Sivu 64 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42444546061626364
Näytetään tulokset 946-950/950

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #946

    Liittynyt
    09.08.2005
    Viestejä
    106

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kale Näytä viesti
    Päinvastoin, asiakkaat kuvittelevat olevansa jonkinlaisia esimiehiä ja kuljettajat heidän alamaisiaan, jotka tekevät juuri niin kuin he "palkanmaksajina" sanovat tai haluavat. Oli kyseessä sitten pysäyttämismerkin näyttäminen metriä ennen kuin linja-auto on pysäkin kohdalla, STOP-napin painaminen metriä ennen kuin linja-auto on pysäkin kohdalla, jengi istuu vaan penkeillä pysäkeille tullessa ja Kampissakin ihan siihen saakka kunnes olet sulkemassa ovia, idioottimaisista asioista valittaminen (hankala sää, ruuhkat, bussin myöhässä olo - "etuajassa olo", ym.) ja sitä rataa. "Kuski ei ottanut 4. lastenvaunuja kyytiin -> kirjoitan negatiivisen asiakaspalautteen". Päällimmäisenä jäätävä röyhkeys sekä ylimielisyys. Jengi heittää sulle Larussa kympin setelin naaman eteen eikä sano mitään minne on menossa, ei edes katso sua ja kun kysyt asiasta niin vastaus on tyyliin "eiks tää bussi mee keskustaan". Olen ollut elämäni aikana useammassakin asiakaspalveluammatissa, mutta tämä karjan kuskaaminen dösällä on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Edes taxin ratissa ei koe mitään vastaavaa. Enkä koe tarpeelliseksi palvella tämän tyyppisiä itseään täynnä olevia ihmisiä yhtään enempää kuin mitä on välttämätön pakko.
    Miten olisi uusi viestiketju "Matkustajien toiminta" ? Tulisi myös pitkä lista kuskin tai konduktöörin työpäivän pilaamisesta.

  2. #947
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    560

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta. Halliin menevä vaunu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ei voi. Ratapihalla on pysäkkimerkki, mutta pysäkkiä käytetään vain vaunun vaihtoihin kesken linjan, siis jos rikkinäinen vaunu vaihdetaan ehjään. Halliin ajavien vuorojen viimeiset poistumispysäkit ovat Töölön hallin pysäkki Sallinkadun risteyksessä ja Oopperan pysäkki.


    Valitettavasti aika moni dösäkuski taitaa tehdä. Siltä ainakin matkustajasta vaikuttaa. Viimeisin työttömyysluku oli 342 000 – ehkä siinä on yksi syy?
    Oikotie ilmoittelee joka viikko esim. avoinna olevista kuorma-autonkuljettajien paikoista.

  3. #948

    Liittynyt
    07.12.2016
    Viestejä
    7

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta. Halliin menevä vaunu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Oikotie ilmoittelee joka viikko esim. avoinna olevista kuorma-autonkuljettajien paikoista.
    Rankka OT:

    Oletko ikinä ajanut kuorma-autoa jossain kahden-kolmen auton ja muutaman miehen T:mi Maansiirto Mikko Mallikas & Poika -puljussa? Palkantulo säännöllisesti ajallaan on niin ja näin, lomarahat ym. selkeästi TES:ssä olevat pykälät - tulee jos tuurilla on ajoa siihen aikaan vuodesta ja sitä rataa. Jos ei ole (tarpeeksi) ajoa niin sinut epävirallisesti lomautetaan tai saat palkkaa yhdeltä viikolta kuukauden aikana. 9 kertaa kymmenestä "palkanlaskenta / reskontra" = isännän vaimo tai tytär tai sisko. Alat penäämään TES:n mukaisia lisiä tai oikeuksiasi eli suomeksi "hankalaksi" niin alta aikayksikön löytyy toinen jantteri sun tilalle. Tolla alalla vain muutama iso toimija pelaa selkeästi ja puhtaasti TES:sin mukaan, tämä näkyy noissa kymmenissä ja taas kymmenissä KA-alan työpaikkailmoituksissa.

    Tässä maassa on satoja asioita joista nämä kokoomus tyyppiset KiKy -sankarit ovat autuaan tietämättömiä.

    Ihan sama pätee tähän nykyiseen HSL:n palautejärjestelmään, joka kannustaa valittamaan pienimmistäkin asioista koska käytännössä kenelläkään (valittaja, HSL) ei ole mistään minkäänlaista vastuuta. HSL:n FB-sivustolla viesteihin vastaavat HSL:n "asiakaspalvelijat" laittavat vain valitusta eteenpäin. Kuljettaja on se, joka on automaattisesti syyllinen ja vasta J O S pystyy jollain ihmeen tavalla todistamaan ettei tehnyt siten mitä palautteessa kaikkivoipa asiakas väittää, saa puhtaan paperit. Normaalissa elämässä olet syytön kunnes sinut todistetaan syylliseksi, tällä alalla se on tismalleen toisinpäin.
    Kelan asiakaspalvelusta kuultua: "Aina kannattaa valittaa"

    Toimii erityisen hyvin HSL-alueen bussiliikenteessäkin.

  4. #949

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    189

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta


  5. #950

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    539

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Tänään 20.3. oli pojalleni sattunut erikoinen tapaus aamuvarhaisella töihin mennessään. Postikadulla odotti kaksi 21V:tä. Ensimmäinen otti matkustajia, takimmainen seisoi ovet suljettuna. Kun lähtöhetki, ehkä 5.53 tms. oli koittanut lähtivät molemmat bussit yhtaikaa. Simonkadulla jälkimmäinen bussi oli vilkutellut valoja ja sitten hetken kuluttua oli selvinnyt, että jälkimmäinen oli oikeassa vuorossa ja matkustajat oli komennettu siihen. Ensimmäinen oli kaiketi sitten palannut Postikadulle. En tiedä, että kummasta linjan liikennöitsijästä on ollut kyse.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 25.09.2013, 13:02
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 12:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 09:00
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 19:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •