Sivu 77 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17375767737475767778798081 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1141-1155/1268

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #1141

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    181

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    h61T Rautatientoriin klo 16.24 Tapaninkylästä. Bussina PL 2826.

    Pukinmäen Mäkkärin lähellä, Pukinmäenkaaren/Käskynhaltijantien kohdalla linjan 61/T Kehä I-osuuden jälkeen, kuski ajoi oikeanpuolimmaisella kaistalla vaikka hänen olisi pitänyt pysyä vasemmalla tulevan käännöksen takia.

    Käännöksen kohdalla hän kääntyi oikeanpuolimmaiselta kaistalta vasemmalle, joka aiheutti jonkunmoisen vaaratilanteen, koska vasemmalla kaistalla oli liikennettä yllin kyllin. Onneksi vasemmalla kaistalla olevat autoilijat ymmärsivät pysähtyä ja he antoivat huolimattoman kuskimme kääntyä vasemmalle.

    Loppuosa matkasta sujui rallin sekä huolimattoman ajon merkeissä. Ei näin.
    Viimeisin muokkaaja VolvoBussi91; 29.08.2019 kello 17:46.

  2. #1142
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    879

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut VolvoBussi91 Näytä viesti
    h61T Rautatientoriin klo 16.24 Tapaninkylästä. Bussina PL 2826.

    Pukinmäen Mäkkärin lähellä, Pukinmäenkaaren/Käskynhaltijantien kohdalla linjan 61/T Kehä I-osuuden jälkeen, kuski ajoi keskikaistalla vaikka hänen olisi pitänyt pysyä vasemmalla tulevan käännöksen takia.

    Käännöksen kohdalla hän kääntyi keskikaistalta vasemmalle, joka aiheutti jonkunmoisen vaaratilanteen, koska vasemmalla kaistalla oli liikennettä yllin kyllin. Onneksi vasemmalla kaistalla olevat autoilijat ymmärsivät pysähtyä ja he antoivat huolimattoman kuskimme kääntyä vasemmalle.

    Loppuosa matkasta sujui rallin sekä huolimattoman ajon merkeissä. Ei näin.
    Kyseisellä pätkällä on neljä kaistaa. Tarkoitatko keskikaistalla suoraan menevien kaistaa vai toista vasemmalle kääntyvää kaistaa?

    Edit. ajattelin väärään suuntaan. Missä kohdassa kaksikaistaista tietä on keskikaista?
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  3. #1143

    Liittynyt
    21.05.2019
    Viestejä
    181

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Prompter Näytä viesti
    Kyseisellä pätkällä on neljä kaistaa. Tarkoitatko keskikaistalla suoraan menevien kaistaa vai toista vasemmalle kääntyvää kaistaa?

    Edit. ajattelin väärään suuntaan. Missä kohdassa kaksikaistaista tietä on keskikaista?
    Siis joo, oikeanpuolimmaisella. Muistin väärin, että olisi ollut kolmekin kaistaa.

  4. #1144

    Liittynyt
    08.05.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    102

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    4.10. Linja h16, Lähtö 17:10 Korkeasaaresta:

    Koko Kulosaaren lenkki paukuteltiin melkeinpä kaikki hidastustöyssyt siihen malliin että kirjaimellisesti pompimme penkeissämme...päiväkotiryhmän lapsoset tosin naureskelivat ja ottivat ilon irti

  5. #1145

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    181

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Olin Mustikkamaalla odottamassa linjan 16 bussia klo 12:10 lähdölle, kuten muutama muukin. Ei kuulunut bussia, lähdin sitten kävelemään Isoisänsillalle, jossa näin linjan 16 Korkeasaariteipein olevan bussin ajavan kohti Herttoniemeä. Olikohan tämä se odottamani bussi vai seuraava, siitä ei havaintoa. Kiirettä pitää jokatapauksessa tuommoisena päivänä kuin tänään, kun Korkeasaaressa ei ollut pääsymaksuja.

  6. #1146
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1559

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Läksin äsken Elielinaukiolta linjan 321 bussiin. Noin klo 21.55 ja auto oli Nobinan 1108. Kuljettaja ajoi rauhallisesti, jarrutti hyvin pehmeästi ja vastaavasti lähti pysäkeiltä ilman pienintäkään nykäystä. Harvoin saa kokea näin rauhallista ja asiallista ajoa. Vaikka olisi linja aikataulustaaan jäljessä niin matkustajana pitäisin pienempänä pahana rauhallista ja turvallista kyytiä.

  7. #1147
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1052

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Kukkaistutukset kokevat kovia Vantaan Petaksessa https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/ar...006266542.html

  8. #1148

    Liittynyt
    27.02.2009
    Viestejä
    65

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Läksin äsken Elielinaukiolta linjan 321 bussiin. Noin klo 21.55 ja auto oli Nobinan 1108. Kuljettaja ajoi rauhallisesti, jarrutti hyvin pehmeästi ja vastaavasti lähti pysäkeiltä ilman pienintäkään nykäystä. Harvoin saa kokea näin rauhallista ja asiallista ajoa. Vaikka olisi linja aikataulustaaan jäljessä niin matkustajana pitäisin pienempänä pahana rauhallista ja turvallista kyytiä.
    Rauhallista saa olla, kunhan on etenevää. Alle nopeusrajoitusten ajamista en ymmärrä. Siihenkin törmää ajoittain ja on todella ärsyttävää.

  9. #1149
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1559

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Juissi Näytä viesti
    Rauhallista saa olla, kunhan on etenevää. Alle nopeusrajoitusten ajamista en ymmärrä. Siihenkin törmää ajoittain ja on todella ärsyttävää.
    Pyöreä nopeusrajoitusmerkki luetaan suurin sallittu nopeus. Merkki siis ilmoittaa maksiminopeuden, joka on luvallinen. Auton nopeus voi olla sitä alhaisempi eikä se ole ongelma. Harvoin aikataulu sallii että se olisi 20-30km/h alempi.

  10. #1150

    Liittynyt
    08.10.2017
    Viestejä
    28

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Pyöreä nopeusrajoitusmerkki luetaan suurin sallittu nopeus. Merkki siis ilmoittaa maksiminopeuden, joka on luvallinen. Auton nopeus voi olla sitä alhaisempi eikä se ole ongelma. Harvoin aikataulu sallii että se olisi 20-30km/h alempi.
    Tässä päästään iäisyys kysymykseen ja varsinkin suomalaisten eristyispiirteisyyteen siitä, että alhaiset nopeusrajoitukset parantavat turvallisuutta ja lisäävät joukkoliikenteen matkustajia.

    En ole kertaakaan, kuullut näissä asioissa mainitun, että nopeusrajoitusten iänikuisten alentamisten uhrina ovat myös linja-autot. Etenkin Mannerheimintiellä, tehtyjä perusteltiin yksityisautoilun ja päästöjen vähentämisellä. Muistutan myös siitä, että tien välityskyky on olennaisesti pienempi 40 km/h rajoituksella kuin 50 km/h. Lisäksi valojen säätöä ei havaintojeni mukaan ole toteutettu alemmalle nopeustasolle (tosin ei ollut ennenkään). Väittäisin, että ruuhkaisuus myös lisää bussikaistan väärinkäyttöä, mitä jo nykyisellään tapahtuu hyvin paljon.

  11. #1151

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Harvoin aikataulu sallii että se olisi 20-30km/h alempi.
    Eipä salli mikään muukaan, jos rajoitus on 30 km/h. Seuratkaapa muuten bussien ja ratikoiden nopeuksia 30 km/h rajoitusalueilla gps:llä, jos todelliset käytettävät ajonopeudet kiinnostavat.

  12. #1152
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1559

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttiti Näytä viesti
    Tässä päästään iäisyys kysymykseen ja varsinkin suomalaisten eristyispiirteisyyteen siitä, että alhaiset nopeusrajoitukset parantavat turvallisuutta ja lisäävät joukkoliikenteen matkustajia.

    En ole kertaakaan, kuullut näissä asioissa mainitun, että nopeusrajoitusten iänikuisten alentamisten uhrina ovat myös linja-autot. Etenkin Mannerheimintiellä, tehtyjä perusteltiin yksityisautoilun ja päästöjen vähentämisellä. Muistutan myös siitä, että tien välityskyky on olennaisesti pienempi 40 km/h rajoituksella kuin 50 km/h. Lisäksi valojen säätöä ei havaintojeni mukaan ole toteutettu alemmalle nopeustasolle (tosin ei ollut ennenkään). Väittäisin, että ruuhkaisuus myös lisää bussikaistan väärinkäyttöä, mitä jo nykyisellään tapahtuu hyvin paljon.
    Nopeuden alentaminen lisää turvallisuutta, tämä on todettu monessa tutkimuksissa. Kun nopeus on alempi niin törmääminen toiseen ajoneuvoon tai jalankulkijaan aiheuttaa vähemmän vahinkoja. Mutta kun joku fanaattinen yksityisautoilija on saanut päähänsä että nopeuden alentaminen ei lisää turvallisuutta niin ei hän siitä luovu.

    alkuperäinen toteamus oli alhainen ja turvallinen ajonopeus. Jos 50 km/h alueella kuljettaja ajaa 60km/h tai 40 km /h niin eiköhän täällä Joukkoliikennefoorumilla kannattaisi olla yhtä mieltä siitä, että 40 km /h on parempi.

  13. #1153

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    187

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Jos 50 km/h alueella kuljettaja ajaa 60km/h tai 40 km /h niin eiköhän täällä Joukkoliikennefoorumilla kannattaisi olla yhtä mieltä siitä, että 40 km /h on parempi.
    50 km/h on edellä mainitussa tapauksessa kuitenkin kaikkein paras edellyttäen että mikään ulkoinen tekijä (huono sää, liikenteen ruuhkaisuus yms) ei tätä estä. Myös asiakkailla (=matkustajilla) on oikeus päästä perille ripeästi MUTTA turvallisesti. Pelkkä aikataulun löysyys ei ole mielestäni peruste hidasteluun, kuten usein käyttämälläni 97V:llä joskus Itäväylällä (bussi ajaa neljääkymppiä kun rajoitus 60 km/h) vaikuttaisi matkustajan näkökulmasta tapahtuvan.
    Viimeisin muokkaaja Bellatrix; 12.10.2019 kello 08:30.

  14. #1154
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1559

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bellatrix Näytä viesti
    50 km/h on edellä mainitussa tapauksessa kuitenkin kaikkein paras edellyttäen että mikään ulkoinen tekijä (huono sää, liikenteen ruuhkaisuus yms) ei tätä estä. Myös asiakkailla (=matkustajilla) on oikeus päästä perille ripeästi MUTTA turvallisesti. Pelkkä aikataulun löysyys ei ole mielestäni peruste hidasteluun, kuten usein käyttämälläni 97V:llä joskus Itäväylällä (bussi ajaa neljääkymppiä kun rajoitus 60 km/h) vaikuttaisi matkustajan näkökulmasta tapahtuvan.
    On parempi että bussi tasaa aikataulua linjalla. silloin ajaa hiljempaa kuin rajoitus sallii, mutta vastaavasti autoa ei tarvitse seisottaa tyhjäkäynnillä tasauspysäkillä. Tämä on myös matkustajien. kaluston ja ilmaston kannalta parempi ratkaisu.

  15. #1155

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3457

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bellatrix Näytä viesti
    Pelkkä aikataulun löysyys ei ole mielestäni peruste hidasteluun, kuten usein käyttämälläni 97V:llä joskus Itäväylällä (bussi ajaa neljääkymppiä kun rajoitus 60 km/h) vaikuttaisi matkustajan näkökulmasta tapahtuvan.
    Juurikin näin. Ja tässä on ongelmana et saatetaan hidastaa takana tulevan bussin kulkua. Ohitus on lähes mahdottomuus kun seuraava pysäkki, jossa voi joutua pysähtymään voi tulla piakkoin, jolloin ei välttämättä ehtisi ohittamaan. Sillä takana tulevalla voikin olla kireempi aikataulu. Tätä on juuri saanut huomata mainitsemallasi Itäväylällä, jossa 97V etanoi edessä kun taas 841-843 pitäisi päästä ajaa lähelle suurinta sallittua.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 10.09.2017, 14:51
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 11:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 08:00
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 18:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •