Volvo B8RLE -alustaan saa kyllä kolme eri vaihteistoa, riippuen siitä mikä moottori on valittu (D8K280/320/350). Vaihteistot ovat Volvo I-Shift AT2412E, ZF 6AP1200B (280 hp), ZF 6AP1400B (320 & 350 hp) ja Voith D864.6 (320 hp). Tuolta voi halutessaan lukea tarkemmin.
Ihmiset on erilaisia. En ole oikein koskaan osannut ajaa niin että penkissä olisi ilmaa ja että se joustaa. Vdl:n kanssa olen sitä jo joutunut harjoitella, kun muuten kaasua on hankala painaa ja ovivipu on ihan liian kaukana. Mun täytyy nyt opetella vain uusi ajoasento. Tuohon asentoon olen vain niin tottunut aiempien Volvo sarjojen kanssa. 8700LE:ssä nopeusmittari jää vähän ratin taakse, n. 40km/h ja ylöspäin mittari näkyy. 8900 toi pienemmän ratin ja täydellisen näkyvyyden mittaristoon. Ja nyt kaikki on mennyttä :'(![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Eihän kaasupoljin ole ollut enää aikoihin muuta, kuin "toivomuspoljin" jolla lähetetään moottorin suuntaan toiveita kiihtyvyydestä. Se, onko se pohjassa vai puolivälissä, ei välttämättä vaikuta taloudellisuuteen yhtään mitään, kun x kappaletta tietokonebokseja polkimen ja polttoainesuuttimien välillä muuntelee kuljettajan toivomuksia parhaaksi katsomaansa suuntaan...
Elämä on, mikset sinäkin?
Ainoa miinus noissa ovissa on se että niissä on piippiäänetTässä pari videoklippiä:
http://tinypic.com/r/2hoeiop/5
http://tinypic.com/r/2mcc4lv/5
Viimeisin muokkaaja Pera; 05.01.2014 kello 18:44.
Olisi siten mahdollista, että ovien sulkeutumiseen tulisi viive. Kuljettaja painaa nappia, sitten kuuluu piipit ja sitten vasta ovi lähtee sulkeutumaan.
Mielestäni tuo varoitusääni, varsinkin sähköovissa on hyvä. Ne ovat muuten niin hiljaiset.
Olin huomaavinani tosin, että äänenvoimakkuus vaihteli?
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
PL vuokraa HELB:n kaksi vanhaa Volvo 7000:sta vara-autoiksi. Nämä autot ovat HELB:n kylkinumeroiltaan 9918 ja 9919. Autot sijoitettaneen Veturitien varikolle.
Tänään matkustin Nobinan uudella ja zf:n lanttuloota siellä meuhaa.
Kiinnitin nyt erilailla huomiota myös siihen, että uusi Volvo on todella hiljainen matkustaa. Moottorin tai voimansiirron ääniä tuskin kuulee vaikka istuin takaoven kohdalla. Suhinat ja muutkin äänet loistavat poissaololllaantämä on tietysti harrastajan korvalle sääli
![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta