Niin ja kaikilla vai on 40h/vko tai edes lähelle sitä? Ok, sovitaan sitten niin kun herra Duracell näin sanoo, eli ei ole mitenkään missään nimessä mahdollista. Ei edes silloinkaan ollut kun Nobina ajeli metron korvauslinjoja ihan samoilla määrin kuljettajia mitä normaalistikkin on ilman että vähensivät toisilta linjoilla liikennettä. Aika jännä juttu, tai sitten sulla on varmaan tähänkin jokin selitys? En kyllä usko että jokaikisellä kuljettajalla on 40h/vko eli 80h/2vko. Tietenkään ei lakisääteisiä työaikoja ylitetä, mutta en ihan usko että kaikilla on se 40h viikossa, tiedän jo muutaman tutun jolla ei ole..
Viimeisin muokkaaja zige94; 03.04.2013 kello 00:31.
Metron korvauslinjaa on ajettu pääsääntöisesti viikonloppuisin ja joka firmalla on vähemmän ajoa viikonloppuisin. Se viikko mitä ajettiin kesällä metron korvausta, toteutettiin loma aikaan jolloin todennäköisesti lomia on suunniteltu eritavalla ja näin saatu henkilöstö riittämään. Todennäköisesti varamiehille on löytynyt ko aikana töitä eikä ole tarvinnut käkkiä varkolla. Muistelen että metroa korvaavaa liikennettä ajoi useampi firma jolloin yhden firman henkilöstö riitti paremmin omiin reitteihin. Saikkuihin ei tuolloin liikoja taidettu varautua.
Tiedän erään joka ajaa HelBillä mutta ajoi loma-aikanaan silloin Nobinalla tuota metrokorvausta, tietenkin hyvällä rahallisella korvauksella.
Kun tuli puhetta että joitain lähtöjä voidaan ajaa esimies-voimin, mutta kun noita linjoja on 29 kappaletta, ja autoja 3-4 per. linja keskimäärin, niin esimiehiä pitäisi olla silloin jo aikamoinen määrä että edes osa saadaan ajettua..![]()
Viimeisin muokkaaja Karosa; 03.04.2013 kello 00:54.
Ei tuossa ole mitään järkeä, eka Tikkurilasta 15-20minuuttia Rautatientorille/Elielinaukiolle, odotusaika n. 10min max ja sitten Elielinaukio/Rautatientori-Lentokenttä 40-50min/+ mahdolliset ruuhkat, se tulee olemaan todella hidasta tolla tavalla.
Tilausajo-liikennettä välille Tikkurila-Lentokenttä ja Veolia maksaa viulut, tai sitten esimiehet töihin v61, samoin v51.
Ihanko oikeasti? En tiennytkään sitä... Meneppä kertomaan se kaikilla kaukojunien sekä lähiliikenteen matkustajille jotka ovat matkalla Lentokentälle... v61(V) palvelee juuri näitä matkustajia ja taitaa olla tärkein Tikkurilan liityntäyhteys. Niin ja esim. VR:n myymät liityntäliput ei kelpaa Finnair-busseissa, ainoastaan 61/615/620.
Liittoon kuulumattomia tai muihin liittoihin kuuluvia (oliko HelBillä vielä KTV:läisiä; mutta tähänhän esimiestenkin ajot perustuvat) periaatteessa kai voisi käyttää, mutta en tosiaan tiedä, miten järkevä muuvi se yritykseltä olisi. Työnseisauksissa niitä nyt ei ehdittäisi värvätäkään, ja pitkässä laillisessa lakossa liitto kyllä melko varmasti yrittäisi vastata laajentamalla lakkoa. Mutta vähän nyt ehkä liikun sameilla vesillä, en ole työtaistelujen periaatteisiin mitenkään perehtynyt.
Niin tärkeä v61 ei taida olla, että sitä hätätyönä pitäisi ajaa...
Mikäköhän järki siinä on, että jokainen peruttu lähtö pitää ilmoittaa erikseen? Nyt on nimittäin Poikkeusinfo jumissa, ja sähköpostiin on tullut poikkeustiedotteita jo lähemmäs 900, ja lisää tulee.
Työnseisaus vaikuttaa myös Espooseen, linjan 530 Veolian vuorot kun on peruttu.