Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/133

Viestiketju: Havaintoja PK-seudulta - tammikuu 2006

  1. #106
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus

    Pari Fifty-havaintoa lisää tältä aamulta:
    HelB 5018 / h63
    HelB 5019 / 206

  2. #107
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone
    Mie sain viestin, että olis eilisaamuna ollut 512A/HelB5002, Volvo B10M65/Wiima M-303 vm.1984. AUA-302.
    Niin minäkin kuulin että tuommoinen autovanhus olisi kyseisellä linjalla ollut, kyllä hieman vaikea kuvitella mutta toisaalta HelB hävisi kyseisen linjan joten kai se on sama mitä autoja vara-kalustona enää käyttää. Taisi olla vuoden -93 lahtikkojen myyminen ennenaikaista kun ei näytä kalustoa muutenkaan riittävän. Onkohan kalustotilanne vara-autojen suhteen yhtä huono HelBin muilla varikoilla vai koskeeko tämä vain Ruhaa.

  3. #108
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Onkohan kalustotilanne vara-autojen suhteen yhtä huono HelBin muilla varikoilla vai koskeeko tämä vain Ruhaa.
    HelB:llä on kuuleman mukaan juuri nyt poikkeuksellisen paljon autoja rikki yhtäaikaa, eli 50xx-sarjan näkyminen linjaliikenteessä johtunee siitä. Parempi tuokin minusta kuin se, että vuoro jää kokonaan ajamatta.

  4. #109
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus

    Ti 24.1. Espoo

    HELB #9542 (Volvo B10BLE Carrus City L) / 248:n kokopäiväsessä
    HELB #9856 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 248 (9311:sen tilalla)

  5. #110
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70
    HelB:llä on kuuleman mukaan juuri nyt poikkeuksellisen paljon autoja rikki yhtäaikaa, eli 50xx-sarjan näkyminen linjaliikenteessä johtunee siitä.
    Niinpä niin, viime kevätkauden samalla verukkeella ajelivat jo poistoon tuomitut 90-laatikot, sitä edellisenä syksynä HKL-BL:llä oli STA:lta vuokralla 9137 - 9141 ja 9412 - 9416, sitä edellisenä keväänä HKL-BL:n linjoilla ajeli muita STA:n autoja... Poikkeus tuntuu tässä tapauksessa olevan enemmänkin sääntö.

  6. #111
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus

    helsinki 24.1

    n. klo 17.00 ajeli kampin terminaalista pois STA 5019 kilvitettynä linjalle 120, oli ilmeisesti menossa ruhaan.

  7. #112

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus

    Helsinki 24.1

    75: HelB 9645 (ex STA 140 Carrus City) Kokopäivävuorossa
    122A: STA 5021(ex STA 324 Carrus Fifty) Iltaruuhkassa kunnon seutubussi

  8. #113
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera
    Helsinki 24.1

    75: HelB 9645 (ex STA 140 Carrus City) Kokopäivävuorossa
    122A: STA 5021(ex STA 324 Carrus Fifty) Iltaruuhkassa kunnon seutubussi
    Huomattavasti parempi sijoitus tuo 122A kuin aamuinen h66A

  9. #114
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus

    Tämä kysymys ei liity aiheseen (vaikka olenkin itse sen perustanut), niin millaisia sanktioita HELB saa YTV:ltä kun se ajattaa matalalattialinjoilla korkeaa (yli-ikäistä) kalustoa ilman rahastuslaitteita tai Buscomia?

  10. #115
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    73

    oletus

    Oletettavasti kuitenkin pienempää kuin jättäisi kokonaan ajamatta.

  11. #116
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus

    Niissä tarjouspyynnöissä mitä olen lukenut on ollut vain sanktiot ominaisuuksiltaan huonommalla bussilla ajamisesta (10% sakko) ja ajamatta jättämisestä (liikennöintikorvausta ei makseta ja lisäksi 100% sakko). Ei ole määritelty tarkemmin, onko esim. kokonaan vaatimusten vastainen kalusto (kuten Fiftyt ovat Helsingin sisäisillä linjoilla), yli-ikäinen kalusto tai liian pieni kalusto (maanantaiaamuna oli palvelulinjakalustoakin normaaliliikenteessä) ominaisuuksiltaan huonompaa vai tulkitaanko niillä ajaminen ajamatta jättämiseksi. Myös rahastuslaitteiden puute voitaisiin tulkita ajamatta jättämiseksi, koska sopimuksissa edellytetään että busseissa on rahastuslaitteet.

    Loppujen lopuksi sakkojen määrä jää siis HKL:n ja YTV:n tulkittavaksi (ja jos tulkinta ei miellytä HelBiä, niin asiasta voidaan mennä vaikka oikeuteen). Siinä saattaa vaikka käydä niin, että tilaajat eivät jaksa pähkäillä koko asiaa vaan antavat vaan koko jutun olla ilman sakkoja.

  12. #117
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    24.11.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    16

    oletus

    Joku HelBin uusista scaloista oli tänään eksynyt 453:lle. Numeroa en kuitenkaan ehtinyt havaitsemaan.

  13. #118
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT
    Ti 24.1. Espoo

    HELB #9856 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 248 (9311:sen tilalla)
    Ke 25.1.

    Tänään näissä osapäivävuoroissa oli aamulla #9805 (Volvo B10BLE 6x2 Carrus City L) ja iltapäivällä #9604 (Scania L113TLL 6x2 Carrus City L).

  14. #119

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus

    Helsinki 25.1

    68: HelB 9216 (ex STA 120 Wiima K202) Jaffa laatikko kokopäivävuorossa
    71: HelB 8 (Ikarus E94 teli) Kokopäivävuorossa
    75: HelB 9645 (ex STA 140 Carrus City) Ollu jo kolme päivää kokopäivävuorossa 8)

  15. #120
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT
    ... ja iltapäivällä #9604 (Scania L113CLL 6x2 Carrus City L).
    Korjataan kuitenkin L113TLL 6x2.
    CLL on kaksiakselinen ja TLL kolmiakselinen (tukiakselilla varustettu, puhekielessä "teli").
    Kolmiakselinen voisi teoriassa olla CLB (yhtä hyvin CLA) tai CLL, mikäli alusta olisi lähtenyt Scanialta 2-akselisena ja tukiakseli olisikin asennettu ulkopuolisen yrityksen toimesta. Joitakin K113CLB -alustoja on ihan oikeasti "telitetty" VTA-tekniikan toimesta 6x2 -autoiksi. Ne tunnistaa mm. siitä, että varsinaisen taka-akselin ja tukiakselin välinen etäisyys on tavanomaiseen TLB-autoon verrattuna suurempi. Erään suuren konsernin sellaiset autot ajoneuvorekisteriä ylläpitävä viranomaisemme oli kaiken kukkuraksi vahingossa merkinnyt K133 -alkuisella tunnuksella .

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja PK-seudulta - helmikuu 2006
    kirjoittanut vko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 83
    Viimeisin viesti: 28.02.2006, 23:41
  2. Havaintoja PK-seudulta - joulukuu 2005
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 57
    Viimeisin viesti: 30.12.2005, 20:41
  3. Havaintoja PK-seudulta - lokakuu-marraskuu 2005
    kirjoittanut BTElias foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 30.11.2005, 21:57
  4. Havaintoja PK-seudulta - elokuu-syyskuu 2005
    kirjoittanut Pera foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 171
    Viimeisin viesti: 29.09.2005, 21:55
  5. Havaintoja PK-seudulta - heinäkuu 2005
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 29.07.2005, 07:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •