Rekolantie jäisi ajamatta, ja v72 on ainut sitä pitkin Tikkurilaan ja Koivukylään menevä linja. Laurintiellä olisi siis 3 linjaa (v71, v72, v73) Tikkurilaan ja Korsoon, kun taas Rekolantiellä vain linja v54, mikä ei kyllä mene Koivukylän keskustan kautta saatikka Tikkurilaan.
Ennemmin vaikka v73 kiertämään Koivukylän Puistotien, ja Peijaksentien kautta.
Oma ehdotukseni on tuoda linja v76 takaisin seuraavanlaisena: http://goo.gl/maps/4xvpm
Haluaisin vielä nostaa esiin tuon ehdotuksen linjan 973 edestakaisesta liikenteestä Etelä-Päiväkummun ja Koivukylän aseman välillä: nostaisiko se kustannuksia? Tarvittaisiko lisää kuskeja?
Teoriassahan se ehtisi kierroksen heittämään ennen lähtöä kokopitkälle seutumatkalle. Vuorovälikin tällä pätkällä pysyisi lähes tasaisena 30 minuuttina, jos lähtöaika olisi vaikka minuutilla 45. Kuskien työvuorolistat tosin saattaisivat joutua remppaan, koska Päiväkummun päässä olisi vähemmän taukoa.
Jos pakettiin lisättäisiin linjalle 1 auto, voitaisiin perustaa 30 minuutin vuorovälein kulkeva apulinja 973B reittinään (Peijas) - Koivukylän as. - Päiväkumpu.
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."
Miksihän tuon 510:n linjanumero pitää sitten mennä ja muuttaa? Tuo Kaivoksela-Leppävaara-linja ilmeisesti korvaa ainakin osan e23V:n vuoroista kun kerta Painiityn kautta laitettu kulkemaan. Tämä Linnaisten kutsutaksi on taas näitä, että olisi halvempi maksaa niille asiakkaiden ihan kunnon taksi kun ylläpitää tuota systeemiä, onhan se toki huomattavasti halvempi kun ajattaa tunnin välein tyhjää bussia linnaisissa, mutta eikö olisi ollut parempi vain lakkauttaa koko linja ja heittää vaikka 530:lle jotkut K-vuorot poikkeamaan Linnaisissa. Matka-aika kun ei pahemmin pitenisi ja sillä linjalla kun muutenkin kulkee kuitenkin ihmisiä. Samoin tämä ajatus 500-sarja = poikittaislinjoja nyt niin sanotusti hieman ontuu kun isketään v88:n linjanumeroksi 588 joka ei ole todellakaan minkään sortin poikittaislinja. Kaiken kaikkiaan ensivilkaisuna sekava linjanumeromuutoksineen, mutta ehkä tuo tuosta selkiintyy![]()
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Minusta kyllä on ihmisten kiusaamista katkaista linja 561 (nykyinen 519) Aviapoliksen asemalle, että lentomatkustajat ja lentokentän työntekijät saadaan kehäradan junaan yhdeksi asemanväliksi. Samaa voisi pienemmässä mittakaavassa sanoa myös linjoista 562 ja 415.
Aika lailla tyhjilläänhän nuo linjat nykyäänkin kulkevat tulevan Aviapoliksen aseman ja lentoaseman välillä. Sitä paitsi esimerkiksi Mellunmäestä tai Itäkeskuksesta tullessa pääsee huomattavasti nopeammin lentokentälle vaihtamalla junaan Malmilla tai Tikkurilassa. Tarvetta vaihtaa Aviapoliksessa ei siten todellisuudessa kovin suuressa mittakaavassa ole. Max:n mainitsemien linjojen jatkaminen terminaaleille asti maksaisi karkeasti yhden kokopäivävuoron per linja eli noin miljoonan vuodessa.
Seutulinja 532 olisi viimeistään kehäradan liikenteen alkamisen myötä syytä tuoda takaisin, sillä kyseisellä linjalla pääsi Kalajärvi-Niipperi-alueelta hyvin jouhevasti Martsariin ja takaisin. Liian vähäisten matkustajamäärien vuoksihan tuo lie lakkautettiin, mutta luulisi kehäradan myötä tämänkin asian muuttuvan..
Huomasin juuri että kun 37 ajaa Myyrmäkeen ja 37B Malminkartanoon niin tämä 37B ei aja Malminkartanon aseman kautta. Elikkä "Malminkartanossa laskee palvelun taso"