Westendin Linjan kalustosta

Westendillä pelaa huolto ilmeisen hyvin.

Westendin Linjallahan ei ole varsinaista omaa korjaamoa, vaan korjaamopalvelut ostetaan sisaryritys IGN Trading Oy:ltä, joka myy korjaamopalveluja myös ulkopuolisille asiakkaille. Korjaamon toiminnassa on varmasti ihan eri meininki, kun tarkoitus on tehdä jälkeä, josta myös ulkopuoliset ovat valmiita maksamaan (tämä eri meininki näkyy myös muilla pääkaupunkiseudun liikennöitsijöillä kalustossa, jota ei korjatakaan omalla korjaamolla, vaan huoltosopimuksella jossakin muualla).
 
Westendin Linjallahan ei ole varsinaista omaa korjaamoa, vaan korjaamopalvelut ostetaan sisaryritys IGN Trading Oy:ltä, joka myy korjaamopalveluja myös ulkopuolisille asiakkaille. Korjaamon toiminnassa on varmasti ihan eri meininki, kun tarkoitus on tehdä jälkeä, josta myös ulkopuoliset ovat valmiita maksamaan

Kerrankin on hyviä esimerkkejä, millaista on kun palvelut ostetetaan. Tilaaja (WL) maksaa ilmeisesti vähän enemmän, mutta sitten saadaan laatua tilalle. Näin se kuuluisi olla muuallakin. Valittevasti kun ei ole. Mutta itse olen myös huomannut, että WL:jan vanhatkin autot ovat melkoisen hyvässä kunnossa. Se on muuten kumman juttu, että miten sitä joka kerta suorastaan yllättyy, kun on niin siistissä kunnossa. Tuoksuu puhtaus. Pois lukien kuitenkin Cbf-Ikarukset. Normaalisti istuu Concordian kyydissä, pikkasen erinäköstä on..
 
Onkohan kellekään tullut vielä vastaan uusista citeliksistä numeroita 92-95 sillä itse en noita ole vielä linjalla nähnyt?
 
Onkohan kellekään tullut vielä vastaan uusista citeliksistä numeroita 92-95 sillä itse en noita ole vielä linjalla nähnyt?

Eipä ole noita tullut, mutta uusia Westendinlinjan busseja on tullut. Pistin Westendin asemalla taukokahvetta juodessa merkille, että näissä niitten uusissa busseissa on "tuplatakaovet", eli kaks ovea aukee, kuin esim. lähes kaikissa muissa on yksi takaovi vain.
Muutenkin villin näkösiä keulasta nuo niitten uudet laitteet. :)
 
Itse testasin tänään tuota Celitis Lineä. Noin periaatteessa ihan ok, mutta tungettu täyteen vaan, ja ihmettelin sitä, että vierekkäiset penkit ovat joissakin kohtia eritasolla.
 
Mulle riitti Citeliksessä jo Tapiola-Oravannahkatori -väli. Penkit ovat suoraan sanottuna jotain karmaisevaa - niissäkin kallistus on samaa tasoa kuin Scalassakin ja kyllä sen istuimen kovuuden tuntee selässään koko ajan. Toisaalta ajokki tuntui kiihtyvän hyvin ja meno oli muuten melko tasaista.
 
Ylipäätään jotenki omituisia ne Celitikset. Moottorissa tuntuu riittävän kyllä tehoa. Penkkeja on "väärin päin" aika paljon. Mielestäni aika paljon enemmän kuin muissa malleissa. Ehkä jokin keskieurooppalainen villitys? Onkos kuljettajilta kokemuksia tuosta mainitusta mallista?
 
Onkohan kellekään tullut vielä vastaan uusista citeliksistä numeroita 92-95 sillä itse en noita ole vielä linjalla nähnyt?
Näytti hetki sitten siltä, että WL #93 olisi kääntynyt Gyldenintieltä Lauttasaarentielle länteen linjalla 501T.
 
Ja ihan varmana havaintona tältä aamulta: WL 92 (BBY-992) oli 501T:llä. Nähtävästi osa Citeliksistä siis toimitetaan vasta nyt.
 
#92 näyttää olleen reilun viikon liikenteessä, 15.9 tein ensimmäisen havainnon tästä biilistä linjalta 160.
 
WL 28 (ORI-228) on poistunut liikenteestä konerikon vuoksi mitä todennäköisimmin lopullisesti.
Nykyään WL:llä numerolla 28 on CFE-980 Omninova Maxirider -palvelulinjabussi, entinen #30.
Tätä laitetta voi bongata Espoonlahden palvelulinjoilla.
 
WL 95 (BBY-995) teki tänään neitsytmatkansa linjapalveluksessa reitillä Latokaski - Elielinaukio. Näin ollen viimeinenkin Citelis on saatu ajoon.
 
Vieläkös WL 4 on vielä YTV-liikenteessä? Siitä tuli vain puhetta tuolla 'toisella' foorumilla. Mitenkäs YTV yleensä 'käsittelee' noita uudelleenkoritettuja wanhuksia tarjouskilpailuissa? Ja oikeastaan, vieläkös uudemmissa kilpailuissa on 'korkeita' lähtöjä ollenkaan vai onko kaikki järjestään matalia?
 
Vieläkös WL 4 on vielä YTV-liikenteessä? Siitä tuli vain puhetta tuolla 'toisella' foorumilla. Mitenkäs YTV yleensä 'käsittelee' noita uudelleenkoritettuja wanhuksia tarjouskilpailuissa? Ja oikeastaan, vieläkös uudemmissa kilpailuissa on 'korkeita' lähtöjä ollenkaan vai onko kaikki järjestään matalia?
Kylpä se vielä alkusyksystä silloin tällöin jollain linjalla esiintyi. Siinähän ei ole enää lastenvaunutilaa, mutta tavaratilaanhan toki vaunut voi laittaa!
 
Takaisin
Ylös