Kuinkahan moni nielisi purematta "jätänpä loput ajamatta, kun ei sieltä kuitenkaan kukaan tule" -tyyppisen palvelun ollessaan asiakkaana muilla aloilla?
Varmaan olisi mukavaa, kun kauppias panisi putiikin kiinni ennen aikojaan, kun ei sieltä ketään tule. Tai sähkölaitos panisi virrat poikki, kun ei sitä enää tähän aikaan kukaan käytä. Tai hätäkeskus kytkisi puhelimen pois päältä, kun ei sieltä enää kukaan soita. Tai sairaalahenkilökunta häipyisi, kun ei sieltä enää ketään potilaita tule...
Oikeat ammattilaiset hoitavat tehtävänsä loppuun asti, kuten vristo, Tuomas ja MCW ovat todenneet.
Valitettavasti bussin rattiin eksyy joskus muunkinlaista väkeä. Paha poikkeama linjan reitiltä on, että "kuski" ei viitsi pysähtyä pysäkille matkustajien ottamista tai jättämistä varten. Kaikkein inhottavinta on, kun selkeästi kättä heiluttava lapsi jätetään tylysti pysäkille ja asiasta huomauttavat matkustajat saavat kuulla v-alkuista raivoamista. Melkoista ammattitaidottomuutta osoittaa myös se, kun pysähtyy-valon palaessa huudetaan pois pyrkivälle matkustajalle: "Mulla on kiire, ei tässä joka kohdassa ehdi pysähdellä."
Onneksi tuo on harvinaista, mutta jo yksikin tapaus on liikaa ja syö kansalaisten luottamusta joukkoliikenteeseen. Välinpitämättömän kuskin kiireet lopettanee viimeistään työpaikan menetys linjan lakkautuksen myötä. Sehän on edessä, jos mahdolliset matkustajatkin alkavat ajatella, että "ei se bussi kuitenkaan tule eikä ainakaan pysähdy".