Sivu 76 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16365666727374757677787980 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1126-1140/1268

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #1126

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Lintuvaara
    Viestejä
    91

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Eiköhän noilla ole yksi selitys: vahinko. Lähestulkoon jokaiselta kuljettajalta on joskus mennyt ohi pysähtymis signaali. Kaikissa autoissa ei kuljettajalle välttämättä edes tule minkäänlaista äänimerkkiä ja aurinkoisella säällä ei oikeasti tahdo erottaa kojetaulusta keltaisia merkkivaloja. Vm 2007 ja vanhemmissa Volvoissa kannattaa painaa varmuudelta uudestaan hyvissä ajoin ennen pysäkkiä koska näissä välillä pysähtymissignaali saattaa deaktivoitua heti painamisen jälkeen. Onneksi nämä ongelmat ovat harvinaisia mutta tietyissä autoissa esiintyy tätä (en halua kertoa täällä julkisesti missä ja minkä firman autoissa)

    Tuo 201 tapaus. Lähti mahdollisesti siirtoajoon mutta unohti linjakilvet. Paljon on vielö autoja joissa ei ole LIJ kilpiä. En usko että moni uskaltaisi työpaikkansakaan takia tahalleen jättää matkustajia pysäkille

  2. #1127
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1552

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Onneksi asiakkailta ei edellytetä mitään käytöstapoja ja niistä ei voi mihinkään laittaa palautetta Tai no Radio Suomi ja Kansanradio, maan paras viihdeohjelma.
    Kyllä se kuljettaja sinne kansanradioon soittaa että kyytiin pyrkivät matkustajat häiritsivät hänen huviajeluaan.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:53 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Eiköhän noilla ole yksi selitys: vahinko. Lähestulkoon jokaiselta kuljettajalta on joskus mennyt ohi pysähtymis signaali. Kaikissa autoissa ei kuljettajalle välttämättä edes tule minkäänlaista äänimerkkiä ja aurinkoisella säällä ei oikeasti tahdo erottaa kojetaulusta keltaisia merkkivaloja. Vm 2007 ja vanhemmissa Volvoissa kannattaa painaa varmuudelta uudestaan hyvissä ajoin ennen pysäkkiä koska näissä välillä pysähtymissignaali saattaa deaktivoitua heti painamisen jälkeen. Onneksi nämä ongelmat ovat harvinaisia mutta tietyissä autoissa esiintyy tätä (en halua kertoa täällä julkisesti missä ja minkä firman autoissa)

    Tuo 201 tapaus. Lähti mahdollisesti siirtoajoon mutta unohti linjakilvet. Paljon on vielö autoja joissa ei ole LIJ kilpiä. En usko että moni uskaltaisi työpaikkansakaan takia tahalleen jättää matkustajia pysäkille
    Linjakilpi oli koko ajan päällä. Ovi meni rikki tai sitten lähti siirtoajoon unohtaen sammuttaa linjakilvet.

  3. #1128
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    298

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Tai sitten ei kannata kysyä. Jos toimii itse oikein ja ilmoittaa aikeistaan ajoissa, se riittää.
    Aikeiden ilmaisuksi ei siis riitä, että linjan loppupäässä käytävällä seisoo puolentusinaa pois jäävää, namiskuukkelia on painettu ja pysäkkiäkään ei voi olla havaitsematta kavennuksen ja kiveyksen takia? Niinkö?

    On kovin lohduton maailmankuva, jos kaikki kuljettajien töppäyksetkin halutaan kääntää matkustajien viaksi. Mutta niinhän se tehdään, Höseliä myöden.

    Tässä mainitussa tapauksessa kyllä kohteliaasti ensin tiedusteltiin, että mahtaisitko löytää jarrupolkimen. Kun kärry oli sitten saatu 100 metriä pysäkin jälkeen pysäytetyksi rotvallin reunaan, käytiin akuankkakeskustelu, joka ilmeisesti johti hyperventilaatioon, kun Katujen Kingiä oli pilkattu. Siinä se seisoi ainakin puoli minuuttia ennen kuin pääsi jatkamaan. Lieneekö etsinyt kaasupoljinta.

    Saattaa olla, että kohteliaisuuden aste olisi ollut korkeampi, jos ajotyyli olisi ollut jollain tavalla ihmismäinen. Mutta hana auki hana kiinni -tyyli on toki tehokas, jos on tavoite saada mahdollisimman monta matkustajaa nurin.

  4. #1129

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Lintuvaara
    Viestejä
    91

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Linjakilpi oli koko ajan päällä. Ovi meni rikki tai sitten lähti siirtoajoon unohtaen sammuttaa linjakilvet.
    Joo veikkaisin jälkimmäistä. Ensimmäisessä tapauksessa ei olisi edes saanut lähteä linjalle ja olisi pitänyt kertoa ulkona odottaville matkustajille jos ovi ei toimi. Matkustajapäätteestä näkee onko linjalla vai ei. Jos lipun voi leimata, on. Jos lukee "ei käytössä" niin ei ole kirjautunut lähdölle (tai sitten vaan rikki). Tarkkasilmäinen matkustaja näkee kuljettajapäätteestä sen myös lukeeko siellä linjanumero ja määränpää vai pelkkä "ei linjalla" tai vuoron lähtövalikko
    Viimeisin muokkaaja canis lupus; 14.08.2019 kello 21:10.

  5. #1130

    Liittynyt
    11.02.2007
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MJG Näytä viesti
    Aikeiden ilmaisuksi ei siis riitä, että linjan loppupäässä käytävällä seisoo puolentusinaa pois jäävää, namiskuukkelia on painettu ja pysäkkiäkään ei voi olla havaitsematta kavennuksen ja kiveyksen takia? Niinkö?

    On kovin lohduton maailmankuva, jos kaikki kuljettajien töppäyksetkin halutaan kääntää matkustajien viaksi. Mutta niinhän se tehdään, Höseliä myöden.

    Tässä mainitussa tapauksessa kyllä kohteliaasti ensin tiedusteltiin, että mahtaisitko löytää jarrupolkimen. Kun kärry oli sitten saatu 100 metriä pysäkin jälkeen pysäytetyksi rotvallin reunaan, käytiin akuankkakeskustelu, joka ilmeisesti johti hyperventilaatioon, kun Katujen Kingiä oli pilkattu. Siinä se seisoi ainakin puoli minuuttia ennen kuin pääsi jatkamaan. Lieneekö etsinyt kaasupoljinta.

    Saattaa olla, että kohteliaisuuden aste olisi ollut korkeampi, jos ajotyyli olisi ollut jollain tavalla ihmismäinen. Mutta hana auki hana kiinni -tyyli on toki tehokas, jos on tavoite saada mahdollisimman monta matkustajaa nurin.
    Ei tuo sinunkaan asenteesi kovin kehuttava ole. Ja onko nyt niin suuri ongelma, jos ottaa muutaman ylimääräisen askeleen? Virheitä sattuu kaikille, ihan kaikille. Ilmeisesti olet sitä mieltä, että yleensäkin asiakaspalvelun parissa työskenteleville voi sanoa ja huutaa ihan mitä vaan, etenkin jos sattuu joku pieni moka. Siis samalla tavalla kuin huutaisi tyhmälle apinalle.

  6. #1131

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Virheitä sattuu kaikille, ihan kaikille.
    Totta.

    Mutta hana auki hana-kiinni ajotyyli ei ole virhe vaan tietoinen äärimmäisen typerä valinta, joka heikentää matkustusmukavuutta ja liikenneturvallisuutta, sekä lisää kaluston kulumista ja polttoaineen kulutusta.

  7. #1132

    Liittynyt
    11.02.2007
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Totta.

    Mutta hana auki hana-kiinni ajotyyli ei ole virhe vaan tietoinen äärimmäisen typerä valinta, joka heikentää matkustusmukavuutta ja liikenneturvallisuutta, sekä lisää kaluston kulumista ja polttoaineen kulutusta.
    Tuo on täysin totta.

  8. #1133
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1552

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Tätä samaa sarjaa tapahtui taas eilen. Linjalla 51 jo selkeästi Helsinginkadun pysäkin jälkeen painetaan nappia, niin silloin pitäisi pysähtyä Fleminginkatu -pysäkillä, ohittaessa Karhupuistoa pyysin jo pysähtymään.

    Ja meitä käytävällä seisovia oli monta, jotka sitten poistuimme Karhupuistoon. Aika oleellinen työtehtävä. Milläköhän tällaisen voisi selittää ?

  9. #1134
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3750

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Tätä samaa sarjaa tapahtui taas eilen. Linjalla 51 jo selkeästi Helsinginkadun pysäkin jälkeen painetaan nappia, niin silloin pitäisi pysähtyä Fleminginkatu -pysäkillä, ohittaessa Karhupuistoa pyysin jo pysähtymään.

    Ja meitä käytävällä seisovia oli monta, jotka sitten poistuimme Karhupuistoon. Aika oleellinen työtehtävä. Milläköhän tällaisen voisi selittää ?
    Muistatko millainen bussi oli tai mikä oli sen kylkinumero?
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #1135

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    180

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Ainakin Transdevin 500-sarjan Volvoissa ääni muutettiin lähes olemattomaksi mm. kun luukku auki merkkivalo huusi turhia hälytyksiä.
    Transdevin 501:ssa vilkkuääni kuuluu aika selvästi ihan taaksekin asti. Joten joko minulla on super kuulo tai sitten kyseiseen autoon ei ole tehty muutoksia vilkkuäänien osalta.

  11. #1136
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1552

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Muistatko millainen bussi oli tai mikä oli sen kylkinumero?
    Se oli eilen eli torstaina(15.8.) Tähkätien pysäkillä aikataulun mukaan 21:00. Lähtee siis Neulastieltä 20:54. Hän myös jätti matkustajia pysäkille 1662, vaikka eihän se ole 51:n pysäkki. Todennäköisesti ensimmäisiä kertoja ajamassa linjaa 51.

  12. #1137

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    180

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    H61 Rautatientoriin klo 15:52 Siltamäestä. Kuskilla varsin mukava ja taloudellinen ajotapa
    Onneksi jarrut oli kunnossa meinaa kuskin paikalla istu tällä kertaa semmonen rallikuski ettei mitään rajaa

  13. #1138

    Liittynyt
    02.06.2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    32

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut VolvoBussi91 Näytä viesti
    H61 Rautatientoriin klo 15:52 Siltamäestä. Kuskilla varsin mukava ja taloudellinen ajotapa
    Onneksi jarrut oli kunnossa meinaa kuskin paikalla istu tällä kertaa semmonen rallikuski ettei mitään rajaa

    Todella epämukavaa matkustajille varsinkin jos seisomakuorma, tuollasesta jos huomauttaa kuljettajaa suoraan niin joutuu aika herkästi ulos koska hän on kapteeni laivassaan. Harva älyää ottaa ylös linjanumeroa, kellonaikaa, liikennöitsijää ja auton kylkinroa antaakseen palautetta.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.08.2019 kello 15:43. Syy: Korjattu lainaus

  14. #1139

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Espoo, Leppävaara
    Viestejä
    738

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut peke Näytä viesti
    Todella epämukavaa matkustajille varsinkin jos seisomakuorma, tuollasesta jos huomauttaa kuljettajaa suoraan niin joutuu aika herkästi ulos koska hän on kapteeni laivassaan. Harva älyää ottaa ylös linjanumeroa, kellonaikaa, liikennöitsijää ja auton kylkinroa antaakseen palautetta.
    PL #782 näyttäisi olevan Bussitutkan mukaan.
    All your base are belong to us!

  15. #1140

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    180

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    PL #782 näyttäisi olevan Bussitutkan mukaan.
    Jep. Kuljettaja oli ainakin naamasta katsottuna kotoisin jostain päin Lähi-Itää.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 10.09.2017, 14:51
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 11:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 08:00
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 18:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •