Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2013

Mikäs Irisbusseissa niin kovasti on vialla? :eek:

Yksi syy (en nyt tiedä onko tämä niiden ongelmien syynä) on mm. paineet. En tiiä onko painesäiliöt mitkä lie niin pienet vai mikä on, mutta usein on paineet vähissä, sen tunnistaa sellaisesta kimeästä summerista joka ohjaamosta kuuluu. Tämä myös aiheuttaa sen että ovien auetessa ne usein pamahtavat kiinni jolloin monet saa käsityksen että kuski olisi ne sulkenut naaman edestä... Tuo ainakin todella paha ongelma niissä, en sitten tiedä mitä muitakin niissä on...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Yksi syy (en nyt tiedä onko tämä niiden ongelmien syynä) on mm. paineet. En tiiä onko painesäiliöt mitkä lie niin pienet vai mikä on, mutta usein on paineet vähissä, sen tunnistaa sellaisesta kimeästä summerista joka ohjaamosta kuuluu. Tämä myös aiheuttaa sen että ovien auetessa ne usein pamahtavat kiinni jolloin monet saa käsityksen että kuski olisi ne sulkenut naaman edestä... Tuo ainakin todella paha ongelma niissä, en sitten tiedä mitä muitakin niissä on...

Voin sanoa, että tämä on yksi ongelma, tuttuni (jonka tiedät) ajaa Tuupakan varikolta, ja sanoo myös että tämä on yleisin vika EDC-ongelman lisäksi, olikohan tuo oikein, mutta kuitenkin, paineissa on jotain häikkää Ivecoissa, ainakin Veolialla sarjoissa 491-498 ja 550-575 sekä 1206, 1207.
 
Voin sanoa, että tämä on yksi ongelma, tuttuni (jonka tiedät) ajaa Tuupakan varikolta, ja sanoo myös että tämä on yleisin vika EDC-ongelman lisäksi, olikohan tuo oikein, mutta kuitenkin, paineissa on jotain häikkää Ivecoissa, ainakin Veolialla sarjoissa 491-498 ja 550-575 sekä 1206, 1207.

Ei koske pelkkää Veoliaa, Pohjolalla on samaa ja todennäköisesti myös Nobinan Hertsikan Ivecoissa... Erään entisen Pohjolan kuskin mukaan (nykyään Nobinalla) Ivecot ovat mukavia autoja kaupunkiautoja, ilman niitä paineongelmia...
 
Veolialla lienee nyt niin tiukka kalustotilanne, että kaikki liikkumaan kykenevät autot joudutaan pitämään ajossa vaikka rahastuslaitteet, ovet ym. eivät toimisikaan. Siltikään autot eivät aina riitä, eilenkin oli aamuruuhkassa useita ajamattomia kalustopulan takia.

Niitä kalustopulan takia ajamattomia lähtöjä oli Maanantain aamuruuhkassa yhteensä neljä, v53(1) 453(2 peräkkäistä lähtöä) 650(1) Tilanteeseen on saattanut vaikuttaa myös se, että osa viikonlopun varikolla seisseistä autoista on hyytynyt kahden kylmän pakkasyön jälkeen. Iltapäivällähän noita kalustopulan takia ajamattomia lähtöjä ei enää ollut, kuten ei tänä aamunakaan. Jokatapauksessa Veolian kalustotilanne ainakin Tuupakassa on liian tiukka, muutama uusi vara-auto ei varmaan tekisi pahaa. Vuoden lopussa ikä tulee myös vastaan yhdeksälle vanhimmalle autolle (136, 138, 152, 153, 155, 157, 158, 160 ja 161) Vähintään saman verran tarvitaan siis uusia/käytettyjä autoja paikkaamaan tulevaa vajetta. Eikös niitä westendin citeliksiä loju vielä jossain? Nehän eivät ole edes kovin vanhoja joten eikö niitä kannattaisi hankkia vara-autoiksi? Vai oliko noissakin niin paljon vikoja ettei kannata rasitteeksi hankkia?
 
Eikös niitä westendin citeliksiä loju vielä jossain? Nehän eivät ole edes kovin vanhoja joten eikö niitä kannattaisi hankkia vara-autoiksi? Vai oliko noissakin niin paljon vikoja ettei kannata rasitteeksi hankkia?

No nuohan olivat yksi syy miksi Westendillä ei mennyt hyvin, toimimattomuus.
 
No nuohan olivat yksi syy miksi Westendillä ei mennyt hyvin, toimimattomuus.

Vai johtuiko toimimattomuus siitä, että ei ollut varaa ylläpitoon? Tiedä missä kunnossa ovat jääneet seisomaan, osahan jäi pois ajosta jo keväällä -12 :shock:

Liekö Crossarissa ovien alkuperäinen hidastoimisuus selittynyt juuri sillä, että paineet riittää varmasti ovien toimintaan?
EDC/moottorin vikavalon palaminen taas kuuluu asiaan kaikissa nykyisissä EkoEkoVehkeissä ;)
 
Vai johtuiko toimimattomuus siitä, että ei ollut varaa ylläpitoon?
Niin, tai no onko kenelläkään vaihtaa samoja kalliita osia joka päivä? :D

EDC/moottorin vikavalon palaminen taas kuuluu asiaan kaikissa
No Ivecossahan se EDC-vikavalo yleisin tarkoittaa jotain joka saa Ivecon kulkemaan max. 50km/h ja kiihtymään todella hitaasti, eli tehot katoaa.
 
27. maaliskuuta.

PL 889 / e46
NF 655 / e87K
VT 523 / 154/T
NF 298 / e85
ÅL 17 / 530
ÅL 8 / 530 (Scania K380 Lahti Eagle) :shock:
 
Viimeksi muokattu:
27.3

Helb 133 / h40
Helb 612 / h45
Helb 617 / 363A
Helb 709 / h57
Helb 945 / 363A
Helb 946 / h56
Helb 1008 / h41
 
Takaisin
Ylös