Jokerilinjaa ei ole olemassakaan. Se muuttui 12.8.2013 alkaen runkolinjaksi.Mutta noin muuten tuossa on kyllä ideaa.
Bussi-jokeri on nykyään hyvin suosittu yhteys, mutta matkustajamäärän kasvaessa sitä olisi syytä edelleen kehittää. Ehdottaisinkin Jokerin vuorojen jakamista ruuhka-aikaan kahteen eri linjaan eli perus-jokeriin ja express-jokeriin.
Jokerin perusvuorot(550) pysähtyisivät kaikilla nykyisillä pysäkeillä ja mahdollisesti niitä voitaisiin lisätäkin.
Jokerin expressvuorot(550X) taas pysähtyisivät harvemmin eli vain vilkkaimmilla pysäkeillä eli esimerkiksi(nämä lienevät suunnilleen tärkeimmät ja vilkkaimmat pysäkit mutta lista kaivannee tarkentamista):
Westendinasema - Tapiola - Alvar Aallon Puisto - Innopoli - Leppävaara - Pitäjänmäen asema - Takomotie - Huopalahden asema - Ilkantie - Hämeenlinnanväylä - Paanutie (Maunula) - Tuusulanväylä - Käskynhaltijantie - Oulunkylän asema - Viikin tiedepuisto - Roihupelto - Itäkeskus
Express-jokerin 550X tavoitteena olisi tarjota nykyistä nopeammat yhteydet pidemmille Jokerimatkoille, kun taas perus-jokeri palvelisi lyhyempiä matkoja.
Jokerilinjaa ei ole olemassakaan. Se muuttui 12.8.2013 alkaen runkolinjaksi.Mutta noin muuten tuossa on kyllä ideaa.
Wikipedia: JOukkoliikenteen KEhämäinen Runkolinja.
http://hslliikenteessa.blogspot.fi/2...a-ei-eksy.html
Seuraava runkolinja on Helsingin linjan 78 pohjalta tehtävä runkolinja 560 Vuosaari – Malmi – Myyrmäki, joka hyödyntää uutta Paloheinään rakennettavaa Keskuspuiston alittavaa tunnelia. Linjan liikenne alkaa vuonna 2015. Vuonna 2016 aloittaa Helsingin linjojen 58 ja 58B pohjalta tehtävä runkolinja 500 Herttoniemi – Pasila – Munkkiniemi.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Olen kuullut radio-ohjelmasta että Jokeri olisi lyhenne sanasta JOukkoliikenteen KEhämäinen RaideInvestointi. Silloinhan lyhenne olisi tarkka ja johdonmukainen.
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Ylipäätään nopeita paikasta A paikkaan B kulkevia nopeita linjoja on tosi vähän HSL-alueella. Kaikki kiertää aina jostain ja sitä kautta matkustusaikaa tulee lisää. Hyvä esimerkki on Espoon linja 5, joka sen alkuaikoina oli oikeasti nopea ruuhkalinja. No nyt se on vain enään ruuhkalinja joka kulkee monien liikennevalojen ja pikkuteiden kautta, nyt syksyllä tuli vielä Suurpellon lenkki entisestään hidastamaan.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Toivotun kaltaisia nopeita linjoja on Etelä-Espoossa olevalla kiitotie Länsiväylällä lukuisia. Yleisistä syistä nämä linjat lopetetaan lähivuosina, jotta matkustajat voivat nauttia pitemmän ajan joukkoliikenteen palveluksista, ja tuotteeseen lisätään myös liikuntaa pakollisten vaihtojen muodossa.
Tämän konseptin nimenä on BLUES, eli Bussit Lätkimään Uudesta ESpoosta.
Viimeisin muokkaaja Kani; 17.08.2013 kello 08:33.
Länsiväylän linjat taitaa olla vähän olosuhteiden pakosta, kun sitä metroa ei tosiaan ole. Lähinnä tarkoitin esimerkiksi juuri Leppävaara-Matinkylä, Espoon keskus-Matinkylä eli "keskuksien" välisiä linjoja, jotka nyt kiertelevät milloin mistäkin. Samoin esimerkiksi Leppävaara-Lentoasema, jota palvelee nyt lähinnä 540, jonka vuoroväli on mimimissäänkin se tunti. Se, että kentälle pääsee yhdistelmällä 550+615 ei ole kovinkaan toimiva isojen matkalaukkujen kanssa. Tällöin suorana ja varteenotettavana liikkumismuotona palvelee henkilöauto tai taksi, jota itse juuri käytän olosuhteiden pakosta..
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Kuulin väitteen,että Venäläisten ostaessa Jokerit he olisivat kieltäneet tavaramerkin käytön muilta.
Jokeri ei ole rekisteröity tavaramerkki.