Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/90

Viestiketju: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

  1. #16

    Liittynyt
    01.01.2013
    Viestejä
    74

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Ei ole painovirhe. Linja 72 tosiaan siirtyy laituriin 17 eli nykyiselle linjan 55 lähtöpysäkille kellotornin juureen. Samalla myös Mikonkadulla ja Ateneumin edessä olevat Rautatientori-nimiset pysäkit saavat laiturinumerot.
    Hyvä, että siirtyy. Aikamoista sählinkiä on nimittäin nähty linjojen 615, 620 ja 72 välillä yhden laiturin kanssa varsinkin silloin, kun lähtöajat ovat melkein samoilla minuuteilla.

  2. #17
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut pehkonen Näytä viesti
    Järkevämpää olisi ollut jos 615 ja 620 olisivat siirtyneet omaan laituriin. Mutta HSL .......
    nythän ne jäävätkin keskenään siihen asemarakennuksen oven eteen
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #18

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    348

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut lkrt Näytä viesti
    Omalta kotilinjaltani oli, harmi kyllä, vähennetty paljon liikennettä ja siirrytty harvempaan vuoroväliin ruuhka-aikojen ulkopuolella. Lisäksi entiset vakiominuuttiaikataulut iltaisin on poistettu. Olisihan niitä voinut muuttaa uuden vuorovälin mukaisiksi, mutta pitää ajat samoina joka ilta, kun kerran vuorovälikin on sama. Tällainen tuntuu lähinnä matkustajien kiusaamiselta hyvän joukkoliikennesuunnittelun sijaan.
    Tarkoitushan on vähäntää häritseviä/turhia matkustajia. Kylla pikkuautolla pääsee.

  4. #19
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Miksi aikanaan lakkautettiin linja 522/K, kun nyt se on tehnyt paluun eri tunnukselle, linjojen h54B ja 512 kustannuksella?
    Eikä tämäkään vielä riittänyt, vaan meiltä vietiin myös h54 iltaliikenne ja 512A-vuorot. Kaiken tämän säästön jälkeen olisi paikallaan hiljaisen ajan liikenteeseen yksi linja lisää (kun kuitenkaan hiljaisella ajalla ei ajeta linjoja 54, 520, 552, 554:n peruslinjaa eikä tietenkään mainittuja lopetettuja linjoja) joka voisi olla esim. tunnukseltaan tämä 522 ja reitiltään Tapiola-Otaniemi-(552)-Vanha viertotie-Pitäjänmäentie-(h54)-Itäkeskus. Näin palveltaisiin Kehä I:n varren pysäkkejä ja tarjottaisiin kaksin verroin nopeampaa yhteyttä useille pitkille poikittaismatkoille ja taitaisi olla ainoa hiljaisen ajan poikittaisyhteys Otaniemi-Lehtisaari-Munkkiniemi/vuori-akselilla. Länsimetron avautuessa reitti siirtyisi lännessä 552:n kanssa yhteiselle päättärille.

  5. #20
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Eikä tämäkään vielä riittänyt, vaan meiltä vietiin myös h54 iltaliikenne ja 512A-vuorot.
    Linja 54 palvelee jatkossakin melko hyvin kun viimeinen lähtee Itäkeskuksesta arkisin klo 20.04 ja Pitäjänmäeltä klo 20.55. Tämän jälkeen palvelee linja 554K puolilleöin kuten 54 tähänkin asti. Mielestäni on ihan perusteltua että hiljaiseen aikaan, kun matkustajia on vähemmän, voidaan kiertää vähän enemmän. Linjan 512A-vuorothan korvataan linjalla 552 joten suora yhteys Malmin ja Otaniemen välillä säilyy vaikka reitti ei enää kuljekaan kehää pitkin. Otaniemen ja Leppävaaran väliä palvelee jatkossakin 550.

  6. #21
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Linja 54 palvelee jatkossakin melko hyvin kun viimeinen lähtee Itäkeskuksesta arkisin klo 20.04 ja Pitäjänmäeltä klo 20.55. Tämän jälkeen palvelee linja 554K puolilleöin kuten 54 tähänkin asti. Mielestäni on ihan perusteltua että hiljaiseen aikaan, kun matkustajia on vähemmän, voidaan kiertää vähän enemmän. Linjan 512A-vuorothan korvataan linjalla 552 joten suora yhteys Malmin ja Otaniemen välillä säilyy vaikka reitti ei enää kuljekaan kehää pitkin. Otaniemen ja Leppävaaran väliä palvelee jatkossakin 550.
    "Vähän enemmän" kiertämisestä voidaan puhua Kumpulan kampuksen kautta ajettavien h55-vuorojen kohdalla, mutta ei siinä, kun matka-aika kasvaa 17 minuutista (tuleva h54 osuus Lassila-Itäkeskus hiljaiseen aikaan) 36 minuuttiin (tuleva 554 arki-iltalähtö osuus Lassila-Itäkeskus) eli matka-aika 2,12-kertaistuu. Eikä klo 0 ja 1 välisiä nykyisiä h54-talvivuoroja korvata millään, saati Kehä I:n varren palvelua välillä 21-1.

  7. #22
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    "Vähän enemmän" kiertämisestä voidaan puhua Kumpulan kampuksen kautta ajettavien h55-vuorojen kohdalla, mutta ei siinä, kun matka-aika kasvaa 17 minuutista (tuleva h54 osuus Lassila-Itäkeskus hiljaiseen aikaan) 36 minuuttiin (tuleva 554 arki-iltalähtö osuus Lassila-Itäkeskus) eli matka-aika 2,12-kertaistuu. Eikä klo 0 ja 1 välisiä nykyisiä h54-talvivuoroja korvata millään, saati Kehä I:n varren palvelua välillä 21-1.
    Mihin sitä yöllä on niin kova kiire?


  8. #23
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Mihin sitä yöllä on niin kova kiire?
    Nukkumaan? Esim. yöllähän tarjotaan suoria bussilinjoja keskustasta joka kaupunginosaan itähelsinkiläisille. Ja onhan yhtä surkea linjatarjonta ihan koko viikonlopun voimassa, myös päiväsaikaan.

  9. #24
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Nukkumaan? Esim. yöllähän tarjotaan suoria bussilinjoja keskustasta joka kaupunginosaan itähelsinkiläisille. Ja onhan yhtä surkea linjatarjonta ihan koko viikonlopun voimassa, myös päiväsaikaan.
    Mutta sitä voi lähteä aiemmin jos on pakko tiettyyn aikaan mennessä päästä koisimaan. Tai sitten liikut niihin aikoihin kun sinua miellyttävät bussivuorot kulkee.

    Oma bussilinja on toki jokaiselle varmaan se maailman tärkein bussilinja? Mutta eikö ole hyvä että yksi bussilinja palvelee isompaa aluetta, vaikka nyt Sinun matkasi vähän piteneekin. Ota rennosti vaan bussimatka niin ei verisuonet katkeile vaikka kestääkin vähän pidempään päästä perille


  10. #25
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    kun matka-aika kasvaa 17 minuutista (tuleva h54 osuus Lassila-Itäkeskus hiljaiseen aikaan) 36 minuuttiin (tuleva 554 arki-iltalähtö osuus Lassila-Itäkeskus) eli matka-aika 2,12-kertaistuu.
    Ensinnäkin tuota tulevaa 554K:n matka-aikaa kannattaisi verrata nykyiseen 54:n reittiin joka sekin kulkee Malmin kautta, ainoa uusi kierros arjen myöhäisilloissa on siis Maunulan kierros. Kun 54:n nykyinen matka-aika Itäkeskuksesta Lassilaan on n.26min, niin nykyisen 512K:n (tuleva 554K) matka-aika on reittioppaan mukaan La-iltaisin klo 20 jälkeen n.32-33 min. Lisää matka-aikaa ei siis käytännössä tule kuin 6-8 minuuttia, tämä on mielestäni varsin kohtuullista hiljaiseen aikaan jolloin matkustajia ei ole paljon. Itseäni hieman ihmetyttää nuo nykyisen 54:n ja tulevan 554K:n matka-ajat välillä Itäkeskus-Malmi-Pukinmäki. Kun matkaan on laskettu nykyään iltaisin n.17 minuuttia, niin 12.8 alkaen täsmälleen samalle matkalle meneekin 20-22 minuuttia. Joko siis tuo nykyinen ajo-aika on liian tiukka, tai sitten väliaikoja väljennetään niin että Malmilla joudutaan odottamaan lähtöaikaa.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:27 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Esim. yöllähän tarjotaan suoria bussilinjoja keskustasta joka kaupunginosaan itähelsinkiläisille.
    Ai tarjotaan? Pääseekö esim. Busseilla 90N tai 94N suoraan itäväylää Vuosaareen tai Kontulaan? Myöskään linjoilla 92N tai 95N ei pääse suoraan Kivikkoon, Kontulaan, Vartioharjuun tai Länsimäkeen.

  11. #26
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1980

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Itseäni hieman ihmetyttää nuo nykyisen 54:n ja tulevan 554K:n matka-ajat välillä Itäkeskus-Malmi-Pukinmäki. Kun matkaan on laskettu nykyään iltaisin n.17 minuuttia, niin 12.8 alkaen täsmälleen samalle matkalle meneekin 20-22 minuuttia. Joko siis tuo nykyinen ajo-aika on liian tiukka, tai sitten väliaikoja väljennetään niin että Malmilla joudutaan odottamaan lähtöaikaa.
    Eihän se olekaan täsmälleen sama matka niin kuin kirjoitit, vaan 554(K) kulkee Malmi-Pukinmäki-välin h69:n reittiä, johon helposti menee ainakin 3-5 min enemmän aikaa kuin suoraa reittiä Malminkaarta pitkin. Reittimuutos linjaan 512 nähden toteutetaan käsittääkseni siksi, että Pukinmäki ja Ylä-Malmi saadaan paremmin poikittaisliikenteen piiriin ja toisaalta jatkossa kaikki Itäkeskus-Malmi-välin bussilinjat kulkevat Malmin aseman yläterminaalin kautta.

  12. #27
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Ensinnäkin tuota tulevaa 554K:n matka-aikaa kannattaisi verrata nykyiseen 54:n reittiin joka sekin kulkee Malmin kautta
    Nykyinen 54 on niin järjetön, että HSL palauttaa linjan entiselleen. Näinollen kannattaa verrata originellia elikkäs nimenomaan "tulevaa" 54-linjaa.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti

    Ai tarjotaan? Pääseekö esim. Busseilla 90N tai 94N suoraan itäväylää Vuosaareen tai Kontulaan? Myöskään linjoilla 92N tai 95N ei pääse suoraan Kivikkoon, Kontulaan, Vartioharjuun tai Länsimäkeen.
    90A on se suora linja Itäväylää Vuosaareen. Muut matka-ajat vastaavat päiväsajan metro+liityntä-yhdistelmää, elleivät ole jopa nopeampia.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 4:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 3:59 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Mutta sitä voi lähteä aiemmin jos on pakko tiettyyn aikaan mennessä päästä koisimaan. Tai sitten liikut niihin aikoihin kun sinua miellyttävät bussivuorot kulkee.

    Oma bussilinja on toki jokaiselle varmaan se maailman tärkein bussilinja? Mutta eikö ole hyvä että yksi bussilinja palvelee isompaa aluetta, vaikka nyt Sinun matkasi vähän piteneekin. Ota rennosti vaan bussimatka niin ei verisuonet katkeile vaikka kestääkin vähän pidempään päästä perille
    Harmi tuottaa pettymys, mutta kyseessä ei ole "oma linjani". Käytän linjaa n. kerran kuukaudessa ja kotiovelle on lähimmältäkin pysäkiltä 6km.


  13. #28

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Hiljaisen ajan linjojen kiemurtelu ei ole HSL:n huonon liikennesuunnittelun syy, vaan viime puolen vuosisadan olemattoman kaupunkisuunnittelun. Kun ei ole kaupunkia, ei ole myöskään asiakastiheyksiä ajaa linjoja suoraan, vielä vähemmän hiljaisempaan aikaan. Huono joukkoliikenne on sisäänrakennettu lähiökonseptiin.

  14. #29
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Yritin oikein kaivamalla kaivaa vikoja Espoon sisäisten linjojen aikatauluista, mutta kun ei oikein tahdo löytyä. Ainoa mikä on, että nyt kun e35 korvataan linjalla e51 Leppävaara-Karakallio-Kauniainen välillä, niin sunnuntaisin linja liikennöi semmosilla 1 tunnin - 1,5 tunnin vuoroväleillä. Tätä nyt ei varsinaisesti voi sanoa korvaukseksi, sentään 35 ajaa kesälläkin tunnin välein.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  15. #30

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: HSL:n talviaikataulut 2013-2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Linjan 512A-vuorothan korvataan linjalla 552 joten suora yhteys Malmin ja Otaniemen välillä säilyy vaikka reitti ei enää kuljekaan kehää pitkin.
    Linja 552 ei kauheasti lohduta Kannelmäki-Otaniemi väliä kulkevaa, joille 512A oli ainoa kohtuullinen yhteys.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2013/2014
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 141
    Viimeisin viesti: 07.08.2014, 09:51
  2. Uudet bussit, vuodenvaihde 2013/2014
    kirjoittanut Karosa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 06.05.2013, 22:40
  3. HSL: HSL kerää kommentteja liikennöintisuunnitelmasta 2013-2014
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.01.2013, 17:20
  4. HSL: HSL kerää kommentteja liikennöintitisuunnitelmasta 2013-2014
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 14.12.2012, 16:58
  5. Talviaikataulut 2012 - 2013
    kirjoittanut dreamy83 foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 22.09.2012, 15:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •