Enpä ole koskaan nähnyt kyydissä ketäänIlmeisesti niissä kuitenkin on matkustajia, kun automäärää lisätään vähitellen?
Parhain tilanne jonka olen nähnyt, kun kolme tyhjää kutsuplussaa odotteli ruoholahdessa liikennevaloissa suuntana Lauttasaari. Tuon ideahan oli se, että yksi auto keräilee samalta suunnalta matkustajat kyytiin
Yksin matkatessa se on halvempi, kuin taksi, mutta jos liikkuu ryhmässä, taksi tulee nopeasti halvemmaksi, kun hinnan voi jakaa. Taksissa jokaisen ei tarvitse erikseen maksaa lähtö- ja kilometri maksua![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Ehkä siinä lähistöllä asuu Kutsuplus-kuljettajia. Meneehän moni kuorkkikuskikin työautolla kotiin.
---------- Viestit yhdistetty klo 12:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:06 ----------
Sitä 339-DF kaiketi sarkastisesti tarkoittikin. Palvelulinja kalskahtaa korvaan sellaiselta, ettei sillä halua kaikki vanhuksetkaan kulkea, vaikka eihän se mikään invataksi ole.
Palaan vielä hiukan tähän alkuperäiseen aiheeseen. Tuo Salmisaaren toimistokeskittymä aiheuttaa jo nyt Lauttasaaren busseille huomattavia palvelutaso-ongelmia. Kuljen itse pysäkiltä 1009 Ruoholahdenkatu Lauttasaaren suuntaan joka arkiaamu ja bussit tulevat siihen täysinä ja ruuhkautuneina purskeina - ja tyhjentyvät lähes kokonaan pysäkillä 1015 Salmisaari. Vaikka niihin kyytiin mahtuisikin, niin välillä 1013 Länsiväylä - 1015 Salmisaari vuorovälin varianssi on aivan liian iso palvellakseen järkevästi matkaa, jonka kävelee alle 5 minuutissa.
Länsimetron avattua ainoat Lauttasaaren linjat voisivat olla raitiolinja 1(kaikki vuorot Käpylä-Kauppatori-Eira-Hietalahdenranta-Salmisaari-21V reitti-Vattuniemi), bussilinja 20 jatkettuna Erottajalta Asema-aukiolle ja Tapiolan-Lauttasaaren-Salmisaaren-Ruoholahden yhdistetty pienkalustolinja (joka toimisi samalla linjan 501 perillisenä).
Ja olen välillä nähnyt Kutsuplussassa 2-3 matkustajaa. Järjestelmää pitäisikin laajentaa nimenomaan laitamien huonosti palvelluille alueille.
Voisiko joku vihdoin selittää mihin linjan h24 eteläpäätä tarvitaan?Pisimmillään kävelymatka lähimmälle joukkoliikennepysäkille pitenisi 300 metriin. Hui kauhea. (Mummoja lepyttelemään voidaan lisätä yksi vaunu kolmoselle.) Samaan aikaan osoitteeseen Itäinen Puistotie 17 noin kilometrin idempänä on lähimmältä pysäkiltä 700 metriä.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Täsmälleen. Tästä kertoo karua kieltään myös linja 17. Esimerkiksi Myllypuron terveysasemalle on suora yhteys vain osalta palvelualuettaan.
Postitalo? Kampin terminaali?
Säästyneillä rahoilla voisi sitten esimerkiksi
a) ajaa ruuhka-aikaan raitiovaunua Pasila – Koskelan halli
b) ajaa ykköstä Kolmikulmaan tai
c) ajaa viikonloppuisin läpi yön reittiä Paavalin kirkko – Sturenkatu – 3B:n reitti – Perämiehenkadun kääntöpaikka.
Viimeisin muokkaaja Minä vain; 15.05.2013 kello 13:53.