Sivu 91 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11315171818788899091
Näytetään tulokset 1351-1355/1355

Viestiketju: Kuljettajien toiminta

  1. #1351
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Loppi
    Viestejä
    992

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Tähän ei tietääkseni ole mitään ohjeistusta.

  2. #1352

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    442

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Juissi Näytä viesti
    Otsikkoon liittyen yksi asia on minua ihmetyttänyt bussiliikenteessä pk-seudulla. Tämä ei ole siis moite, kyseessä voi olla myös ohjeistus. Raideliikenteessä jos tapahtuu jotain poikkeavaa, yksinkertaisesti vaikka juna seisoo hetken, niin kuljettaja kuuluttaa tästä. Samoin raitiovaunun kuljettaja kuuluttaa tarvittaessa. Metron kuljettajan en ole kuullut kuuluttajan. Käytän toisaalta metroa harvoin. Linja-autoa käytän usein, mutta vain yhden kerran olen kuljettajan kuullut kuuluttavan. Aihe oli se, että hän pahoitteli ajaneen harhaan. Tätä on sattunut omalle kohdalleni muutamia kertoja, mutta vain siis tämän yhden kerran kuljettaja on kertonut mitä tapahtui. Tyypillisempi esimerkki on täpötäysi bussi, joka nyt korona-aikana on harvinaisuus. Ihmiset tuppautuvat etuoven ja keskioven väliin käytävälle. Usein keskiovelta takaovelle olisi väljää käytävällä. Kukaan ei liiku ennen kuin joku matkustajista ottaa tilanteen haltuun. Näitä tapahtui useasti. Onko kuljettajia ohjeistettu, että ei kuuluteta vai mistä on kysymys?
    Ohjeistusta ei varmaan ole, tai no riippuu linjasta ja firmasta aika paljon. Itse tykkään kuuluttaa esimerkiksi juurikin välipistepysäkeillä seisomiset ja lentokentällä terminaalit (silloin joskus kun niitä oli kaksi ja matkustajia oli), mutta ongelmia aiheuttaa yleensä hyvin huonot kuulutuslaitteet. Mikrofonit ainakin edustamani yhtiön kalustossa ovat vanhemmissa autoissa hyvinkin huonot ja kun mikrofoni nappulaa painaa, niin kuuluu vaan vinkumista. Uudemmissa autoissa kuulutuslaitteisiin on hieman panostettu, mutta jos ne lakkaavat toimimasta, niin ei niitä enää korjata. Kuljettajan ensisijainen työtehtävä ei kuulemma ole kuuluttaminen kun joskus asian otin puheeksi.

  3. #1353

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1024

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Gulf Näytä viesti
    Ohjeistusta ei varmaan ole, tai no riippuu linjasta ja firmasta aika paljon. Itse tykkään kuuluttaa esimerkiksi juurikin välipistepysäkeillä seisomiset ja lentokentällä terminaalit (silloin joskus kun niitä oli kaksi ja matkustajia oli), mutta ongelmia aiheuttaa yleensä hyvin huonot kuulutuslaitteet. Mikrofonit ainakin edustamani yhtiön kalustossa ovat vanhemmissa autoissa hyvinkin huonot ja kun mikrofoni nappulaa painaa, niin kuuluu vaan vinkumista. Uudemmissa autoissa kuulutuslaitteisiin on hieman panostettu, mutta jos ne lakkaavat toimimasta, niin ei niitä enää korjata. Kuljettajan ensisijainen työtehtävä ei kuulemma ole kuuluttaminen kun joskus asian otin puheeksi.
    Täpötäysissä busseissa yleensä takaa löytyy istumapaikkojakin kun vain itsensä raivaa läpi. Näin olen aina tehnyt silloin harvoin kun täysinäisissä olen matkustanut.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 13:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 08:01 ----------

    Aamulla 39 pysähtyy Pitäjänmäen aseman pysäkille ja 200 tulee heti perässä. Molemmat tietysti telejä. Useimmat matkustajat menevät jälkimmäiseen. Kuljettaja ei avaa etuovea vaan kaikki joutuvat tarpomaan kinoksissa keskioville. Miksi näin. Etuovea ei avattu muillakaan pysäkeillä.

  4. #1354
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1637

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Olen nähnyt saman ilmiön silloin tällöin. Tekevät sen jotta kuljettajan läheisyydessä ei olisi kohtaamista. Mutta koska kuljettajat käyttäytyvät eri tavalla, niin herää kysymys, mikä on ohjeistus asiassa. Nopeammin saadaan matkusjat sisään kun oranssin bussin molemmat ovet ovat auki.

  5. #1355

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1024

    oletus Vs: Kuljettajien toiminta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Olen nähnyt saman ilmiön silloin tällöin. Tekevät sen jotta kuljettajan läheisyydessä ei olisi kohtaamista. Mutta koska kuljettajat käyttäytyvät eri tavalla, niin herää kysymys, mikä on ohjeistus asiassa. Nopeammin saadaan matkusjat sisään kun oranssin bussin molemmat ovet ovat auki.
    Ja tässä tapauksessa kun bussi jäi vielä toisen taakse oltaisiin päästy liikkeelle nopeammin. Nyt sitten heti lähtiessä tulivat punaiset valot eteen.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 10.09.2017, 15:51
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.10.2012, 12:10
  3. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.11.2011, 09:00
  4. PL:n ja ESLL:n toiminta kilpailutetussa liikenteessä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 19:42

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •