Voidaan siis päätellä että idea ei ole toimiva ellei kaikkia pysäkkejä muuteta syvennyksiksi jotta Express pääsee ohi.
Tästä reittivideoista näkee aikas hyvin mitkä pysäkit on syvennyksessä http://www.youtube.com/watch?v=kFs4LxL0OqI
Ohi aiheen, mutta olen silläkin tavalla vajavainen, etten ymmärrä tässä yhteydessä termiä "pysäkkisyvennys". En kuvaannollisesti enkä konkreettisesti. Olen niitä silloin tällöin nähnyt, kun pysäkillä on tehty jotain kadunrakennustöitä, mutta onneksi niitä ei tarvinnut silloin käyttää. Ainakin Paikallisliikenneliitto käyttää termiä "pysäkkilevennys" ja se kuvaa asiaa mielestäni oikein. No 2 Pysäkkilevennyksen mitoitus, 9/2008 [lataa PDF-tiedosto]
Viimeisin muokkaaja Samppa; 17.09.2013 kello 18:35.
Pysäkkilevennyksistä 550:lla pitäisi sitäpaitsi luopua. Seisojapainotteisella linjalla sivuttaisliike pitäisi minimoida. Tämän lisäksi levennykseen väistyvä bussi ei lähtiessään saa vapaata kaistaa eteensä, koska muu liikenne kiilaa sen ohitse. Näin vilkasta linjaa ei pitäisi olla varaa hidastaa yhtään, vaan pakko on tehdä ajolinjasta suora ja ripeä.
Täysin vaivattomasti olen pysäkkilevennyksiltä päässyt liikenteen sekaan koko tämän reilun kuukauden mitä olen Runkolinja 550:aa ajanut, niinkuin koko 18 vuotta muilla linjoillaJa sen sivuttaisliikkeen pysäkeille ja sieltä pois voi tehdä myös niin että matkustaja tuskin sitä edes huomaa...