4.10.
PL 771 / 57 eksyi Viikin kampusella Kanslerinkaarelle.
Niinhän tuossa luki, mutta jotta tuossa kehäykkösellä ajelulla olisi ollut mitään järkeä, tukoksen olisi ollut oltava täsmälleen kehäykkösen sillan alla, koska tuollaisella koukkauksella pystyy ohittamaan vain sen ja muuten palautuu Vihdintielle Tilannehuoneen ilmoittamaan tukoskohtaan. Ehkäpä Tilannehuoneen mainitsema tukoskohta oli väärä.
4.10.
PL 771 / 57 eksyi Viikin kampusella Kanslerinkaarelle.
Pe 10.2.
PL 490 / 124 lähtö Espoonlahdesta Tapiolaan klo 8.28 ajoi Kuitinmäentietä suoraan Friisinkalliontien risteyksen ohi. Kuljettaja oli ilmeisesti menossa vanhaa reittiä suoraan Tapiolaan ja unohti Olarin uuden lenkin. Auto kävi Reittioppaan liveseurannan mukaan kääntymässä Piispanportilla ja ajoi takaisin Friisinkalliontielle ja Olarin lenkille. Saapui Tapiolaan 7 minuuttia myöhässä, joka toisaalta ei ole mitenkään ennenkuulumatonta 124:lle.
Bussi törrötti ojasta Veikkolassa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f...f-cdd0b2306e9c
Että tämmöinen tapaus.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 17.02.2023 kello 19:13. Syy: lisätty uutisen otsikko
Mietin aivan samaa, taas nobina.
Jotain siinä lafkassa pielessä kun lähes kaikki sekoilut sieltä.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.02.2023 kello 05:17. Syy: kiroilu pois
Mahtaakohan kyse olla ihan siitä että kuljettajissa on niin paljon vaihtuvuutta ettei uusille kuljettajilla ehditä opettaa reittejä eikä talon tapoja. Nobinalla näkyy olevan jatkuva haku päällä kuljettajista.
Ovi käy joka talossa. Sattui näitä yhtälailla Helbilläkin mutta uutisiin ei päätyneet yksikään ojaan peruutus. Kuljettajia tulee, kokeilee alaa, lähtee muutaman viikon päästä. Sitten uusi kuljettaja tulee tilalle ja tekee saman. Tunnen 3 ex-hoitajaa jotka vaihtoivat hoitotöistä "parempiin hommiin". Nyt opiskelevat jälleen uutta alaa. Jaksoivat ajaa bussia kukin vain muutaman kuukauden. Yksi heistä totesi että "tämä on vielä paskempaa työtä kuin hoitotyö"
18.3. klo 16:25
PL 938 oli eksyksissä reitiltään ajaessaan kohti Sompasaaren päättäriä. Auto ajoi Capellan puistotietä Sompasaaren suuntaan ja yritti kääntyä Leonkadulle. Lopulta auto jatkoi matkaansa Capellan puistotien ja Parrulaiturin kautta. Auto oli ottanut osumaakin; vasemmanpuoleinen takaluukku roikkui yhden saranan varassa ja myös takapuskurin pää repsotti avonaisena.
Myös aiemmin tällä viikolla ajaessani Leonkatua huomasin että vastaan tulee Redin suunnasta linjalla oleva 59.
Nf 959 linjalla 561 kääntyi aikaisemmin tänään Tikkurilantieltä Aviabulevardille ihan niin kuin olisi ajanut 562:sta. Datan mukaan se ei kuitenkaan kääntynyt kummassakaan Aviabulevardin liikenneympyristä vaan ajeli vielä pidemmälle. Ehkä tuo on helpompi katsoa kartasta kuin, että lähtisin selittämään.
Kyseisellä lähdöllä oli muuten datan mukaan matkustajanlaskenta, joka näyttii tyhjää koko matkan. Näköhavainnon perusteella voin kuitenkin sanoa, että bussissa oli kohtuullisesti matkustajia kyydissä Aviapoliksen kohdalla. Ei kai Citaroissa pitäisi muutenkaan olla matkustajanlaskentaa.
PS. Reittiloki toimii nytkin vaikka hsl.fi ja reittiopas.hsl.fi ovat kummatkin alhaalla.
22.8 kello 12.00
PL 1005 linjalla 520 Leppävaaran suuntaan ajoi Vihdintiellä Vanhan Hämeenkyläntien risteyksen ohi. Kääntyi sitten Konalantielle ja Ristipellontien risteyksestä takaisin.
Linja 520, tämä lähtö ajoi Turunväylän ja Kehä II:n välin kolmesti.
https://reittiloki.hsl.fi/journey/20...20/2/0018_1040
Linja 520, eilen 26.9. illalla peruuteltiin Rajatorpantien ja Köysikujan risteyksessä bussia ympäri.
https://reittiloki.hsl.fi/journey/20...20/2/0018_1009