Oletusarvo pitäisi kyllä minusta olla, ettei  tällaista asiaa pidä kertoa. Voisin kuvitella, että monessa  bussinkuljettajassa suorastaan herättäisi hämmennystä, jos matkustaja  tulee sanomaan, että "siltä yhdeltä pysäkiltä pitää sitten ottaa yksi  matkustaja kyytiin". Todennäköisesti 97 % vastaisi, että "joo, otetaan  kyllä kaikki jotka kättään heilauttavat".
		
		
	 
Väärinkäsityksen välttämiseksi teen selväksi, että allaoleva koskee  tilannetta, jossa esimerkiksi Mannerheimintietä tai Hämeentietä pitkin  kulkee jonossa useita busseja, jotka kaikki ovat menossa Elielinaukiolle  tai Rautatientorille. Pohjoisen suuntaan ajettaessa on ilman muuta  selvää, että kuljettaja ei aja pysäkin ohi, ennen kuin hän on todennut,  ettei hänen kyytiinsä ole tulossa ketään.
Kun kertoo kuljettajalle, että kyytiin on tulossa myöhemmältä pysäkiltä  esimerkiksi kaveri, saa varmistettua, että kaveri tosiaankin pääsee  kyytiin. Kuljettajan on vaikea toimia tietyllä tavalla, jos hän ei  tiedä, että hänen pitäisi toimia tietyllä tavalla (eikä  kristallipalloakaan saa enää käyttää ajon aikana 

 ).
Jos bussit voivat ohitella toisiaan pysäkeillä, joilta kaikki bussit  menevät samaan paikkaan, matkustajat jakautuvat niiden kesken  tasaisemmin. Ei tule sitä ilmiötä, että etummainen bussi on tuulilasia  myöten täynnä, ja perässä tulevat odottelevat lähes tyhjinä, jos nyt  joku olisi sopinut jonkun tapaamisen. Matkakin nopeutuu hieman (tai  ainakin tuntuu nopeutuvan), kun kaikkien bussien ei tarvitse kaikilla  pysäkeillä pysähtyä.
Voihan asiassa käydä toisinkin päin. Jos pysäkillä, jolta kaikki bussit  menevät samaan paikkaan, ei kukaan heiluta kättään, saattaa kuljettaja  ajaa ohi koska päättelee, että kaikki odottavat seuraavaa bussia, jolla  kaveri on tulossa.
Ilmeisesti halutaan, että jokainen bussi pysähtyy aina kaikilla  pysäkeillä, joilla on matkustajia (joskus jopa kahteen tai kolmeenkin kertaan, jos bussijono on pitkä).