottamatta kyytiin matkustajia Tikkurilassa Vantaanaukion (V6108) pysäkiltä. Sieltä nousee usein porukkaa kyytiin vaikka pysäkillä on kyltti, jossa lukee selvästi pysäkin oöevan vain poistumispysäkki. Kyytiinotto pysäkki on tien toisella puolella, mutta nykysin tuntuu olevan niin vaikeeta ylittää suojatie ja kävellä 50 metriä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.04.2015 kello 20:20. Syy: kiroilu pois

  12. #717
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Autoton espoolainen Näytä viesti
    Joskus positiivistakin palautetta kuljettajalle:
    http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...plodit/4983072
    Mutta vaikka tarkoitus onkin hyvä, niin saako kuljettaja tuolla tavalla jättää autonsa ja matkustajansa pariksi minuutiksi pysäkille ja häipyä näkymättömiin (sillä jos esim. auton moottori on koko ajan käynnissä, niin tällainen toiminta vaikuttaa aikamoiselta turvallisuusriskiltä)?
    Jutussahan ei mainita jäikö moottori käyntiin vai ei joten sitä ei voi tietää. muuten tuossa ei mielestäni ole mitään arveluttavaa. Kyllähän bussit seisovat päätepysäkeillä ja kuljettajanvaihtopysäkeillä useinkin ilman kuskia poka kyydissä.

  13. #718
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1836

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Haluaisin Autoton espoolainen kuulla perustelusi millä tapaa se olisi turvallisuusriski kun itse en saa millään mieleen vaikka tyhjäkäyttänyt kymmeniä kertojakin pitempiä aikoja bussia tyhjäkäynnillä? Tuntui niin jännältä kommentilta että haluan kuulla perustelun

  14. #719
    C3P
    C3P ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    23.09.2008
    Viestejä
    46

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Olettaisin, että tyhjäkäynti tai sen kestoaika ei tässä ole se pointti vaan se, että joku hörhö voisi innostua yrittämään liikkeelle sillä autolla.

  15. #720
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3498

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut C3P Näytä viesti
    Olettaisin, että tyhjäkäynti tai sen kestoaika ei tässä ole se pointti vaan se, että joku hörhö voisi innostua yrittämään liikkeelle sillä autolla.
    Vinkki: painaa vaikkapa alkolukon kuittausnappia poistuessaan bussista, niin eipähän lähde liikkeelle. Harva kuitenkaan tietää sen toiminnoista ja mitä pitää tehdä, että auton saa uudelleen liikkeelle.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 25.09.2013, 14:02
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 13:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 10:00
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 20:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •