Kuljettajien poikkeamat linjan reitiltä

Vs: Kuskien poikkeamat linjan reitiltä

Minua toi risteys ja eteenkin sen vielä ahtaammaksi tekevä työmaa ärsyttivät siinä määrin, että otin ihan kuvan muistoksi

Tässä kun on kuljettajien ammattitaidosta yms. puhuttu, niin mitenkäs sitten se, että kuljettaja ottaa kameralla kuvia kesken ajon? Siinä saattaa tulla vaikka mitä vaaratilanteita, kun kuljettaja näprää kameransa kanssa.

Eikä se edes kuulu mitenkään työnkuvaan. Ei kaupanmyyjäkään kassalla istuessaan ota kuvia, vaan keskittyy työhönsä.
 
Vs: Kuskien poikkeamat linjan reitiltä

Tässä kun on kuljettajien ammattitaidosta yms. puhuttu, niin mitenkäs sitten se, että kuljettaja ottaa kameralla kuvia kesken ajon? Siinä saattaa tulla vaikka mitä vaaratilanteita, kun kuljettaja näprää kameransa kanssa.

Eikä se edes kuulu mitenkään työnkuvaan. Ei kaupanmyyjäkään kassalla istuessaan ota kuvia, vaan keskittyy työhönsä.

Minusta tuo näyttää siltä että bussi seisoo paikallaan ruuhkassa.... Ja kyllä se kaupan kassakin ilmoittaa esimiehelleen epäkohdista jotka häiritsevät tai vaikeuttavat työntekoa.
 
Vs: Kuskien poikkeamat linjan reitiltä

Tässä kun on kuljettajien ammattitaidosta yms. puhuttu, niin mitenkäs sitten se, että kuljettaja ottaa kameralla kuvia kesken ajon? Siinä saattaa tulla vaikka mitä vaaratilanteita, kun kuljettaja näprää kameransa kanssa.

Eikä se edes kuulu mitenkään työnkuvaan. Ei kaupanmyyjäkään kassalla istuessaan ota kuvia, vaan keskittyy työhönsä.
Heh! Hyvä kun huolehdit asiasta, mutta toivottavasti todellakin huomaat, että noissa kuvissa nimenomaan seistään ruuhkissa (tai ollaan pysäkillä tms.), eikä yhtäkään kuvaa ole otettu varsinaisesti ajon aikana. Omasta mielestäni on tärkeää tuoda julki joukkoliikenteen ongelmakohtia ja sitä kautta mahdollisesti vaikuttaa asioihin. Kännykkäkamerallani kuvan ottaminen onnistuu lisäksi napin painalluksella.
 
Lauantai 17.4.:
HelB 605 (Yosa) / h42 lähtö 20.54 Erottajalta, kuski unohti kääntyä oikeasta liittymästä kohti Kannelmäkeä joten käytiin kääntymässä h47:n reitin pohjoispäässä Vantaan puolella ympäri :D
 
Lauantai 17.4.:
HelB 605 (Yosa) / h42 lähtö 20.54 Erottajalta, kuski unohti kääntyä oikeasta liittymästä kohti Kannelmäkeä joten käytiin kääntymässä h47:n reitin pohjoispäässä Vantaan puolella ympäri :D

Viime talvena todistin samantyyppistä tapahtumaa linjalla h43, kun kuljettaja ajoi epähuomiossa rampin ohi. Tässä tapauksessa ratkaisu oli peruuttaa moottoritien laidassa muutama sata metriä hätävilkut päällä. Onneksi oli jo ilta ja liikennettä melko vähän.
 
Viime talvena todistin samantyyppistä tapahtumaa linjalla h43, kun kuljettaja ajoi epähuomiossa rampin ohi. Tässä tapauksessa ratkaisu oli peruuttaa moottoritien laidassa muutama sata metriä hätävilkut päällä. Onneksi oli jo ilta ja liikennettä melko vähän.

Tarkkaan ottaen Hämeenlinnanväylä Hakamäentien ja Kehä III:n välillä ei ole moottoritietä.
 
Viime talvena todistin samantyyppistä tapahtumaa linjalla h43, kun kuljettaja ajoi epähuomiossa rampin ohi. Tässä tapauksessa ratkaisu oli peruuttaa moottoritien laidassa muutama sata metriä hätävilkut päällä. Onneksi oli jo ilta ja liikennettä melko vähän.

Tämä on kyllä hengenvaarallista touhua. Ilmoitus liikennöitsijälle ja poliisille ja kortti pois.

Rampin ohi ajaminen on yksi juttu, mutta tuollainen toilailu on täysin käsittämätöntä. Seuraavasta liittymästä ylös ja ympäri ja kiltisti takaisinpäin on ainoa oikea ratkaisu. Kyllä turvallisuus tulee aina ensin, vaikka sitten pari minuuttia kuluisikin hukkaan.
 
Tämä on kyllä hengenvaarallista touhua. Ilmoitus liikennöitsijälle ja poliisille ja kortti pois.

Ei taida poliisi tuosta vielä korttia pois ottaa.. Sakot varmaankin antaa. Kuten sanottua, Hämeenlinnanväylä on moottoritietä vasta Kehä III:sen liittymän jälkeen.
 
Mie olen harhaillut vaikka kuinka ja monta kertaa, myönnän sen ihan rehellisesti. Tässä muutama tyypillisin ajovirhe:

Ensin ajettuani 14 kierrosta linjaa h83, sitten siirryttyäni h59:lle, tie vei väkisinkin Herttoniemen terminaalista Tammisalon suuntaan... No, sitten vain Linnanrakentajankadun risteyksessä teli ympäri... :)

Toinen tyypillinen paikka on Pasilan silta, jossa tulee kääntyiltyä väärin, milloin lähtee h58:lla kohti Ilmalantoria, milloin kohti Junailijankujan pysäkkiä...

Koskaan ei kukaan ole kuitenkaan hermostunut, eikä itseasiassa edes kritiikkiä esittänyt, kun olen asiallisesti pyytänyt anteeksi hetken viivästymistä.
 
Ihmettelen, että eikö kuljettajat seuraa tiedotteita varikoilla, Metro-lehdessä yms poikkeusreiteistä?

Olin siis eilen linjalla 70T liikenteessä ruuhkavuorossa ja olin jo useamman päivän ollut tietoinen eilen alkaneesta Kampin alueen liikenteen muuttumisesta. Siellä sitten lähtöpysäkille Tennispalatsin vieressä odotellessa katselin, kuinka moni 39(A), 41, 45, 47 ja 70T tulevat vakituista Fredrikinkadun reittiä pitkin Kamppia kohti...

Odottelenkin sitten kesäkuun alussa astuvaa 21V:tä, 55(A/K/AK), 65A, 66A reittimuutosta - kuinka opimme menemäänkin Pohjoista ja Eteläistä Rautatienkatua, sen sijaan, että menemme Simonkatua ylös ja alas...
 
Odottelenkin sitten kesäkuun alussa astuvaa 21V:tä, 55(A/K/AK), 65A, 66A reittimuutosta - kuinka opimme menemäänkin Pohjoista ja Eteläistä Rautatienkatua, sen sijaan, että menemme Simonkatua ylös ja alas...
Tämä peruttu HSL-Liikenteessä -sivun mukaan (joka ilmestyi mm. Metro-lehdessä 3.5.)
 
Linjan h51 muuttunut reitti Kalliossa tuntuu edelleen olevan osalle kuljettajista vieras. Varsin usein näkee bussin jatkavan Fleminginkatua aina Helsinginkadulle asti, kuten ennen Konalan suuntaan ajettiin. Valtaosa vuoroista toki koukkaa oikeaoppisesti Kaarlenkadun kautta, mutta itse en ainakaan Kaarlenkadun pysäkillä viitsisi 51:stä em. syystä odotella.
 
Miksi 51:n reitti on muuttunut ja onko muutos pysyvä?

Flemarilla Hesarin kulmassa suunnassa keskustaan oleva bussipysäkki näkyy olevan huputettu. Mistä tämä johtuu ja onko tuo myös pysyvä olotila? Olettaisin, ettei Flemarin ja AKK:n kulman pysäkkikään ole sitten enää bussien käytössä. 51 kai ajoi siitäkin.
 
Miksi 51:n reitti on muuttunut ja onko muutos pysyvä?

Flemarilla Hesarin kulmassa suunnassa keskustaan oleva bussipysäkki näkyy olevan huputettu. Mistä tämä johtuu ja onko tuo myös pysyvä olotila? Olettaisin, ettei Flemarin ja AKK:n kulman pysäkkikään ole sitten enää bussien käytössä. 51 kai ajoi siitäkin.

Jos tarkoitat Flemarilla AKK:n kulmassa olevaa pysäkkiä, niin sehän oli linjan 17 käytössä. Siinä oli pitkään teskti "ei käytössä", mutta nyt viikonloppuna huomasin että koko katos oli hävinnyt. Paikalla oli vain uusi sileä asfaltti.

Ei kai 51 ole tuosta koskaan kulkenut?
 
Takaisin
Ylös