Westendin Linjan kalustosta

Onko tätä näkynyt vielä linjalla? Vai tekevätkö jotain (lattia)remonttia siihen ensiksi, kun tuskin Helbillä huvikseen on teliä poistettu?
Olikohan WL 74, jolla tuossa pari viikkoa sitten matkustin ja kiinnitin huomiota varsin happaman näköisiin lattioihin. Saman autosarjan HelBillä pysyneet autot taitavat olla kaikki käyneet läpi lattiaremontin?
 
Kun JLF:n gallerian muutostöissä näyttää menevän vielä tovi, niin laitetaan sitten ajankuluksi tähän viestiketjuun pari kuvaa viime viikolta uudesta kympistä.

Täytyy kyllä todeta, että Busland on tehnyt nättiä jälkeä. Maalaus on onnistunut hyvin ja matkustamon kokonaan uusittu lattia on todella jämptisti tehty. Penkitkin ovat nyt siistit uudelleenverhoiltuina. Kun ottaa huomioon auton huoltohistoriankin, niin tämä tulee kyllä varmastikin olemaan hyvä vara-auto. Toivottavasti tätä ei kuitenkaan tarvita jatkuvasti linjalla 109.

WL10_etu.jpg

WL10_taka.jpg
 
Täytyy kyllä todeta, että Busland on tehnyt nättiä jälkeä.

Täällä pitäisi olla facebookin tyyliin "tykkää" nappi :p Kyllä vanhan mallin e94 on omaan silmään hieno bussi, kun on siisti ja ehjä. Onko penkit verhoiltu samalla violetilla kankaalla kun osassa 56-59,61-64 ikaruksissa on? Ei siis CBF-violetti, vaan se toinen violettiinen violetti
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No niin. Tältä siis näyttää hoidettu ja hyvin pidetty Ikarus. Ero esmes Nobinan vastaaviin on kuin yö ja päivä.
 
No niin. Tältä siis näyttää hoidettu ja hyvin pidetty Ikarus. Ero esmes Nobinan vastaaviin on kuin yö ja päivä.


No autohan on juuri ollut peruskorjauksessa Virossa, joten ei voi vielä sanoa HOIDETTU JA HYVINPIDETTY. Katsotaan sitten muutaman kuukauden päästä onko vielä yhtä siisti, vai onko luokkaa Nobina. Onhan esimerkkejä ollut myös WL:n Ikaruksien "käyttökulumisesta".

Tosi juttuhan tuo on Nobinan autojen surkeista "vaatteista". :icon_frown:
 
Mutta, miksi autoja maalataan vielä tälläisiin väreihin?!
Turhaa värien vaihtumisen pitkittämistä että maalataan autoja vieläkin vanhoilla väreillä, vaikka tilaajavärityksestä on jo selvät sävelet!
 
Mutta, miksi autoja maalataan vielä tälläisiin väreihin?!
Turhaa värien vaihtumisen pitkittämistä että maalataan autoja vieläkin vanhoilla väreillä, vaikka tilaajavärityksestä on jo selvät sävelet!

Raha puhuu. Eikös se tilaajaväri koske vain uusia autoja
 
Kuinka paljon tilaajaväriin maalaaminen/teippaaminen on kalliimpaa kuin Westendin väreihin?

Ei kai se itse maalaaminen/teippaaminen mutta Westendin Linja varmaan hyötyy enemmän omasta värityksestään kuin HSL-värityksestä paljon tilausajojakin tarjoavana yrityksenä.
 
Tietääkö kukaan mitä WL:n ainakin kahdelle Crossway:lle on tapahtunut kun ne vaikuttavat tosi laiskoilta? Autot 21 ja 73 nyt ainakin. Olen kiinnittänyt huomiota että autot eivät kiihdy ja kone huutaa kovilla kierroksilla. Onko tehty jotain säätöjä vai onko vika penkin ja kaasupolkimen välissä? Veolian vastaavissa ei tunnu tälläista "vaivaa" olevan.

Jos noissa on ZF:n vaihdelaatikko, voi olla että niissä on sama tietokonehäiriö, kuin joissain Nobinan Jokeriteleissä, vaihteiston momenttilukitus on pois päältä, joten kierrokset on tapissa koko ajan.

Kuulostaa järkevältä selitykseltä. Meno on kyllä tosi tahmeaa. Luulisi että nämä autot otettaisiin huoltoon, mutta ajaa körötellään vaan.

Meillä kun on näitä Tsekkiläisiä myös, niin niissä menee katalysaattorit tukkoon kaupunkiajoa ajettaessa. Sitten kun pakokaasut ei enää kunnolla virtaa, ei autokaan kunnolla liiku. Mutta kumpi on liikennöitsijälle edullisempaa - ajaa hitaasti kiiruhtaen, vai jättää ajoja ajamatta?
 
Turhaa värien vaihtumisen pitkittämistä että maalataan autoja vieläkin vanhoilla väreillä, vaikka tilaajavärityksestä on jo selvät sävelet!

Ja kaikki oikeasti haluavat ne hupaisat HSL:n värit? Unohtamatta Domino-keksiä keulalla... Wade on kyllä tässä asiassa enemmän oikeilla jäljillä. Siksi toiseksi tilaajaväritys koskee vain uusia sopimuksia ja niiden vakiautoja.
 
Takaisin
Ylös