Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/84

Viestiketju: Havaintoja PK-seudulta - helmikuu 2006

  1. #16

    Liittynyt
    21.01.2006
    Viestejä
    50

    oletus

    6.2 Helsinki

    h42: HelB #9806 ja #3 (Carrus City L)
    h46T: HelB #9822 (Carrus City U maakaasu)

  2. #17

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    863

    oletus

    Helsinki 6.2

    15A: CBF 176 (Ikarus E94)
    65A: HelB 9604 (Carrus City L teli Scania L113TLL) Kokopäivävuorossa
    66: HelB 9803 ja 9804 (Carrus City L teli)
    69: HelB 310 ja 311 (Lahti Scala)
    72: CBF 196 (Ikarus E94 teli)
    213: WL 54 (ex CBF Carrus City L)
    261: CBF 186 (Ikarus E94 teli)
    522: HelB 240 (Lahti Scala)

  3. #18

    Liittynyt
    21.01.2006
    Viestejä
    50

    oletus

    Tänään näytti olevan neljä MAN-teliä linjalla h42.

  4. #19
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus

    Ja #5017 ajeli linjalla h67X linjanumero piirreltynä aaneloselle aamuruuhkassa 07.02.06.

  5. #20
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut allien777
    Tänään näytti olevan neljä MAN-teliä linjalla h42.
    olisiko ollut numerot 606-609 jotka sille linjalle kuuluvatkin

  6. #21
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m
    Ja #5017 ajeli linjalla h67X linjanumero piirreltynä aaneloselle aamuruuhkassa 07.02.06.
    Mielestäni korkea Fifty sopisi ihan vakiautoksi linjalle 67X koska kyseessä on pitkä moottoritielinja, oikeastaan muille Helsingin sisäisille linjoille tuo malli ei sovi. Toisaalta Fiftyjä voisi käyttää hyvin esim. linjojen 121-122 ruuhkavuoroissa sekä Vantaalla linjalla 740 tai linjan 611 korkeissa vuoroissa. Olisihan noilla vielä vuosia jäljellä joten ne voisi hyvin varustaa Buscomeilla vaikka enimmäkseen ovatkin tilurissa, kuitenkin näyttävät olevan vara-autoina linjaliikenteessä varsinkin talven pakkasilla.

  7. #22
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus

    Kyllä, olisivat varmasti mukavampia (joskin eivät läheskään yhtä nostalgisia) esim. juuri noilla linjoilla 611 ja 740 nähtävien K202:n sijaan.

  8. #23

    Liittynyt
    21.01.2006
    Viestejä
    50

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Lainaus Alunperin kirjoittanut allien777
    Tänään näytti olevan neljä MAN-teliä linjalla h42.
    olisiko ollut numerot 606-609 jotka sille linjalle kuuluvatkin
    Ne neljä, varmistin asian nytten ilalla.

    h63: HelB #28 (Mercedes-Benz O405N2)

  9. #24

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    863

    oletus

    Helsinki 7.2

    65A: HelB 9936 (ex STA 156 Ikarus E94 teli)
    66A: HelB 604 (MAN Lion's City LL)
    69: HelB 310 (Lahti Scala)
    72: CBF 183 ja 194 (Ikarus E94 teli)

    Vantaa 7.2

    61: Cx 582 (Säffle System 2000) Kokopäivävuorossa
    611Z: HelB 102 (Carrus City L teli)
    730 ja 741: HelB 9811 (Carrus City L teli)

  10. #25
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    24.11.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    16

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Olisihan noilla [HelB Fifty] vielä vuosia jäljellä joten ne voisi hyvin varustaa Buscomeilla vaikka enimmäkseen ovatkin tilurissa, kuitenkin näyttävät olevan vara-autoina linjaliikenteessä varsinkin talven pakkasilla.
    Sorry offtopic, mutta miten toimitaan tuollaisissa tilanteissa, joissa normaalille linjalle joudutaan sijoittamaan bussi, jossa ei ole ollenkaan matkakortin lukulaitetta? Itse matkustin eilen v50:llä Ikaruksessa, jonka Buscomi oli rikki, ja näin ollen kaikki matkakorttia käyttäneet pääsivät matkustamaan ilmaiseksi. Ilmeisesti sama käytäntö muulloinkin, kun lukijalaitetta ei ole tai se ei ole käytössä?

  11. #26
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Anttihav
    Ilmeisesti sama käytäntö muulloinkin, kun lukijalaitetta ei ole tai se ei ole käytössä?
    No mitäpä siinä voisi muuta tehdä?

  12. #27
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus

    Helsinki 07.02.2006

    Pohjolan liikenteen #835 (Wiima K202) ajeli linjaa h50 Kurvissa Sörnäisiin päin hieman ennen klo 20.

  13. #28
    Tuomas avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    330

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Anttihav
    Itse matkustin eilen v50:llä Ikaruksessa, jonka Buscomi oli rikki, ja näin ollen kaikki matkakorttia käyttäneet pääsivät matkustamaan ilmaiseksi. Ilmeisesti sama käytäntö muulloinkin, kun lukijalaitetta ei ole tai se ei ole käytössä?
    • Jos matkustajien käyttöön tarkoitettu kortinlukija on rikki, käytetään varalaitteena kuljettajan lipunmyyntilaitetta.
    • Jos kuljettajan myyntilaite on rikki, ei myydä paperisia lippuja, mutta matkakortit voi tietenkin leimata normaalisti.
    • Jos molemmat laitteet ovat rikki, kaikki pääsevät matkustamaan maksutta.
    Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen palvelu- ja myyntiohje 2006 kertoo myös, että vikaantunut laite (tai koko auto) on vaihdettava tiettyjen aikojen puitteissa toimivaan.

    Muutaman kerran olen joutunut ensimmäisenä mainittuun tilanteeseen, ja todennut, että se on melkoisen hidasta. Ensinnäkin kuljettajan myyntilaite lukee ja kirjoittaa matkakortille hitaammin kuin kortinlukija, ja toisekseen asian selvittämiseen matkustajille kuluu aikaa. Linjalla 345 homma vielä toimi, kun matkustajia ei ollut auton täydeltä, mutta 18:lla jäi aika pahasti aikataulusta jälkeen.
    T: Tuomas Lehti
    Rattiriemua-blogini, Facebook-seinäni
    Kirjoitan tällä foorumilla yksityishenkilönä enkä minkään yhtiön, yhtymän, yhdistyksen tms. edustajana.

  14. #29
    jac
    jac ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    90

    oletus

    Helsinki 8.2.2006

    HelB 9301 (Carrus City L) / h71

  15. #30
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1263

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m
    Helsinki 07.02.2006

    Pohjolan liikenteen #835 (Wiima K202) ajeli linjaa h50 Kurvissa Sörnäisiin päin hieman ennen klo 20.
    Juu, siellähän se ajeli erittäin ulisevan vaihdelaatikkonsa säestämänä jonkun matalalattiaisen bussin tilalla kokopäivävuorossa.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja PK-seudulta - tammikuu 2006
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 132
    Viimeisin viesti: 31.01.2006, 23:02
  2. Havaintoja PK-seudulta - joulukuu 2005
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 30.12.2005, 20:41
  3. Havaintoja PK-seudulta - lokakuu-marraskuu 2005
    kirjoittanut BTElias foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 30.11.2005, 21:57
  4. Havaintoja PK-seudulta - elokuu-syyskuu 2005
    kirjoittanut Pera foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 171
    Viimeisin viesti: 29.09.2005, 21:55
  5. Havaintoja PK-seudulta - heinäkuu 2005
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 29.07.2005, 07:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •