Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/32

Viestiketju: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

  1. #16
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Enpä ole koskaan nähnyt kyydissä ketään Ilmeisesti niissä kuitenkin on matkustajia, kun automäärää lisätään vähitellen?
    Parhain tilanne jonka olen nähnyt, kun kolme tyhjää kutsuplussaa odotteli ruoholahdessa liikennevaloissa suuntana Lauttasaari. Tuon ideahan oli se, että yksi auto keräilee samalta suunnalta matkustajat kyytiin
    Yksin matkatessa se on halvempi, kuin taksi, mutta jos liikkuu ryhmässä, taksi tulee nopeasti halvemmaksi, kun hinnan voi jakaa. Taksissa jokaisen ei tarvitse erikseen maksaa lähtö- ja kilometri maksua
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  2. #17
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Onkos kukaan muuten nähnyt Kutsuplus-teipatuissa pakettiautoissa väkeä? Sen kerran kun sellainen tulee ajossa vastaan, se on tyhjä. Yleensä ne seisoksivat pitkin vähäparkkipaikkaisen kaupunkimme katuja parkkiruutuja varaamassa.
    Vaikka usein niitä näen liikenteessä, niin harvemmin siellä matkustajia näyttää olevan.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen b10m55 avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    115

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jouko on vammaisille ja vanhuksille.
    Väärin. Kyllä se Joukokin on ihan kaikille, jos vain reitti ja aikataulu sopivat. Ja monille sopivat, sen on Jouko-linjojen menestys osoittanut. Ensi vuonna matkustajamäärät lisääntyvät entisestään, kun kaikki reitit kulkevat pienkalustolinja-nimen alla.

  4. #19
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Onkos kukaan muuten nähnyt Kutsuplus-teipatuissa pakettiautoissa väkeä? Sen kerran kun sellainen tulee ajossa vastaan, se on tyhjä. Yleensä ne seisoksivat pitkin vähäparkkipaikkaisen kaupunkimme katuja parkkiruutuja varaamassa.
    Linjalla olevassa matkustajia? No en ole nähnyt. Tilkankadulla on parkissa alkuillasta aamuun 2 Kutsuplus-dösää ihan kadunvarsipaikoilla, eikö näillä tosiaan ole mitään varikkoa vai miksi ne kadunvarsilla lojuvat?

  5. #20

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Linjalla olevassa matkustajia? No en ole nähnyt. Tilkankadulla on parkissa alkuillasta aamuun 2 Kutsuplus-dösää ihan kadunvarsipaikoilla, eikö näillä tosiaan ole mitään varikkoa vai miksi ne kadunvarsilla lojuvat?
    Onhan niillä liikennöitsijän varikot, mutta eivät kaikki kymmenen vai montako niitä on, niin voi varikolla päivystää ja odotella kutsua, vaan ovat ilmeisesti liikennöintialueelleen tasaisesti ripoteltu, ns. seisontapaikat jossei asiakkaita ole.

  6. #21

    Liittynyt
    12.10.2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    148

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Linjalla olevassa matkustajia? No en ole nähnyt. Tilkankadulla on parkissa alkuillasta aamuun 2 Kutsuplus-dösää ihan kadunvarsipaikoilla, eikö näillä tosiaan ole mitään varikkoa vai miksi ne kadunvarsilla lojuvat?
    Ehkä siinä lähistöllä asuu Kutsuplus-kuljettajia. Meneehän moni kuorkkikuskikin työautolla kotiin.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 12:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:06 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut b10m55 Näytä viesti
    Väärin. Kyllä se Joukokin on ihan kaikille, jos vain reitti ja aikataulu sopivat.
    Sitä 339-DF kaiketi sarkastisesti tarkoittikin. Palvelulinja kalskahtaa korvaan sellaiselta, ettei sillä halua kaikki vanhuksetkaan kulkea, vaikka eihän se mikään invataksi ole.

  7. #22
    Tunnistettu jäsen marX avatar
    Liittynyt
    19.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joht. Nyman Näytä viesti
    Tämäkään argumentti ei mieltä lämmitä, sillä yhä edelleenkin on se pointti hukassa, miksi ja mihin linjaa h15 tarvitaan, sillä saman asiakaspalvelun voisivat tarjota yllä mainitsemani Porkkalankadun Lauttasaareen menevät dösät. Vastaavia käppäilymatkoja toimistoille on joka puolella maata ja pääkaupunkiseutua, myös Lämmittäjänkadun lukuisiin toimistoihin. Kääntäen niin, että miksei vastaaviin muutaman sata metriä valtaväylästä sivussa oleviin työpaikkakeskittymiin ole muualla pk-seudulla tai Suomessa pienkalustolinjatarjontaa?
    Palaan vielä hiukan tähän alkuperäiseen aiheeseen. Tuo Salmisaaren toimistokeskittymä aiheuttaa jo nyt Lauttasaaren busseille huomattavia palvelutaso-ongelmia. Kuljen itse pysäkiltä 1009 Ruoholahdenkatu Lauttasaaren suuntaan joka arkiaamu ja bussit tulevat siihen täysinä ja ruuhkautuneina purskeina - ja tyhjentyvät lähes kokonaan pysäkillä 1015 Salmisaari. Vaikka niihin kyytiin mahtuisikin, niin välillä 1013 Länsiväylä - 1015 Salmisaari vuorovälin varianssi on aivan liian iso palvellakseen järkevästi matkaa, jonka kävelee alle 5 minuutissa.

  8. #23
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Länsimetron avattua ainoat Lauttasaaren linjat voisivat olla raitiolinja 1(kaikki vuorot Käpylä-Kauppatori-Eira-Hietalahdenranta-Salmisaari-21V reitti-Vattuniemi), bussilinja 20 jatkettuna Erottajalta Asema-aukiolle ja Tapiolan-Lauttasaaren-Salmisaaren-Ruoholahden yhdistetty pienkalustolinja (joka toimisi samalla linjan 501 perillisenä).


    Ja olen välillä nähnyt Kutsuplussassa 2-3 matkustajaa. Järjestelmää pitäisikin laajentaa nimenomaan laitamien huonosti palvelluille alueille.

  9. #24

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Voisiko joku vihdoin selittää mihin linjan h24 eteläpäätä tarvitaan? Pisimmillään kävelymatka lähimmälle joukkoliikennepysäkille pitenisi 300 metriin. Hui kauhea. (Mummoja lepyttelemään voidaan lisätä yksi vaunu kolmoselle.) Samaan aikaan osoitteeseen Itäinen Puistotie 17 noin kilometrin idempänä on lähimmältä pysäkiltä 700 metriä.

  10. #25
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Voisiko joku vihdoin selittää mihin linjan h24 eteläpäätä tarvitaan? Pisimmillään kävelymatka lähimmälle joukkoliikennepysäkille pitenisi 300 metriin. Hui kauhea. (Mummoja lepyttelemään voidaan lisätä yksi vaunu kolmoselle.) Samaan aikaan osoitteeseen Itäinen Puistotie 17 noin kilometrin idempänä on lähimmältä pysäkiltä 700 metriä.
    Mihin kohtaan laittaisit 24:n päättärin sitten?

  11. #26
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Voisiko joku vihdoin selittää mihin linjan h24 eteläpäätä tarvitaan? .
    Samaan tarkoitukseen, kun linjaa h17
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  12. #27
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Voisiko joku vihdoin selittää mihin linjan h24 eteläpäätä tarvitaan? Pisimmillään kävelymatka lähimmälle joukkoliikennepysäkille pitenisi 300 metriin. Hui kauhea. (Mummoja lepyttelemään voidaan lisätä yksi vaunu kolmoselle.) Samaan aikaan osoitteeseen Itäinen Puistotie 17 noin kilometrin idempänä on lähimmältä pysäkiltä 700 metriä.
    HSL:n joukkoliikenteen suunnitteluohjeen mukaan sitä ei tarvita mihinkään. Kuitenkin sellaisilla kantakaupungin asuinalueilla, joilla tulotaso on tavallista korkeampi ja asukkaat keskimärääistä vaikutusvaltaisempia, tarjotaan ylimääräistäkin palvelua.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #28
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    HSL:n joukkoliikenteen suunnitteluohjeen mukaan sitä ei tarvita mihinkään. Kuitenkin sellaisilla kantakaupungin asuinalueilla, joilla tulotaso on tavallista korkeampi ja asukkaat keskimärääistä vaikutusvaltaisempia, tarjotaan ylimääräistäkin palvelua.
    Tämähän on täysin nurinkurista. Ennemmin lisättäisiin jonkin köyhemmän pussinperälähiön liikennettä.
    "Juna toisi huumeet."

  14. #29

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    HSL:n joukkoliikenteen suunnitteluohjeen mukaan sitä ei tarvita mihinkään. Kuitenkin sellaisilla kantakaupungin asuinalueilla, joilla tulotaso on tavallista korkeampi ja asukkaat keskimärääistä vaikutusvaltaisempia, tarjotaan ylimääräistäkin palvelua.
    Täsmälleen. Tästä kertoo karua kieltään myös linja 17. Esimerkiksi Myllypuron terveysasemalle on suora yhteys vain osalta palvelualuettaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Mihin kohtaan laittaisit 24:n päättärin sitten?
    Postitalo? Kampin terminaali?

    Säästyneillä rahoilla voisi sitten esimerkiksi
    a) ajaa ruuhka-aikaan raitiovaunua Pasila – Koskelan halli
    b) ajaa ykköstä Kolmikulmaan tai
    c) ajaa viikonloppuisin läpi yön reittiä Paavalin kirkko – Sturenkatu – 3B:n reitti – Perämiehenkadun kääntöpaikka.
    Viimeisin muokkaaja Minä vain; 15.05.2013 kello 14:53.

  15. #30

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Helsingin sisäinen linja h15 - mitä järkeä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Mihin kohtaan laittaisit 24:n päättärin sitten?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Postitalo? Kampin terminaali?
    Postitalolta ympäristö ja samoin Kampin terminaali jo nyt niin ruuhkaisia ettei missään nimessä. Postitalon seutu liikenteellisesti ja Kamppi pysäkkijärjestelyjen ja liikenneympyröiden takia sopimattomia lisäliikenteelle.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Mitä, jos Helsingin metro olisikin pikaraitiotie?
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Metrot
    Vastauksia: 538
    Viimeisin viesti: 10.02.2015, 00:04
  2. Mitä odotat Helsingin metrolta seuraavaksi?
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 26.06.2014, 01:23
  3. HSL: Helsingin sisäinen linja 79 ajaa poikkeusreittiä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 06.09.2011, 11:10
  4. HKL: Helsingin sisäinen liikenne jouluna ja vuodenvaihteessa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 27.12.2008, 22:41
  5. Vammalan sisäinen liikenne
    kirjoittanut killerpop foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 23.05.2008, 13:48

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •