Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/86

Viestiketju: Kutsuplus

  1. #31
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Kutsuplus

    Itse olen nyt muutaman kerran käyttänyt kutsuplussaa ja ollut tyytyväinen palveluun. Mukavuustaso on jotain aivan muuta kuin " tavallisessa" joukkoliikenteessä. Liikennöintialue voisi olla isompi kylläkin ja esimerkiksi Lentoasema kuulostaa korvaan rahasampolta. Tilausautomaatit saapuvien auloihin ja homman luulisi toimivan. Mitä eroa näillä palveluluokilla muuten on? " Säästö" on kuitenkin huomattavasti edullisempi kuin "Normaali".
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  2. #32
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Kutsuplus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Mitä eroa näillä palveluluokilla muuten on? " Säästö" on kuitenkin huomattavasti edullisempi kuin "Normaali".
    Säästöllä matka kestää pidempään, sillä se poimii muuta väkeä kyytiin matkan varrelta. Kuitenkin olen huomannut, että esim. iltaisin kun on hiljaista, kaikki kolme vaihtoehtoa ovat yhtä nopeita.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 24.04.2014 kello 09:04. Syy: korjattu lainaus

  3. #33
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Kutsuplus

    Metro: Kutsuplus palkittiin Suomen parhaana asiakastekona

    http://www.metro.fi/uutiset/a1387807441299

  4. #34
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kutsuplus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Metro: Kutsuplus palkittiin Suomen parhaana asiakastekona

    http://www.metro.fi/uutiset/a1387807441299
    Onhan se varmaan paras asiakasteko kun tarjotaan edullista taksipalvelua muiden joukkoliikennematkustajien kustannuksella. HSL kertoo että Syyskuussa matkoja tehtiin JO 7200. Tämä kun jaetaan liikennöintipäiville (ma-pe) niin saadaan 327 matkustajaa/päivä. Autoja on 15 kpl, joten yksi auto kuljettaa päivän aikana n. 22 asiakasta. Liikennöintiaika on klo 6-23 joten tunnin aikana kuljetetaan n. 1,2 asiakasta. Onpa todella huimaa kehitystä!

  5. #35
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Kutsuplus

    HS: Kutsuplus-matkapalvelun suosio räjähti Helsingissä

    http://www.hs.fi/kaupunki/a1416895106026

  6. #36
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Kutsuplus

    Kutsuplus lentokentälle niin homma räjähtää, väitän että sitten ainakin tulisi kannattava bisnes.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  7. #37
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    744

    oletus Vs: Kutsuplus

    olen jatkanut Kutsuplussan käyttämistä ja olen edelleen erittäin tyytyväinen. Hinta on halpa ja subventio herättää keskustelua. Kyseessä on Suomessa kehitetty joukkoliikennemuoto, joka on jotain taksin ja bussin välimaastosta. Perusajatus on nerokas ja toivoisin että kokeilukauteen liittyvä subventio ei voisi huomiota pois itse pääasiasta.

  8. #38
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Kutsuplus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    olen jatkanut Kutsuplussan käyttämistä ja olen edelleen erittäin tyytyväinen. Hinta on halpa ja subventio herättää keskustelua. Kyseessä on Suomessa kehitetty joukkoliikennemuoto, joka on jotain taksin ja bussin välimaastosta. Perusajatus on nerokas ja toivoisin että kokeilukauteen liittyvä subventio ei voisi huomiota pois itse pääasiasta.
    Ai kun sellainen investointi olisikin olemassa, joka tuottaisi nettoa heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Kutsuplus on innovatiivinen kokeilu ratkaista poikittaisliikenne ja muutenkin sellaiset reitit, joissa aikataulupohjaiset yhteydet ovat kelvottomat. Ja niitä on paljon. Tottakai sellainen aluksi maksaa.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 22.12.2014 kello 01:26. Syy: kielenkäyttö

  9. #39

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3669

    oletus Vs: Kutsuplus

    Nykyinen kutsuplus ei ole kovin innovatiivinen järjestelmä ja lisäksi sen järjestelykulut ovat tolkuttomat.

    Toki innovatiivinen systeemikin on järjestettävissä, muuta se vaatii uutta ajattelua, jota voitaisiin kutsua vaikka nimellä Uber kutsuplus. Siinä jokainen autonhaltija voisi rekisteröityä bussi- tai autokuskiksi ja järjestelmää organisoiva taho yhdistäisi palvelun tuottajat ja asiakkaat sekä hoitaisi maksujärjestelmän. Ideana olisi, että saada nykyisin pääosin tyhjinä kulkeviin autoihin matkustajia.

  10. #40
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Kutsuplus

    Netissä on jo kaiken maailman kimppakyyti-sivustoja, joten Petterin ehdotus ei sinäänsä olisi innovatiivinen. Enkä tiedä oikein, mitä verottaja tykkäisi jos "raksamies Make" ottaisi aamulla Eläintarhan Nesteeltä kyytiin "Sihteeri Irman" ja veisi samalla kun menee itse Espooseen niin Irman töihin maksua vastaan..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  11. #41

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3669

    oletus Vs: Kutsuplus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Netissä on jo kaiken maailman kimppakyyti-sivustoja, joten Petterin ehdotus ei sinäänsä olisi innovatiivinen. Enkä tiedä oikein, mitä verottaja tykkäisi jos "raksamies Make" ottaisi aamulla Eläintarhan Nesteeltä kyytiin "Sihteeri Irman" ja veisi samalla kun menee itse Espooseen niin Irman töihin maksua vastaan..
    Minusta uudet kyytipalvelut, kuten esimerkiksi Uber, Lynx ja Sidecar ovat muualla, siellä missä se byrokratia ei ole ottanut tehtäväkseen tuhota uutta yritystoimintaa, luomassa uudenlaista liikennejärjestelmän, joka perustuu siihen kuka vaan voi ryhtyä kuljetusyrittäjäksi hyvin pienellä kynnyksellä. Tuossa businessmallissa kyydinvälittäjä vastaa maksuliikenteestä sekä palvelun laadusta (Esimerkiksi niin ettö sekä kuljettajia että matkustajia arvostellaan ja niin että huonot kuskit poistetaan järjestelmän piiristä.).

    Uusi liikennemuoto toki muuttaa toimintaympäristöä, kuten vaikka San Fransiscossa. Taksirälssi siirtyy pitkälti menneisyyten, samalla syntyy uutta yritystoimintaa ja käyttäjät saavat paremman liikennejärjestelmän. http://www.tuulilasi.fi/uutiset/norm...ssa-syyna-uber

    Suomessakin olisi syytä ottaa kaikki irti tekniikan uusista mahdollisuuksista. HSL:n Kutsuplus palvelulla olisi kehitettynä mahdollisuus luoda liikkujien käyttöön uusi tehokkaampi tapa liikkua. Se toki vaatii monenlaisten byrokraattisten esteiden ylittämistä, mutta kyse on kuitenkin enemmän asenteista ja uskalluksesta, toki erilaisia lainsäädännön muutoksia tarvitaan myös.

  12. #42
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Kutsuplus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Suomessakin olisi syytä ottaa kaikki irti tekniikan uusista mahdollisuuksista. HSL:n Kutsuplus palvelulla olisi kehitettynä mahdollisuus luoda liikkujien käyttöön uusi tehokkaampi tapa liikkua. Se toki vaatii monenlaisten byrokraattisten esteiden ylittämistä, mutta kyse on kuitenkin enemmän asenteista ja uskalluksesta, toki erilaisia lainsäädännön muutoksia tarvitaan myös.
    Lisäksi se ehdottomasti tarvitsisi käyttökynnystä alentavan maksujärjestelyn matkakukkaron ja tekstiviestihirviön rinnalle.

  13. #43
    Tunnistettu jäsen marX avatar
    Liittynyt
    19.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Kutsuplus

    Mun mielestä kyllä Kutsuplus on se kaikkein innovatiivisin järjestelmä kaikista. Toimintaperiaate ja erityisesti algoritmit, miten kyytejä järjestellään on akateemisesti todella mielenkiintoisia.

    Harmi vaan, että tuossa on käynnistelyssä muna-kana -ongelma tavallistakin kovemmin mukana. Järjestelmän tehokkuus vaatisi runsaasti sekä kapasiteettia että kysyntää, mutta epätasapaino kumman tahansa puolelta romahduttaa kokonaistoimivuuden. Tällä hetkellä on ilmeisesti aivan 50-60 mahdollisuudet, että pääseekö perille suoraan kuin taksilla vai tuleeko suhteettoman pitkä koukkaus toisen kyydin takia...

  14. #44
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

  15. #45

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Vs: Kutsuplus

    Eikös tässä kannattaisi ennemmin nostaa hintoja ruuhka-aikaan, jos kerran nytkin HSL tukee joka matkaa keskimääri 40 eurolla..

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kutsuplus kalliin joukkoliikenteen korvaajaksi?
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 28.09.2017, 13:58
  2. HSL: Kutsuplus-busseilla ilmaiset matkat perjantaina 31.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 27.05.2013, 18:05
  3. HSL: Kutsuplus sopii yrityksille
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 16.05.2013, 15:50
  4. HSL: Kymmenen Kutsuplus-bussia yleisessä käytössä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2013, 10:20
  5. HSL: HSL valitsi uuden Kutsuplus-palvelun liikennöitsijät
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 12.06.2012, 13:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •