Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2013

v51 / VT 568, kun hyppäsin kyytiin Pähkinärinteestä niin kortinlukija oli pimeenä, kuski kuitenkin paineli myyntilaitteen nappuloita moneen kertaan matkan aikana ja Rajatorpan kohdalla lukija heräsi henkiin. Myyrmäen asemalla sitten keskiovet eivät suostuneet aukeamaan joten kaikkien piti poistua takaoven kautta.

Matkustin tuolla VT 568:lla viikkoa aikaisemmin 74:lla ja silloinkin Buscom oli pimeänä ja keskiovet rikki. Veolialla lienee nyt niin tiukka kalustotilanne, että kaikki liikkumaan kykenevät autot joudutaan pitämään ajossa vaikka rahastuslaitteet, ovet ym. eivät toimisikaan. Siltikään autot eivät aina riitä, eilenkin oli aamuruuhkassa useita ajamattomia kalustopulan takia.
 
Matkustin tuolla VT 568:lla viikkoa aikaisemmin 74:lla ja silloinkin Buscom oli pimeänä ja keskiovet rikki. Veolialla lienee nyt niin tiukka kalustotilanne, että kaikki liikkumaan kykenevät autot joudutaan pitämään ajossa vaikka rahastuslaitteet, ovet ym. eivät toimisikaan. Siltikään autot eivät aina riitä, eilenkin oli aamuruuhkassa useita ajamattomia kalustopulan takia.

Mikä Veolialle on nyt tullut? Vai temppuileeko VDL:t, joiden vuoksi kalusto on vähissä?
 
Mikä Veolialle on nyt tullut? Vai temppuileeko VDL:t, joiden vuoksi kalusto on vähissä?

Tämä nyt on ihan vain mun omaa arvailuani, mutta voisin kuvitella että kyse on monestakin asiasta. VDL:iin on varmasti jouduttu tekemään maahantuojalla erinäistä säätöä. Kyse on kummankin Veolialla olevan autotyypin osalta HSL-alueen ensimmäisestä sarjasta, joten ei ihmekään, jos jotain pieniä alkuvaikeuksia on ollut. Ja kun autoja on paljon, on maahantuojalla käytettäviä autojakin paljon. Toiseksi Westendiltä tullut linjojen 452, 453 ja 516 kalusto ei todennäköisesti ole ollut ihan priimakunnossa. Kolmanneksi Veolialla tuntuisi olevan aivan riittävästi huolia Irisbusiensa kanssa, kuten ilmeisesti muillakin tällä autotyypillä liikennöivillä liikennöitsijöillä.
 
Veolian ongelmat taitavat tällä hetkellä kuitenkin koskea vain Vantaan ja Helsingin varikoiden toimia, sillä omien havaintojen mukaan Espoossa autot ja myyntilaitteet toimivat normaalisti :) Ehkä tähän sitten löytyy selitys siitä, että Espoon Veolia on ainakin toistaiseksi säästynyt Vdl:ltä :)
 
Veolian ongelmat taitavat tällä hetkellä kuitenkin koskea vain Vantaan ja Helsingin varikoiden toimia, sillä omien havaintojen mukaan Espoossa autot ja myyntilaitteet toimivat normaalisti :) Ehkä tähän sitten löytyy selitys siitä, että Espoon Veolia on ainakin toistaiseksi säästynyt Vdl:ltä :)

Ja taitaa Espoossa olla vähemmän Ivecoitakin kuin Tuupakka, Hakunila ja Tattis yhteensä.. :D
 
Veolialla lienee nyt niin tiukka kalustotilanne, että kaikki liikkumaan kykenevät autot joudutaan pitämään ajossa vaikka rahastuslaitteet, ovet ym. eivät toimisikaan. Siltikään autot eivät aina riitä, eilenkin oli aamuruuhkassa useita ajamattomia kalustopulan takia.

Veoliahan voisi vuokrata HelB:n vanhoja kaasu-Säfflejä sekä Nobinan vanhoja autoja. Siis samalla tavalla, kuin Concordia vuokrasi aikanaan HelB:n entisiä kaasu-Säfflejä ja Veolian tanskandoggeja. ;) En tosin tiedä olisiko Veolia halukas ottamaan noin vanhoja ja huonokuntoisia busseja, edes vuokralle.

Kolmanneksi Veolialla tuntuisi olevan aivan riittävästi huolia Irisbusiensa kanssa, kuten ilmeisesti muillakin tällä autotyypillä liikennöivillä liikennöitsijöillä.

Mikäs Irisbusseissa niin kovasti on vialla? :eek:
 
Takaisin
Ylös