Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/24

Viestiketju: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

  1. #1
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Ollaanko HSL todellakin sulattamassa linjan h22 linjaan h59, kuten Helsingin Uutisissa väitetään? En ymmärrä, kuinka se olisi mahdollista.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 20.09.2013 kello 08:19. Syy: jaettu omaksi ketjukseen

  2. #2
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Ollaanko HSL todellakin sulattamassa linjan h22 linjaan h59, kuten Helsingin Uutisissa väitetään? En ymmärrä, kuinka se olisi mahdollista.
    Jatketaan Sörnäisistä Herttoniemeen. Samalla tunnus toki muuttuu (esim. 59A tai vastaavaa).
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #3
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Jatketaan Sörnäisistä Herttoniemeen. Samalla tunnus toki muuttuu (esim. 59A tai vastaavaa).
    Tarkoittaako siis käytännössä että nykyinen 59 jaetaan kahtia linjan 22 kanssa? Joka toinen vuoro Hertsikasta Pajamäkeen ja joka toinen Suursuolle. Olisiko osuus Hertsikasta Ilmalaan täysin yhtenäinen?

  4. #4
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Asia on ollut esillä HSL-hallituksen kokouksessa alkukesästä (11.6.2013):
    HELSINGIN SEUDUN LIIKENNE - KUNTAYHTYMÄN ALUSTAVA TOIMINTA- JA TALOUSSUUNNITELMA 2014 - 2016

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MUUTOKSET HELSINGIN SISÄISILLÄ LINJOILLA
    Linja 22 Sörnäinen (M) –Pasila – Suursuo / Linja 59 Herttoniemi (M) – Pasila – Pajamäki Yhdistetään linjat 59:n varianteiksi reiteille Herttoniemi (M) – Pasila – Pajamäki ja Herttoniemi (M) – Pasila – Suursuo tarjoamaan lisää kapasiteettia kuormitetulle Herttoniemi – Pasila -osuudelle. Autopäivä- ja kustannusmuutokset: Ei autopäivämuutoksia. -11 000 € vuonna 2014 ja -24 000 € vuositasolla
    ---------- Viestit yhdistetty klo 8:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 8:11 ----------

    Tässä linkki liitteeseen:
    http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kokous/2013336-3-1.PDF
    Viimeisin muokkaaja vristo; 19.09.2013 kello 08:20.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Kuulostaa järkevältä. Karsii päällekkäisyyttä, kun Pasilasta Sörnäisiin pääsee jo ratikalla. Toivottavasti kuitenkin ymmärtävät numeroida tuon Suursuo–Herttoniemi-linjan jotenkin muuten kuin tekemällä jonkun 59A, 59B, 59KNT -sössön. 50 olisi vapaana. Ja selkeys olisi taas valttia.

    Minua vähän huvittaa se, että ilmeisesti Herttoniemen ja Pasilan välillä on aika suuri kysyntä, kun tiheä 58 ei riitä eikä edes ruuhkassa tiheä 59 siihen päälle, vaan vielä pitää lisätä bussiliikennettä. Mutta ratikasta tuolle yhteysvälille ei saa puhua, koska metro. Tuleekos Pasilasta Hertsikaan nyt sitten 2,5 min vuoroväli ruuhkassa?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #6
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Toivottavasti kuitenkin ymmärtävät numeroida tuon Suursuo–Herttoniemi-linjan jotenkin muuten kuin tekemällä jonkun 59A, 59B, 59KNT -sössön. 50 olisi vapaana. Ja selkeys olisi taas valttia.
    Juu, ehdottomasti minunkin mielestäni tuo linjanumero 50, eikä lisää kirjaimia.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #7
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Asia on ollut esillä HSL-hallituksen kokouksessa alkukesästä (11.6.2013):
    HELSINGIN SEUDUN LIIKENNE - KUNTAYHTYMÄN ALUSTAVA TOIMINTA- JA TALOUSSUUNNITELMA 2014 - 2016
    Linja 22 Sörnäinen (M) –Pasila – Suursuo / Linja 59 Herttoniemi (M) – Pasila – Pajamäki Yhdistetään linjat 59:n varianteiksi reiteille Herttoniemi (M) – Pasila – Pajamäki ja Herttoniemi (M) – Pasila – Suursuo tarjoamaan lisää kapasiteettia kuormitetulle Herttoniemi – Pasila -osuudelle.
    Kauhulla ajattelen mitä tuollainen saattaisi merkitä meille Postikeskuksen työntekijöille Postintaipaleella (tuntia ennen työvuoron alkua työpaikalle ja vuoron päätyttyä jo tunnin kuluttua pääsee kotiopäin?).
    Nytkin on "tosi kiva" iltavuoron päätteeksi odottaa se reilu 20 minuuttia, kun bussi meni justiinsa nenän eestä.

  8. #8

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Juu, ehdottomasti minunkin mielestäni tuo linjanumero 50, eikä lisää kirjaimia.
    No jos 22 lopetetaan, niin eikö se kelpaisi toisen linjan numeroksi? Logiikka noista on joka tapauksessa jo iät ja ajat sitten mennyt.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Poikittaisliikennettä parannetaan - Paloheinän joukkoliikennetunnelin rakentaminen alkaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    No jos 22 lopetetaan, niin eikö se kelpaisi toisen linjan numeroksi? Logiikka noista on joka tapauksessa jo iät ja ajat sitten mennyt.
    No, toivottavasti jäisi edes jotain logiikkaa. 50-sarjalaiset kun ovat perinteisesti Helsingissä olleet poikittaislinjoja.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #10
    TeemuBussitietäjä avatar
    Liittynyt
    05.05.2013
    Sijainti
    Vantaa, Länsimäki
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Minusta 59 voitaisiin jatkaa Itäkeskukseen, vaikka suoraan Itäväylää? Itäkeskuksessa kyllä riittää laitureita, ja 22 voitaisiin jatkaa Herttoniemeen.

  11. #11

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Oikeastihan järkevintä olisi jatkaa rakentaa raitiotie Itäkeskukseen (samalla voidaan sulkea Kulosaaren ja Siilitien asemat sekä avata Kurkimäen ja Korsholmantien asemat) ja toiseksi järkevintä, jos metroa tiheämmin ajettavaa bussirallia on pakko ajaa, jatkaa Hettoniemeen päättyvä linja Laajasaloon tai Roihuvuoreen korvaten bussin 82 tai 89, ja Itäkeskukseen päättyvällä linjalla korvata linja 90 tai 96 (jopa kahden vaihdon poistuminen), mutta molemmat muutokset vähentäisivät kruununjalokiven matkustajamääriä.

    Samalla tavalla ihmettelen vuosina 2014 ja 2016 toteteuttavaa muutosta, jossa Itäkeskuksesta kantakaupunkiin ei kulkisi ainuttakaan bussia, perusteluna rahan säästäminen. Käytännössä tämä tarkoittaa linjan 58 sekä linjojen 830–870 kaikkien matkustajien siirtämistä jo täyteen metroon. Metrossa ei ole vapaita istumapaikkoja ruuhka-aikaan Kulosaaren sillalla.

    Jos todella mietitään, miten Itä-Helsinki saadaan hoidettua halvimmin, luultavasti vastaus olisi metro ja Laajasalon ja Pohjois-Vuosaaren liityntälinjat eikä muuta. OKT-alueita ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa palvella bussein ja Länsi-Myllypurosta, Roihuvuoresta ja Kivikosta suurin osa kävelisi metrolle eikä jäljelle jääneitä kannata bussipalvella. Mutta ei kai HSL:n pyrkimys ole maksimoida voittoa?

    Edit: Samalla kun linja 58 katkaistaan Herttoniemeen perustetaan linja 80A Itäkeskus–Herttoniemi, kustannukset 613 000 €/vuosi. Eli katkaisemisella säästetään ehkä korkeintaan 200 000 €/vuosi.
    Viimeisin muokkaaja Minä vain; 22.09.2013 kello 00:37.

  12. #12

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Itse olen sitä mieltä, että ruuhkan huippukuorma on tuhlaileva tapa mitoittaa matkustajakapasiteettia. Vielä vähemmän istumapaikkakuorman mukaan. Ruuhkahuipun litistäminen pidemmäksi ajaksi ja siten keskimääräisen kuorman kasvattaminen on kaikin puolin järkevää. Matkustaja on itsenäinen yksilö, joka osaa päättää suunnittelijaa paremmin sietääkö hän itse tungosta metrossa, muuttaako hän liikkumisaikojaan vai käyttääkö hän kalliimpaa liikennevälinettä.

    Minulla on oma kissa ojassa, kun en kulje metrolla tiukasti ruuhka-aikaan. Sama pätee lukuisiin bussiliikenteen ruuhkavuoroihin, jotka ovat varsin kalliita tuottaa ja lippujen tasataksan takia rasittavat hiljaiseen aikaan liikkuvan kukkaroa. Miksei pätisi myös ylisuuriin autoteihin, jotka jäävät ruuhka-ajan jälkeen tyhjän pantiksi. Verorahoille luulisi olevan parempaakin käyttöä.

  13. #13

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Itse olen sitä mieltä, että ruuhkan huippukuorma on tuhlaileva tapa mitoittaa matkustajakapasiteettia. Vielä vähemmän istumapaikkakuorman mukaan. Ruuhkahuipun litistäminen pidemmäksi ajaksi ja siten keskimääräisen kuorman kasvattaminen on kaikin puolin järkevää.
    Kiinnitin Turussa huomiota siihen, että ruuhka-ajan vuoroväli oli sama kuin muu vuoroväli. Ruuhka-aikaan matkustajat eivät kuitenkaan olleet litistityneenä ainakaan siihen bussiin (kuljin ruuhka-aikaan bussilla tasan kerran). Onko Turussa ruuhkahuippu Helsinkiä pienempi, vai kulkevatko bussit ruuhka-ajan ulkopuolella tyhjempinä?

  14. #14
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Kiinnitin Turussa huomiota siihen, että ruuhka-ajan vuoroväli oli sama kuin muu vuoroväli. Ruuhka-aikaan matkustajat eivät kuitenkaan olleet litistityneenä ainakaan siihen bussiin (kuljin ruuhka-aikaan bussilla tasan kerran). Onko Turussa ruuhkahuippu Helsinkiä pienempi, vai kulkevatko bussit ruuhka-ajan ulkopuolella tyhjempinä?
    Ainakin Turussa on vähemmän ihmisiä

    Turku: 181 569 asukasta
    Helsinki: ​610 601 asukasta


  15. #15

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195

    oletus Vs: Helsingin linjojen 22 ja 59 yhdistäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Kiinnitin Turussa huomiota siihen, että ruuhka-ajan vuoroväli oli sama kuin muu vuoroväli. Ruuhka-aikaan matkustajat eivät kuitenkaan olleet litistityneenä ainakaan siihen bussiin (kuljin ruuhka-aikaan bussilla tasan kerran). Onko Turussa ruuhkahuippu Helsinkiä pienempi, vai kulkevatko bussit ruuhka-ajan ulkopuolella tyhjempinä?
    Turussa on arkisin klo 9-13 halvempi lipun hinta (matkakortin arvolla maksaville).

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Helsingin linjojen 16 ja 55 reitit muuttuvat 1.1.2013
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.12.2012, 11:10
  2. HSL: Helsingin linjojen 86 ja 86B aikataulut muuttuvat 3.5.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.04.2010, 15:10
  3. Helsingin linjojen 50 ja 59 yhdistäminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 02.04.2009, 12:45
  4. Helsingin linjojen aloitus-/lopetuspäivät
    kirjoittanut trumanb foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 05.01.2007, 02:04
  5. Helsingin linjojen 54 ja 54B kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 11.03.2006, 19:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •